Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@05:31:41 GMT

نظامیان فرانسوی همچنان در سوریه می‌مانند

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۸۸۱۲

نظامیان فرانسوی همچنان در سوریه می‌مانند

وزارت دفاع فرانسه روز پنج‌شنبه اعلام کرد با وجود تصمیم دولت آمریکا برای خارج کردن نیروهایش از سوریه، نظامیان فرانسه به حضور در سوریه ادامه خواهند داد.

وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد این کشور بر خلاف آمریکا تصمیمی برای خروج نیروهای نظامی‌اش از سوریه ندارد و معتقد است که باید به مبارزه با داعش ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه در بیانیه‌ای، ضمن اعلام این خبر گفت به عقیده پاریس گروه تروریستی «داعش» هنوز به طور کامل از نقشه حذف نشده و هنوز باید به مبارزه با این گروه ادامه داد.

در بخشی از این بیانیه آمده است که داعش تضعیف شده، اما «هنوز نه ریشه‌های آن از بین رفته و نه از روی نقشه محو شده است. لازم است که آخرین بازمانده‌های این سازمان تروریستی به طور کامل از لحاظ نظامی شکست داده شوند.»

فرانسه از چند ماه پیش به بهانه مبارزه با داعش، چند ده نیروی نظامی به سوریه اعزام کرده است. این نیروها عمدتا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه حضور دارند و در حال همکاری با این شبه نظامیان هستند.

بازگشت نظامیان آمریکایی از سوریه

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته با بیان اینکه داعش در سوریه شکست خورده، دستور بازگشت نظامیان آمریکایی از سوریه را صادر کرد.

بر اساس برنامه اعلام‌شده از سوی پنتاگون، تمام نظامیان آمریکایی ظرف ۶۰ تا ۱۰۰ روز آینده به طول کامل سوریه را ترک می‌کنند. مأموریت نظامی آمریکا در سال ۲۰۱۴، به بهانه مبارزه با داعش آغاز شد و با وجود آنکه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور وقت آمریکا گفته بود قصد ندارد به سوریه نیروی زمینی اعزام کند، اما تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در سوریه روز به روز افزایش یافت به بیش از ۲۰۰۰ نفر رسید.

علاوه بر فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیستی هم با این تصمیم آمریکا مخالفت کرده‌اند. وزیر دفاع انگلیس شب گذشته با بیان اینکه با ارزیابی رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر شکست داعش در سوریه «قویا مخالف» است، گفت باید به مبارزه با این گروه ادامه داد.  / فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۸۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند

دانشجویان فرانسوی به جنایت و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه اعتراض کردند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پس از اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا به نسل کشی در غزه، حالا دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه نیز به جنبش دانشجویی اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پیوسته اند.

به نقل از راشاتودی، پلیس فرانسه دانشجویان معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را متفرق کرد. با این حال دانشجویان معترض اعلام کردند به تحصن خود در دانشگاه ادامه می دهند.

دانشجویان معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه خواستار محکومیت این رژیم و قطع روابط با آن شدند.

گزارش ها حاکی از آن است که دراین تجمع دانشجویانی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ در غزه حضور داشتند. این دانشجویان از رئیس‌جمهور فرانسه خواستند تا با فشار بر تل آویو برای آتش‌بس در غزه تلاش کند.

تجمعی اعتراضی هم در دانشگاه ساینس پو، که امانوئل ماکرون از آن فارغ التحصیل شده، برگزار شد.

دیگر خبرها

  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • یادگیری زبان فرانسوی