Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@02:23:25 GMT

فعالیت سمن ها عامل نشاط افزایی جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۹۱۰۸

فعالیت سمن ها عامل نشاط افزایی جامعه است

حسن ارگی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: خیّران و سازمان های مردم نهاد نقش غیرقابل انکاری در افزایش نشاط اجتماعی در جامعه دارد و مسئولان از این ظرفیت ها نهایت بهره را ببرند.
وی با بیان اینکه یکی از دلایل اساسی افزایش بزهکاری های اجتماعی کاهش کیفیت برگزاری بازی های بومی و محلی و نحوه آیین های با محوریت نشاط اجتماعی در استان ها است، گفت: سمن ها با ورد به این عرصه می توانند آیین هایی از این دست را با محوریت مردم زنده و پویا نگهدارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار مهدیشهر ادامه داد: استفاده از ظرفیت جوانان در اجرای برنامه های خیرخواهانه در اولویت قرار گیرد و فرمانداری مهدیشهر از اندیشه و توان این قشر از جامعه برای افزایش نشاط اجتماعی نهایت بهره را می برد.
ارگی با بیان اینکه مسئولان برای اجرای طرح های مختلف اقتصادی و اجتماعی به توانمندی جوانان اطمینان داشته باشند، افزود: بسیاری از اموری که به افزایش نشاط اجتماعی در جامعه می انجامد، با افکاری به روز به بخش خیّران و سازمان های مردم نهادهای جوان واگذار کرد.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری تاکید فراوانی بر حضور خیّران در صحنه های مختلف اجتماعی دارند و با توجه بیش از پیش به این راهبردهای حکیمانه می توان برای توسعه روزافزون این نظام مقدس در ابعاد مختلف گام برداشت.
ارگی خاطرنشان کرد: سابقه مهدیشهر در اجرای طرح های خیرخواهانه چشمگیر است و تنها انجمن مستقل خیّران مسکن ساز کشور در این شهرستان راه اندازی شد.
فرماندارمهدیشهر تصریح کرد: توجه به اهمیت سلامت اجتماعی مردم در اولویت نهادهای اجرایی قرار گیرد و در کنار توجه به معیشت و مسایل اقتصادی باید به نشاط اجتماعی مردم توجه ویژه ای داشت.
استان سمنان بیش از 400 سازمان مردم نهاد دارد که حدود 260 مورد آنها از استانداری و فرمانداری هشت شهرستان استان مجوز فعالیت دارند.
7339/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب استان سمنان استفاده از ظرفیت اقتصادی و اجتماعی جامعه مسکن جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران

  ایوب کرد تمینی  بیان کرد: در واپسین روزهای هفته سلامت کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت سیب و سوران جهت برپایی ایستگاه سلامت برای کارکنان و ارباب رجویان بانک ملی شهر سوران با هدف توانمندسازی مردم درخصوص حفظ و ارتقاء سلامت خود اقدام کردند.
 
وی افزود: شاخص سواد سلامت به‌عنوان یکی از عوامل مهم اجتماعی مؤثر بر سلامت است و آگاه‌سازی مردم از حقوق و مسؤلیت‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت محیط‌های ارائه مراقبت‌های سلامت در امر خود مراقبتی فردی و سازمانی، با تحقق رویکرد جامعه و انسان سالم صورت خواهد گرفت.
 
زیبا اربابی کارشناس مسئول واحد آموزش و ارتقاء سلامت در این رابطه گفت: افزایش آگاهی و مسئولیت‌پذیری افراد جامعه با استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و رسانه‌ای بر بخش سلامت باید هدفمند باشد و لازم است که مردم به‌عنوان منابع اصلی سلامت، در حوزه خود مراقبتی توانمند شده و کنترل بیشتری بر سلامت خود، خانواده و جامعه داشته باشند.
 
 وی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت، یک امر مستمر است و صرفاً مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود