Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- معاون اجتماعي ناجا با بيان اين که خدمت به مردم بر حسب روايات نوعي عبادت محسوب مي شود، گفت:ارائه خدمات پليس در مراکز مشاوره کلانتري ها، بي منت ، دلسوزانه و خيرخواهانه بوده و در ارتقاء اعتماد مردم موثر است.
به گزارش خبرگزاري آريا، سردار "احمد نوريان" در مراسم فارغ التحصيلي کارشناسان، مشاوران و مددکاران دانشگاه علوم انتظامي امين با اشاره به سخنان مولاي متقيان که فرمودند:"بهترين احسان ها و خدمات آن است که موافق با شريعت ما يعني مطابق با شرايط و موازين ديني باشد"، گفت: از مباني و آيات الهي اين چنين بر مي آيد که آن چه به سود مردم بوده ، پايدار است و آن چه که سودمند نباشد از بين مي رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اجتماعي ناجا با بيان اين که خدمت به مردم بر حسب روايات نوعي عبادت محسوب مي شود، گفت: خدمت عبادي علاوه بر انگيزه الهي و تقرب به خدا، بايد داراي شرايطي باشد، از جمله در راه خدا باشد، مخلصانه انجام گيرد،خير خواهانه و فاعلش نيت و هدف خير داشته باشد؛ قصد، صرفا به طمع مال اندوزي، کسب شهرت و مقام نباشد، اعانت بر اثم و گناه نباشد، يعني حين انجام کار به گناه دچار نشويم، در ارائه خدمات منت نگذاشته و آسيبي به کسي نرسد؛ چنين خدمتي از ارزش و اهميت به سزايي برخوردار است.
وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري که "کار شما روان شناسان و مشاوران خيلي حساس و ظريف است مثل خود مسئله روان، که در مقايسه با جسم خيلي حساس تر و ظريف تر است"، گفت: در ارائه خدمات مشاوره اي دقت کنيد تا اسرار مردم حفظ شود، اين اعتمادي که مراکز مشاوره پليس طي 18 سال به دست آورده و رضايتمندي مردم از خدمات ما، سرمايه بزرگي براي نيروي انتظامي به شمار مي آيد که بايستي تلاش کنيم تا خدشه اي به آن وارد نشود.
اين مقام ارشد انتظامي ضمن تاکيد بر اهميت خدمت در ناجا و نقشي که مشاوران و مددکاران در خدمات دهي به مردم دارند، گفت: به عنوان خدمتگزار و نيز مشاورِ امين مردم، همه سعي و تلاش همکارانم بر انجام عمل خالص و براي خدا بوده و بايستي در اين مقام خدمتگزاري قدر خود را بدانند.
وي با تاکيد بر اهداف مهم شکل گيري و راه اندازي مراکز مشاوره و مددکاري در نيروي انتظامي که اقدامي در راستاي پيشگيري اجتماعي است، گفت: ايجاد رابطه نزديک، صميمي و اعتماد آميز بين پليس و مردم،کمک به حل مسئله و دغدغه هاي مردم در مسائل و مشکلاتي که برايشان پيش مي آيد و آگاه سازي جامعه نسبت به خطرات و آسيب هاي تهديد کننده از جمله اين اهداف هستند.
نوريان تصريح کرد: شناسايي ريشه ها و زمينه هاي نابهنجار، بزهکاري ها، تلاش براي از بين بردن بستر هاي معضلات اجتماعي و پيشگيري از آن ها، کمک به  گسترش فرهنگ مشاوره در جامعه در راستاي تاکيد مقام معظم رهبري(مدظله العالي) که فرمودند مسئله مشاوره و روان شناسي يک چيز خيلي مهم است که مردم ضرورت و اهميت اين کار را درک مي کنند همان طور که به اهميت مراجعه به پزشک توجه مي کنند، از ديگر اهداف است.
حمايت هاي رواني اجتماعي و به ويژه مددکاري به بزه ديدگان، قربانيان و خانواده ها، حمايت هاي رواني- اجتماعي  به افرادي که در حوادث و اتفاقات به شکلي دچار افسردگي به بيماري هاي اضطرابي، پيشگيري هاي ثانويه و ثالثيه، اخلاق و رفتار و ادب و احترام و ... از ديگر سخنان نوريان در اين مراسم بود.
اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينکه بحمدالله پليس خدمتگزار طي نزديک به دو دهه نشان داده که در نقش امين مردم در صيانت از جان، مال و ناموس و آبروي مردم  صادقانه تلاش کرده است، گفت: ارائه خدمات در مراکز مشاوره که امروز به 44 مرکز رسيده و هم دواير مشاوره و مددکاري در 650 کلانتري؛ بي منت و دلسوزانه و خير خواهانه بوده است.
به گفته وي وقتي حدود 70 درصد پرونده هاي ارجاعي به کارشناس حوزه اجتماعي کلانتري ها به مصالحه ختم مي شود و مسير پر دردسر کلانتري و مراکز قضائي کوتاه و حذف مي شود، بدين معناست که  مردم به پليس اعتماد داشته و از عملکرد کارکنان ما رضايت دارند؛ اين سرمايه اجتماعي بزرگي براي نيروي سرافراز انتظامي جمهوري اسلامي ايران است.
نوريان افزود: امروز مراکز مشاوره ناجا يک مرجع تخصصي در گره گشايي مشکلات مردم است ضمن اين که در تجزيه و تحليل پرونده هايي که در حوزه مشاوره و مددکاري رسيدگي شده به پليس در شناسايي و ريشه يابي علل بروز ناهنجاري هاي اجتماعي کمک شاياني مي کند.
وي با اذعان به اينکه مردم اول به دانش فرد نگاه نمي کنند، گفت: فردي که مشکل دارد قبل از نگاه به دهان به چشم شما نگاه مي کند؛ پس اول بايد با اخلاق، رفتار و ادب با فرد اظهار همدردي و جلب اعتماد کرده و پس از برقراري ارتباط،به مسئله و مشکل رسيدگي کنيد؛ مهارت هاي جلب اعتماد در فرايند ارائه خدمات مشاوره اي اهميت دارد،
اين مقام ارشد انتظامي در تدوين چشم انداز اطلس آينده مراکز و دواير مشاوره و مددکاري،گفت:تسهيل دسترسي مراجعه کنندگان به خدمات مشاوره­ و مددکاري اجتماعي در مراکز نيروي انتظامي، تشکيل هسته­ هاي مشاوره مردمي، شناسايي پيش نشان گرهاي جرم و آسيب ­هاي اجتماعي، استفاده از ظرفيت کارشناسان پليس در پيشگيري از جرم و بزه، توسعه آموزش ­هاي پليس در مقياس محل ه­اي چهره به چهره از طريق مشاوره هاي گروهي، استاندارد سازي محتواي آموزشي و مهارت هاي نگرشي و ... در اين چشم انداز مطرح شده است.
وي افزود: تقويت توليد دانش بومي در حوزه ­هاي مددکاري اجتماعي، طراحي الگوها و مدل هاي مداخله­ اي مددکاري اجتماعي در پليس، ارتقاء تاب آوري رواني، آموزش و توصيه­ هاي لازم  و ... از ديگر محور هايي است که بايستي مورد توجه ويژه قرار گيرد.
نوريان ضمن قدرداني مجدد از دانشگاه علوم انتظامي امين در راستاي تربيت نيرو هايي زبده و متعهد، گفت: آموزش افسري کارشناس و کارشناس ارشد حوزه مشاوره و مددکاري اجتماعي در دوره يک ساله، بسيار حائز اهميت است و همچنين نقش معاونت نيروي انساني ناجا و مرکز گزينش آن معاونت در اختصاص سهميه نيز قابل توجه است؛ البته اين همکاري تا پايان پروژه معرفي و تکميل کادر دواير مشاوره و مددکاري کلانتري ها در چارچوب تدابير و دستورات فرمانده محترم نيرو، ادامه دارد.
معاون اجتماعي نيروي انتظامي در خاتمه گفت: در صدديم ابعاد حوزه خدمات مشاوره و مددکاري را گسترده تر کرده و پس از کلانتري ها، مراکز مشاوره را در پاسگاه ها نيز در سال 98 راه اندازي کنيم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خدمات پليس مشاوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین از آغاز اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین خبر داده و گفت: این طرح در ۸ نقطه دیگر از استان اجرا می‌شود.

سردار علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: برابر تدابیر و برنامه‌های ابلاغی، طرح همیاران آرامش اجتماعی در ۳۳۰ نقطه از کشور عزیزمان اجرایی خواهد شد که از این تعداد ۹ نقطه از استان قزوین به منظور اجرای طرح انتخاب شده است.

وی افزود: آغاز این طرح از صبح امروز در محله هادی آباد اجرایی شده و به یاری خداوند متعال در هفته‌های آتی نیز در استان ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه در این طرح خدمات درمانی، آموزشی، ورزشی، تحصیلی و حوزه‌های مختلف از خدمات انتظامی در اختیار شهروندان عزیز محله هادی‌آباد قرار خواهد داشت، تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، علوم پزشکی، آموزش و پرورش، سازمان ورزش و جوانان، شهرداری، بسیج جامعه پزشکان، سپاه و دستگاه قضائی استان و معتمدین محل از ارائه دهندگان خدمات در این طرح هستند.

ابراهیمی ادامه داد: طرح به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در نقاط کم برخوردار و محروم شهر تدوین شده و به همین منظور مسئولان ارشد هریک از دستگاه‌ها در این محلات حاضر بوده و به‌صورت حضور به گفت‌وگو و حل مشکلات شهروندان خواهند پرداخت.

وی در پایان با اشاره به ارائه خدمات ویژه درمانی که با حضور مجرب‌ترین پزشکان و دندان‌پزشکان در خدمت عموم مراجعان قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: خوشبختانه استقبال شهروندان بسیار مطلوب بوده و این این طرح تا ساعت ۱۹۰۰ در محله هادی‌آباد ادامه خواهد داشت.‌

کد خبر 749862

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان