Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نتیجه تحقق پروژه‌ کوریدور جاده‌ای در جهت چین - قرقیزستان - ازبکستان - افغانستان – ایران، این مسیر جایگزین مسیر دریایی موجود بین چین و ایران خواهد شد. ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، به نقل از خبرگزاری ترند، در مرکز اوراسیای شورای آتلانتیک در واشنگتن دی سی (آمریکا) گزارشی درمورد استراتژی حمل و نقل و ارتباطات ازبکستان ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاولون وهابوف، سفیر ازبکستان در ایالات متحده، یادآور شد که در شانزدهم دسامبر 2017، رئیس جمهور شوکت میرضیایف، یک برنامه جامع پنج ساله برای بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل ازبکستان و تسهیل مسیرهای تجارت خارجی به تصویب رسانده است.

در این سند اجرای عملی چندین کوریدور بین‌المللی از جمله ازبکستان-ترکمنستان-ایران-عمان، ازبکستان-قرقیزستان-چین و مسیر عبوری از افغانستان در نظر گرفته شده است، که دسترسی به بنادر ایران (بندرعباس و چابهار) و پاکستان (گودار و کراچی ) را مقدور می‌سازد.

پس از دیدار دولت ازبکستان از ترکمنستان در ماه مارس 2017، پل‌های ارتباطی راه آهن و جاده‌ای از روی آمو دریا افتتاح شد که باعث افزایش بیش از دو برابر حجم حمل و نقل کالا می‌شود. علاوه بر این، این پروژه امکان پیشبرد ایده ایجاد بزرگراه‌های حمل و نقلی و ارتباطاتی را در مسیر ازبکستان-ترکمنستان-دریای خزر-قفقاز جنوبی با دسترسی به بندرهای دریای سیاه ترکیه، رومانی و سایر کشورها را فراهم می‌کند.

پس از 20 سال مذاکرات، پیشرفت قابل توجهی در ساخت راه آهن چین و آسیای مرکزی از طریق قرقیزستان صورت گرفته است. در نتیجه تحقق پروژه‌ها، طول کوریدور جاده‌ای جایگزین در جهت چین - قرقیزستان - ازبکستان - افغانستان - ایران (3500 کیلومتر) بسیار کوتاه‌تر از مسیر دریایی موجود بین چین و ایران (13،800 کیلومتر) خواهد بود.

به طور کلی اجرای عملی این ابتکارات آسیای مرکزی را نه تنها به یک مرکز حمل و نقل بین‌المللی تبدیل خواهد کرد، بلکه یک حلقه کلیدی در فضای اقتصادی قاره‌ای بین جنوب آسیا، منطقه آسیا-اقیانوس آرام، کشورهای مستقل مشترک المنافع، اروپا و خاورمیانه خواهد بود.

شورای آتلانتیک یک مرکز تحلیلی آمریکایی است که در سال 1961 در ناتو تاسیس شده است. و همچنین انجمنی برای محافل سیاسی، تخصصی، تجاری، روشنفکران، و همچنین رهبران در ابعاد بین‎المللی می‌باشد. در این شورا ده مرکز منطقه‌ای وجود دارد و برنامه‌ریزی‌های کاربردی مرتبط با امنیت بین‌المللی و اقتصاد جهانی دارد.

چرایی سفر «حکمتیار» به ازبکستان همزمان با روند گفت‌وگوهای صلح با طالبانانتقال بیش از 3 میلیارد دلار ارز از روسیه به ازبکستان از سوی مهاجران ازبکمجلس ازبکستان توافقنامه همکاری استراتژیک با تاجیکستان را تصویب کرد

 

انتهای پیام/

 

R7650/P1349/S8,1414/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۷۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد

عادل شهرزاد روز شنبه در حاشیه بازگشت هیات اعزامی تجاری و اقتصادی استان هرمزگان از چین، با اشاره به ماموریت‌های استان در اقتصاد دریامحور، بیان کرد: بر آن هستیم که ساخت‌های اقتصاد دریا محور در استان را از طریق توسعه همکاری‌های اقتصادی تقویت کنیم و با الگوگیری از بندر بزرگ جهان به اصلاح فرآیندها در ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات بپردازیم تا معطلی و دپوی کالاها در بنادر به حداقل برسد.

وی با اشاره به دستاوردهای هیات هرمزگانی در سفر به چین بیان کرد: دستاورد این سفر آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا، شناخت بازارهای صادراتی، شناخت خدمات فنی مهندسی و مشاوره‌ای و همچنین آشنایی با حقوق تجارت بین الملل بود.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: این سفر در قالب پنج گروه ۳۶ نفره انجام شد و گروه‌های اعزامی از ۲ نمایشگاه بین المللی شامل نمایشگاه‌ صنعت لاستیک و پلاستیک و نمایشگاه صنعت شیشه و سیلیس بازدید کردند و با فرآیندهای مختلف آشنا شدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرکنسولگری جمهوری خلق چین در بندرعباس، عنوان‌کرد: با توجه‌ به‌ اینکه سرکنسولگری ایران نیز در شانگهای فعال است درنظر داریم مراودات اقتصادی را میان ۲ کشور ایران و چین تقویت کنیم؛ از این رو دیدار مفصلی با سرکنسول ایران در شانگهای انجام و ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان برای جذب سرمایه‌گذاران چینی تشریح شد.

شهرزاد در پایان با اشاره به توسعه کارخانه سیمان بندرخمیر و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران چینی دراین طرح، خاطرنشان‌کرد: کسب دانش و افزایش تعاملات هیأت‌های تجاری در سفرها و بازدیدها مسیر رونق بخشی به تجارت و سرمایه‌گذاری را فراهم‌تر می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷
  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • مسدود شدن مسیر دسترسی به آبشار لوه؛ مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر
  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد
  • مسیر آبشار لوه مسدود شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه
  • «تست ژنتیک»، گمشده و چراغ راه ورزش ایران
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد