Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۳۰۰ نفر از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق، همچنان بابت معوقات مزدی طلبکارند. این کارگران در استخدام پیمانکارند و گفته می‌شود که پیمانکار پیشین هنوز با آنها تسویه حساب نکرده‌است.

کارگران مورد نظر بین سالهای ۹۳ تا پایان ۹۵ به مدت سه سال در استخدام شرکت پیمانکاری «تراورس» بودند و آنطور که خود می‌گویند طی این سه سال بخش از مطالبات خود را از کارفرمای شرکت پیمانکاری طلبکارند، مطالباتی که بین ۴ تا ۵ میلیون تومان ارزش دارد و شامل حق سنوات، حق مرخصی، اضافه کاری و غیره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه همین پیگیری، شکایتی نیز علیه پیمانکار در اداره کار زاهدان مطرح و احکامی به نفع کارگران صادر شده است؛ که در‌ ‌‌نهایت مدیران این شرکت پیمانکاری با حضور در اداره کار زاهدان مسئولیت پرداخت مطالبات  سنواتی کارگران را برعهده گرفته اند اما به دلیل اعتراضی که پیمانکار برای پرداخت حق مرخصی‌ها انجام داده‌است؛ اجرای این احکام با مشکل مواجه شده است.

طبق اظهارات کارگران، شرکت راه‌آهن جنوب شرق بعد از خروج پیمانکار قبلی، قرارداد کار جدیدی را در بخش تامین و پشتیبانی خطوط ابنیه فنی با پیمانکار جدید منعقد کرده و در حال حاضر چند سالی است زیر نظر پیمانکار جدید (شرکت ریل صنعت کاران) به‌‌‌ همان حرفه سابق اشتغال دارند و تا این لحظه برای دریافت مطالباتشان مشکلی نداشته‌اند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان همزمان با صبح پنجشنبه به مناسبت هفته کار و کارگر در جمع نمایندگان قشر کارگری به میزبانی دفتر خود بیان کرد: اولین شرط تولید و پیشرفت و توسعه یک جامعه فعالیت کارگران است

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جاری را سال جهش تولید و مشارکت مردم نامگذاری کرده اند، تاکید کرد: همه اقشار مختلف به ویژه قشر کارگران باید برای تحقق شعار سال تلاش کنند.

امام جمعه دامغان قشر کارگری را زحمتکش‌ترین قشر جامعه دانست و گفت: اگر کارگران کار نکنند رونق تولید اتفاق نمی‌افتد و کارگران برای حفظ عزت کشور تلاش می‌کنند.

رستمیان با اشاره به نقش آفرینی کارگران در چرخش چرخ‌های اقتصادی کشورمان، گفت: تلاش کارگران برای تولید کشور «مجاهدانه» است

وی با بیان اینکه طبق اعلام مسئولان ما هفت هزار نفر کارگر مستمری بگیر تأمین اجتماعی در شهرستان داریم که انتظار می‌رود مسئولان به مشکلات آنها رسیدگی کنند، گفت: نداشتن امنیت شغلی، عدم قرارداد کاری به صورت سالیانه، کامل نبودن سنوات کارگران عمده مشکلات قشر کارگری است که باید پیگیری و حل شود

کد خبر 6088392

دیگر خبرها

  • عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد
  • تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • ‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • عکسی از دست‌نوشته متفاوت یک کارگر در دیدار امروز با رهبری
  • کارگران از ارکان اصلی جهش تولید هستند