Web Analytics Made Easy - Statcounter

شالویی از رایزنی برای اکران همزمان فیلم های جشنواره بین المللی فجر در شهرهای مازندران به ویژه ساری مرکز استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،محمودشالویی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران از مجموعه کارگاه آموزشی پنجمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج «سکانس حماسه» که با حضور استاد زمان پور مستندساز برجسته کشور و به میزبانی سازمان بسیج هنرمندان دیارعلویان درحال برگزاری است بازدید بعمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمودشالویی» مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران درحاشیه این بازدید به خبرنگارشبستان گفت: سینما عموم مردم، قاطبه جامعه انسانی امروز را با پیشرفت های مدرنی که درپی داشته دربرمی گیرد و شاید کمتر کسی باشد که بخواهد اهمیت، نفوذ و تاثیر این هنر مدرن را انکار کند.

 

وی افزود: سینما هنری است که مخاطبان خود را به سوی موضوع مهم ارزشی و مقاومت درپرتو تعالیم آسمانی و وحیانی قرار می دهد و این پدیده می تواند به عنوان یک پدیده ارزشمند جای خود را بازکند ولو اینکه در یک مقطعی مخاطبش مخاطب خاص باشد و مخاطب عام نباشد اما این مخاطبان خاص رفته رفته به مخاطبان عام تبدیل خواهند شد و گستره آنها می تواند بخش مهمی از جغرافیای انسانی را در بربگیرد.

 

شالویی اظهار کرد: سینما اگرچه موضوعات مهم و اساسی را مطرح می کند اما در عین حال همین هنر می تواند در راستای تخریب ارزش ها و نگرش های واقع بینانه آدمی قرار بگیرد و وجدان و ضمیر وجودی آن را مخدوش کند.

 

وی ادامه داد: ما در جهان امروز که به عنوان کشور طلایه دار ارزش های معنوی و دارای فرهنگ غنی و اصیل ایرانی اسلامی هستیم، باید بتوانیم هنر هفتم را در راستای تدوین مفاهیم و ارزش های والای دینی، اعتقادی و انسانی بکار بندیم و جهان را با چنین مقوله ای با این اهداف بزرگ آشنا کنیم.

 

شالویی برگزاری جشنواره فیلم کوتاه بسیج «سکانس حماسه» را اقدامی ارزشمند درراستای شناسایی و تقویت استعدادهای حوزه سینما دانست و تصریح کرد: خوشبختانه بسیج هنرمندان در استان مازندران ظرفیت بسیار قابل توجهی را ایجاد کرده و امروز ما نمی توانیم مخاطبان و گرویدگان به این مجموعه را صرفا به عنوان افراد عام معرفی کنیم و دربین آنها افراد شاخص و علاقه مندان به حوزه هنری و حرفه ای ورود پیدا کردند و جهت گیری خوبی به این موضوع داده می شود.

 

وی درخصوص اهمیت حمایت های مادی و معنوی از هنرمندان آماتور راه یافته به این جشنواره، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران وظیفه خود می داند در راستای اهداف سازمانی از یک طرف و اعتقادات باطنی و آنچه فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است مبنی براینکه به جریان هنر و موسیقی جهت بدهید، درکنار این سازمان قرار گیرد.

 

شالویی ابراز امیدواری کرد روزی مقوله هنر به عنوان یک هدف عام و عمومی مورد توجه باشد.

 

وی درخصوص اکران همزمان فیلم های سینما حقیقت درسای، افزود: اینکه این جشنواره امسال برای نخستین بار توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی وزارت ارشاد علاوه بر شهرهای اصفهان، بوشهر، تبریزو شیراز در مرکز مازندران نیز اکران شد اقدامی شایسته تقدیر است.

 

شالویی از رایزنی برای اکران همزمان فیلم های جشنواره بین المللی فجر در شهرهای مازندران به ویژه ساری مرکز استان خبر داد.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب یلدا وحدت حوزه و دانشگاه هرمزگان آداب و رسوم مجلس اصفهان خبرگزاری شبستان شب چله کمیته امداد امام خمینی ره سکانس حماسه بسیج هنرمندان مازندران جشنواره فیلم فجر سینما حقیقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره تولیدات رسانه ای روایت خدمت با محوریت سفر رییس جمهوری به استان سمنان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، فرشید فلاح گفت: این جشنواره در آستانه دور دوم سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به استان سمنان در دو بخش آزاد و ویژه و در قالب های موشن گرافیک، محتوای صوتی، اینفوگرافیک، عکس، یادداشت، گزارش، خبر، تیتر، مصاحبه، مقاله، پوستر و کلیپ برگزار خواهد شد.

وی، افزایش مشارکت های مردمی و رسانه ای در تبیین و تشریح مسایل مرتبط با سفر اول و دوم آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهوری را از محورهای جشنواره تولیدات رسانه ای روایت خدمت بیان کرد و ادامه داد: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا پایان روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در پیام رسان ایتا به آیدی m_rasne@ و یا شماره ۰۹۹۲۱۴۵۹۸۷۱ ارسال نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: هدایای نفیسی به ۱۰ اثر برگزیده بخش آزاد و پنج اثر برگزیده بخش ویژه اهداء خواهد شد.

این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و دبیرخانه شورای اطلاع رسانی این استان برگزار می شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895487

دیگر خبرها

  • فرزاد موتمن :سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • «ده سالگی» به جشنواره انیمیشن انیماتسیه لهستان رفت
  • جشنواره تولیدات رسانه ای روایت خدمت با محوریت سفر رییس جمهوری به استان سمنان برگزار می شود
  • بیش از ۱۶ هزار همدانی در تعطیلات نوروز به سینما رفتند
  • جشنواره تولیدات رسانه‌ای «روایت خدمت» در استان سمنان برگزار می‌شود
  • به سینمای تازه‌ای نیاز داریم / باید امنیت پلتفرم ها بیشتر شود
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • اکران اختصاصی فیلم «آپاراتچی» در ارومیه
  • اکران اختصاصی فیلم سینمایی «آپاراتچی» در ارومیه