Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@14:45:01 GMT

باغات بجستان در انتظار سایبان

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۸۱۱۴

باغات بجستان در انتظار سایبان

مدیر جهاد کشاورزی بجستان در گفت‌وگو با خبرنگار صبح‌توس گفت: با توجه به شرایط تغییر اقلیم و سرمازدگی های سالهای اخیر که به موجب آن از کیفیت محصول کاسته شد، در همین راستا به دنبالیم تا با مجهز کردن سایبان، باغات را از خسارات احتمال سرمازدگی‌ها مصون کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی بجستان صبح امروز  در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس و بعد از پرداختن به خصوصیات انار این شهر اظهار کرد: سابقه و سبقه انار بجستان در بازارهای داخلی و حتی جهانی با طعم ملسی که دارد، زبانزد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تغییرات اقلیمی ایجاد شده در یک دهه اخیر از جمله دماهای بالا در ایام تابستان افت کمی کیفی منابع آبی زیرزمینی و همچین سرمازدگی های پی در پی در این مدت از کیفیت این محصول استراتژیک در منطقه کاسه به نحوی که سرمایه آبان  ۱۳۹۵ و کف بر شدن  بیشتر درختان انار در شهرستان باعث شد که در سال جاری به علت تنه‌های ضعیفی که درختان داشتند آب و مواد عالی مناسب در زمان پر شدن دانه ها به آنها نرسد.

 

وی ادامه داد:  نتیجتا با وجود این تنه های ضعیف و نرسیدن آب و مواد عالی به انار کیفیت محصول و سفیدی دانه ها  افزایش یافت و به تبع آن بازار امسال پسند مناسبی از محصول تولیدی نداشت، امید است تاثیرات منفی بر برند شهرستان نداشته باشد و در همین راستا و برای بالا بردن کیفیت محصولات باغی در بجستان، مادر نهاد مدیریت جهاد کشاورزی با در نظر گرفتن تغییرات اقلیمی و سایر موارد قید شده در بالا، پیگیریم تا با ایجاد سایبان در باغات، ورود رقهای جدید به منطقه، برگزاری کلاس های آموزشی و توجیهی جهت تغذیه مناسب باغات و کامل نمودن چرخه تولید، کیفیت محصول را ارتقا دهیم.

 

شجعی  ضمن دعوت از کشاورزان  بر استفاده از ظرفیت مشاوران این اداره خاطر نشان کرد: و همچنین در راستای ایجاد اشتغال و سود آوری بیشتر کشاورزان به دنبال  ایجاد صنایع تبدیلی در منطقه  هستیم تا جلوگیری از خام فروشی انارهای تولیدی درجه دو و سه  شود، ایجاد سردخانه نگهداری محصولات برای ایجاد ارزش افزوده به بازار مصرف در زمان مناسب یا هماهنگی، مدیریت بازرگانی و سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و همچنین استفاده از پتانسیل‌های تعاون روستایی جهت ورود تجار بین المللی و داخلی برای خرید هر چه بهتر محصولات در سال های آتی توجه به حداقل استفاده سم و تولید محصول انار شهرستان پیگیری صدور گواهی تولید محصول ارگانیک دامداری می باشد که در دستور کار قرار گرفته و با  پیگیری به دنبال  اجرایی شدن آن هستیم که همه اینها در سایه همکاری با تک تک کشاورزی منطقه محقق خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۸۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، کارشناس مسئول دانه‌های روغنی و کارشناس حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان و محقق مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجانغربی بهمراه مسئول واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب از مزارع کلزای این شهرستان بمنظور نظارت بر آفات و بیماری‌ها و بررسی وضعیت رشدی محصول بازدید کردند.   در این بازدید وضعیت مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب مطلوب ارزیابی شد.   گفتنی است امسال با افزایش دو برابری نسبت به سال گذشته، ۴۱۰ هکتار از اراضی زراعی میاندوآب به کشت محصول کلزا اختصاص یافت و پیش بینی می‌شود بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ تن کلزا از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.

دیگر خبرها

  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب