Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر از بهره برداری کامل پروژه متانول کاوه در اواخر امسال داد و افزود: امیدواریم این پروژه با عملیات راه اندازی مطمئن و بدون نقص، توام با ضریب بالایی از پایداری وارد مدارتولید شود. بهزاد محمدی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در جریان بازدید از شرکت متانول کاوه با بیان این مطلب، اظهارداشت: این پروژه با تولید روزانه ۷هزار تن بزرگترین واحد متانولی جهان در این حد و اندازه است که جای دارد خسته نباشیدی بزرگ به دست اندرکاران این پروژه گفت که منشا تولید درکشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان این که در نخستین سفر خود به عسلویه با مسایلی مواجه شده که به لحاظ همت و اراده،غرورآفرین است، گفت: پروژه متانول کاوه برای راه اندازی، درگیر مشکلاتی بود که البته قابل درک است، اما امیدوارم این پروژه با عملیات راه اندازی بدون نقص و سالم ، با ضریب بالای پایداری تا پایان سال به بهره برداری برسد.
بهزاداد محمدی، متانول کاوه را نگین پتروشیمی درمنطقه دیر خواند و تصریح کرد: آنچه که امروز برای من دراین منطقه در نخستین بازدید جذاب بود، ایجاد زیر ساخت های بسیار خوبی است که این مهم در آبادانی منطقه بسیار تاثیرگذار است.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: به هر حال پروژه متانول کاوه برای کشور و صنعت نفت، یک پروژه مهم است و من با این اراده ای که در شما دوستان می بینم، امیدوارم که راه تولید و توسعه همچنان ادامه یابد وبه رونق و آبادانی منطقه بیش از گذشته کمک نمائید.زیرا این مساله مهم به مردم منطقه در بعد رونق اقتصادی کمک می کند و ھم در بحث تولید برخی محصولات و فرآورده های شیمیایی، کشور را از وابستگی خارج می سازد.
معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: امیدوارم باپشتیبانی همکاران ما در شرکت ملی صنایع پتروشیمی مشکلات و چالش های این پروژه در آینده نزدیک رفع گردد و تا قبل از پایان سال، بابهره برداری از این پروژه شاهد افزایش حجم  قابل توجهی به تولید صنعت پتروشیمی باشیم.
گفتنی است؛ مجتمع پتروشیمی متانول کاوه در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار در سواحل غربی شهرستان دیربزرگترین تولید کننده AA استان بوشهر واقع در پارس شمالی با ظرفیت تولید روزانه ۷۰۰۰ تن متانول گریدمتانول جهان محسوب می شود و احداث اسکله اختصاصی در سواحل خلیج فارس در مجاورت سایت پروژه جهت صادرات محصولات تولیدی از مزایای این طرح می باشد.
شرکت پیدک پیمانکار مهندسی تفضیلی و خدمات رسانی درخریدتجهیزات محدوده فرآیندی و شرکت فنی مهندسی پتروشیمی کاوه بعنوان پیمانکار اصلی نصب و راه اندازی وطراح مهندسی پایه و تفضیلی بخش یوتیلیتی و همچنین ارائه کننده خدمات ساخت بخشی از تجهیزات و ماشین آلات می باشند.
گازوئیل و بنزین و بعنوان سوختی پاک برای ، LPG متانول بعنوان محصولی ارزشمند جایگزین مناسبی برای خودرو ها بوده و در صنایع تولیدی حلال ها، رنگ ها، پلاستیک ها، ضدیخ ها بعنوان ماده اولیه کاربردگسترده ای دارد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۸۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهینه‌سازی و کاهش هزینه‌های مصرف انرژی و حمایت از تولیدکنندگان و سازندگان داخلی را از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ دانست.

به گزارش شانا، مرتضی شاهمیرزایی دیروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌) در سفر به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در جمع مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

وی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد: ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاهمیرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: توجه به مسئولیت‌ اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی تأکید کرد: مجتمع‌های پتروشیمی‌ای که می‌خواهند از ۵درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.

شایان ذکر است که شاهمیرزایی در سفر یک‌روزه به قدیمی‌ترین قطب صنعت پتروشیمی کشور، ضمن بازدید از مجتمع‌های پتروشیمی آبادان، غدیر، فن‌آوران و اسکله‌های صادراتی پایانه‌ها و مخازن، دغدغه شرکت‌های پتروشیمی برای تحقق شعار سال را در نشست تخصصی بررسی کرد.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • اولین پیام رسمی مالک جدید استقلال به آبی‌پوشان!
  • اولین واکنش پتروشیمی خلیج فارس به خرید استقلال
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است