Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - قاضی آمریکایی روز پنجشنبه سیاست های دولت ترامپ برای محدودکردن مطالبات پناهندگی افراد با توسل به خشونت داخلی در کشورشان را نقض کامل قوانین این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، قاضی 'امت سولیوان' ضمن تاکید بر رد سیاست های دولت ترامپ برای محدودکردن مطالبات پناهندگی افراد با توسل به خشونت داخلی، خواستار بازنگری در پرونده شش مهاجر دیپورت شده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این قاضی آمریکایی تاکید کرد که اینگونه سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، نقض کامل قانون مهاجرت و نیز قوانین دولت آمریکاست.
در واقع می توان گفت که این حکم تازه ترین شکست حقوقی برای سیاست های مهاجرتی ترامپ است که با هدف محدودکردن مهاجرت در آمریکا صورت می گیرد.
ماه گذشته یک قاضی در سانفرانسیسکو نیز دستور داد اجرای سیاست دولت ترامپ برای ممانعت از پناهندگی کسانی که به صورت غیرقانونی از مکزیک وارد شده اند، متوقف شود.
سیاست های مهاجرتی ترامپ در دو سال گذشته انتقاد بسیاری از مقامات آمریکایی از جمله هم حزبی های وی را به دنبال داشته است.
آمار وزارت امنیت داخلی آمریکا نشان می دهد که ماموران مرزی این کشور طی چند ماه گذشته نزدیک به دو هزار کودک را از والدین مهاجرشان جدا کرده و با نگه داری آن ها در اردوگاه های جداگانه، به پدر ومادر آنها فشار وارد می کنند.
این اقدام در هفته های گذشته انتقاد های حقوق بشری بسیاری را متوجه دولت آمریکا کرده است. این کودکان تا زمانی که والدینشان دادگاهی و تعیین تکلیف شوند، ناچارند در اردوگاه‌های جداگانه باقی بمانند.
دفتر امور حقوق بشری سازمان ملل متحد به تازگی از آمریکا خواسته بود که به پرونده‌سازی و نقض حقوق خانواده‌های مهاجری که به صورت غیرمجاز وارد خاک این کشور می‌شوند، پایان داده و سیاست مداراجویانه‌تری اتخاذ کند.
دولت ترامپ همواره موضع سرسختی در قبال مهاجران و پناهجویان داشته و برای متوقف ساختن روند مهاجرت، دست به اقدامات متعدد از جمله لغو توافق‌های مربوطه و وضع قوانین محدودکننده زده است.
از جمله این موارد می توان لغو قانون «داکا» را نام برد. این قانون با هدف حمایت از آن دسته مهاجران غیرقانونی تصویب شده بود که در زمان کودکی وارد آمریکا شده و در این کشور بزرگ شده بودند.
مسئله مهاجرت بارها منجر به تعطیلی دولت آمریکا به سبب گروکشی های سیاسی و عدم توافق احزاب بر سر طرح بودجه سالیانه شده است.
اروپام**9041**1144

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا قاضي دادگاه مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگویی در توضیح انتقادات از عملکرد دولت بایدن در قبال ایران، از آن دفاع کرده و دولت پیشین آمریکا را مسبب تحولات رخ‌داده در ارتباط با ایران دانست.

به گزارش مشرق، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این که آیا دولت بایدن می‌توانست رویکرد سختگیرانه‌تری در قبال ایران داشته باشد، گفت: مشکل می‌توان به کارهایی که رییس جمهور بایدن انجام داده نگاهی انداخت و گفت که ما به نوعی به ایران آسان گرفته‌ایم.

کربی در گفت‌وگویی با شبکه فاکس نیوز به سوالی پاسخ داد که با توجه به برخی انتقادات داخلی نسبت به عملکرد دولت بایدن در قبال ایران و تاثیر آن بر وقوع حمله مستقیم ایران به اراضی اشغالی مطرح شد.

ایران شامگاه شنبه، در پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، با بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به نقاطی در اراضی اشغالی حمله کرده و آن را حق مشروع خود برای دفاع در برابر اقدامات متجاوزانه و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانست.

کربی بیان کرد: این دولت پیشین بود که تصمیم گرفت از توافق هسته‌ای(برجام) خارج شود. حالا، ایران به طرز قابل‌توجهی و بیش از زمان انتخاب شدن آقای ترامپ به توانمندی هسته‌ای احتمالی نزدیک شده است.

این مقام شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران نیز گفت: پول‌های بیشتری که در پی معافیت از تحریم‌ها در دسترس ایران قرار گرفت که دولت ترامپ اعمال کرده بود، تنها برای مصارف بشردوستانه قابل استفاده است.

در سال گذشته، طی توافقی تهران و واشنتگن برای تبادل زندانیان، پول‌های بلوکه‌شده ایران در بانک‌های کره جنوبی به عنوان بخشی از این توافق با اعمال معافیت‌های تحریمی از سوی آمریکا آزاد شده و به حساب‌هایی محدودشده در قطر منتقل شد تا با نظارت قطر و آمریکا برای مصارف بشردوستانه مورد استفاده قرار بگیرد.

دولت آمریکا پیشتر در پاسخ به انتقادات داخلی از آزادسازی این پول‌ها که برخی آن را «سرازیر کردن پول نقد» به سوی ایران تلقی کرده بودند، توضیح داده بود که این پول‌ها بخشی از دارایی‌های ایران بوده است که به دلیل تحریم‌ها در بانک‌های خارجی مسدود شده بود و اکنون برای مصارف بشردوستانه آزاد شده است.

کربی همچنین گفت که این پول‌ها در اختیار ایران و حمایت ادعایی او از گروه‌های مقاومت منطقه قرار نمی‌گیرد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • پافشاری دولت انگلیس بر اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • افزایش سن مجاز استفاده از شبکه‌های اجتماعی در انگلیس
  • حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد
  • سناتور آمریکایی: در سیاست‌ خارجی خود شکست خورده‌ایم/ بایدن عمدا جنگ اوکراین را طولانی کرده