Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - يک ماه پس از نخستين گشايش اعتبار اسنادي به اسم شرکت صنايع پتروشيمي زنجان، مجمع عمومي فوق‌العاده اين شرکت، با تغيير نام آن به ` شرکت صنايع کشاورزي و کود` بر اساس پيشنهاد هيأت مديره، موافقت کرد و ابتداي هفته جاري پس از اتمام مراحل اداري، نام جديد شرکت رسميت يافت.

مدير عامل اين شرکت روز پنجشنبه در اين باره به خبرنگاران گفت: پس از حدود چهار سال پيگيري سخت و مستمر، بالاخره در ميانه ماه گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي و آورده سهام‌داران، نخستين گشايش اعتبار اسنادي با عامليت بانک ملي به مبلغ 156 ميليون يورو صورت گرفت و همزمان، نخستين محموله تجهيزات سنگين طراحي و ساخته شده در آلمان، به سمت ايران بارگيري شد و اکنون به بندرعباس رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدرضا مديري با بيان اينکه اين فصل جديد در شروع ساخت پتروشيمي زنجان، با موج جديد تحريم‌هاي ظالمانه و خروج آمريکا از برجام مصادف شد، اظهار داشت: براي کاستن از عوارض اين تحريم‌ها و با توجه به حساسيت روي فعاليت‌هاي پتروشيميايي، هيأت مديره تصميم گرفت براي رفع موانع احتمالي در خريد باقي تجهيزات ساخت‌خارج، بر موضوع توليد کود اوره به عنوان محصول اصلي پتروشيمي زنجان و هم‌چنين توسعه‌ي شهرک‌هاي تخصصي پايين‌دستي پتروشيمي و عمومي براي کودهاي تخصصي لازم جهت توسعه کشاورزي، در نام جديد انتخابي شرکت تاکيد کند.
وي افزود: هيأت مديره با پيشنهاد 10 اسم، مجوز برگزاري مجمع فوق‌العاده را از سازمان بورس دريافت کرد، اين مجمع يازدهم آذرماه جاري در زنجان برگزار شد و در پي آن بر اساس پيشنهاد و رأي سهام‌داران حاضر در مجمع، به ترتيب 10 اسم به اداره ثبت شرکت‌ها براي تاييد نهايي ارسال شد که در نهايت «شرکت صنايع کشاورزي و کود زنجان» تصويب و به ثبت رسيد.
مديرعامل شرکت صنايع کشاورزي و کود زنجان (پتروشيمي زنجان سابق) با يادآوري اين‌که يک واحد پتروشيمي در حال ساخت نيز در سال هاي گذشته به همين منظور، نام خود را تغيير داد، افزود: پتروشيمي زنجان براي توليد ساليانه يک‌ميليون و 200هزار تن کود اوره طراحي شده و با رفع مشکل تامين منابع مالي، اينک در مرحله بدون بازگشت قرار گرفته و فعاليت‌هاي مقدماتي خود را دوباره آغاز کرده است.
مديري گفت: شروع عمليات اجرايي بدون اطمينان از رفع موانع جدي تامين منابع مالي، خطاي بزرگي بود که بر خلاف مديران سابق شرکت، از تکرار آن خودداري و همه نيروها در راستاي به‌روزرساني طرح و تامين مالي آن مصروف شد و اينک در سال جاري، عمليات اجرايي شرکت احيا مي‌شود.
به گزارش ايرنا، در ارديبهشت سال 85، موضوع تاسيس پتروشيمي زنجان به تصويب هيات وزيران رسيد و وزارت نفت موظف شد نسبت به مطالعه طرح، اقدام و با مشارکت بخش خصوصي يک واحد پتروشيمي در مناسب ترين نقطه اين استان احداث شود.
پس از يک سال عمليات اجرايي پتروشيمي اوره و آمونياک در شهرستان ايجرود آغاز شد.
با مشارکت بيش از 500 ميليارد ريالي نزديک 96 هزار نفر از شهروندان زنجان براي احداث واحد اوره و آمونياک پتروشيمي با ظرفيت 687 هزار تن آمونياک و يک ميليون و 80 هزار تن اوره، جريان احداث اين واحد صنعتي صورت جدي تري به خود گرفت.
11 سال از اين جريان سپري مي شود و هنوز مردم چشم انتظار خبرهاي خوب از شرکتي هستند که بخشي از ثروت خود را در آن سرمايه گذاري کرده اند.
3088/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۷۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت ضمن تاکید بر رشد تولید این نوع ماشین آلات در دولت سیزدهم، از ساخت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین راهداری و معدنی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«سید محمد موسوی» معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت درباره میزان واردات ماشین آلات صنعتی اظهار کرد: هر ساله به طور میانگین حدود ۵ میلیارد دلار تجهیزات صنعتی برای حوزه‌های مختلف وارد کشور می‌شود. در حال حاضر بخش از این واردات برای نوسازی ماشین آلات قدیمی است.


معاون وزیر صمت افزود: ما در حال حاضر در مورد تجهیزات بخش‌هایی همچون صنایع غذایی و دارویی نه تنها وارداتی نداریم بلکه نزدیک به ۲ میلیارد دلار هم صادرات داریم. مضاف بر این موضوع، در طول سال‌های اخیر تولید ماشین آلات راه‌سازی و معدنی رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده به طوری که تعداد تولید آن‌ها در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ و در سال ۱۴۰۲ هم ۴ هزار ۵۰۰ دستگاه بوده است.


وی تصریح کرد: شرایط خوب تولید نیازمند واردات بخشی از قطعات مورد نیاز ماشین آلات صنعتی است. میانگین عمق ساخت داخل ماشین آلات راهداری و معدنی در اقصا نقاط جهان بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است. در حال حاضر ساخت ماشین آلات صنعتی این حوزه در ایران هم از این روند تبعیت می‌کند.


موسوی درباره صادرات ماشین آلات صنعتی گفت: برنامه نخست ما معطوف به خروج شرکت‌های تولیدکننده این حوزه از وضعیت رکود است. در طول ۱۰ سال گذشته با شرکت هپکویی مواجه بودیم که میزان تولید آن ۴۰ تا ۵۰ دستگاه ماشین صنعتی بود، این اعداد در حالی رقم می‌خورد که در پروانه بهره‌برداری این شرکت میزان تولید سالانه آن ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه بوده است. با توجه به رویکرد مذکور، تولید این شرکت در سال نخست به ۳۰۰ دستگاه و در سال دوم هم به بیش از ۷۰۰ دستگاه رسیدیم.


مشروح گفته‌های موسوی را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: ماشین آلات صنعتی ، ماشین آلات معدنی ، وزارت صمت ، صنایع غذایی ، سید محمد موسوی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TA4

دیگر خبرها

  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • قلع و قمع تصرفات غیر قانونی در آباده
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست