Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از افزایش اقدامات کنترلی پلیس راه در پی وقوع تصادفات مرگبار چند روز اخیر خبرداد و نبستن کمربند ایمنی را علت مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای بیان کرد. ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

سرهنگ محمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با تشریح تصادفات چند روز اخیر در استان کرمانشاه، اظهار داشت: سال گذشته نزدیک به 70 درصد حوادث رانندگی برون شهری استان کرمانشاه را خودروهای سواری رقم زدند که سرنشینان این خودروها قربانیان اصلی تصادفات برون شهری بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس‌راه کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 4 درصدی تعداد فوتی‌ها ناشی از تصادفات جاده‌ای در استان بوده‌ایم، گفت: دلیل اصلی فوت سرنشینان خودروها در تصادفات جاده‌ای وارد آمدن ضربه به سر بوده که خونریزی و شکستگی‌های متعدد در رتبه‌های دوم و سوم علت مرگ و میر در تصادفات رانندگی است.

حیدری تأکید کرد: اگر در حین وقوع تصادفات سرنشینان خودرو کمربند ایمنی را بسته بودند احتمال زنده ماندن آنان بسیار زیاد بود که مسئولیت عدم استفاده سرنشینان خودروهای شخصی و عمومی از کمربند ایمنی با رانندگان است و در صورت عدم رعایت این موضوع، خودرو با جریمه 600هزار ریالی مواجه می‌شود.

250 نفر در تصادفات جاده‌ای استان کرمانشاه کشته شدندشب خونین کرمانشاه؛ سوانح جاده‌ای 8 کشته و 5 زخمی بر جا گذاشتتصادف در محور دهلران-اندیمشک 5 کشته برجای گذاشت

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از کاهش یک درصدی کل تصادفات جاده‌ای از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و گفت: با وجود افزایش تردد خودروها این آمار کاهش یافته است است.

حیدری با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی در ترددهای برون شهری که میانگین سرعت خودروها بیشتر است و خطرات بیشتری سرنشینان را تهدید می‌کند، می‌تواند تضمین جانی  و حیاتی برای آن‌ها باشد، بیان کرد: مشاهدات پلیس و اورژانس در صحنه حوادث و همچنین گزارش‌های پزشکی قانونی نشان می‌دهد در صورت وقوع حادثه سرنشینان عقب نیز به اندازه سرنشینان جلوی خودرو در معرض آسیب قرار دارند.

وی ناتوانایی در عدم کنترل وسیله‌های نقلیه را از علل تصادفات دانست و بیان کرد: شدت تصادفات در معابری که دو طرفه هستند بالا است زیرا در این محورها تصادف به‌دلیل برخورد مستقیم دو خودرو اتفاق می‌افتد.

حیدری با بیان اینکه با توجه به وقوع تصادفات روزهای اخیر اقداماتکنترلی پلیس راه بیشتر شده است، عنوان کرد: در فصل زمستان به‌دلیل بارش باران و برف و لغزندگی سطح جاده‌ها احتمال وقوع تصادف بیشتر است که تجهیز بودن خودرو، رعایت سرعت مطمئن و توجه به علائم جاده‌ای در جلوگیری از وقوع حوادث تأثیر بسیاری دارد.

انتهای پیام/ش

R41380/P1377/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت

سرهنگ امیر طالبی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف منجر به فوت یک نفر در بلوار شهدای گمنام رشت، مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: با حضور پلیس و تیم‌های امدادی در محل حادثه مشخص شد، یک دستگاه خودروی سواری ال ۹۰ در مسیر مخالف با ۲ دستگاه خودروی پراید و یک دستگاه خودروی چانگان در حال حرکت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راهور گیلان تصریح کرد: در این حادثه راننده ۴۰ ساله یکی از خودرو‌های پراید متأسفانه در دم جان باخت و ۲ سرنشین دیگر آن مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ طالبی همچنین از مجروحیت راننده ال ۹۰ خبر داد و گفت: کارشناسان علت تصادف را عدم توانایی راننده ال ۹۰ در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کردند.

او بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تأکید کرد و از رانندگان خواست با سرعت مطمئنه و با توجه به جلو رانندگی کرده تا از بروز تصادفات ناگوار جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • تصاویر آخرالزمانی از لحظه وقوع سیل در کنیا | لحظه بلعیده شدن خودروها در سیل | ویدئو
  • شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم | ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان
  • تصادف مرگبار در گتوند خوزستان
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • کوهدشت جاده کمربندی ندارد
  • واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند
  • فیلم| وقتی پلیس راهور راه خودروها را باز می‌کند!