Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه راین با انتقاد از این موضوع که چرا بعضی خانواده ها در اعلامیه های ترحیم می نویسند همراه با صرف ناهار؟ و تازه ناهار را هم در هتل می دهند؟! گفت: باید این برنامه ها لغو شود تا سنت های غلط رایج نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام علی اکبر علیدادی سلیمانی، امام جمعه راین، امروز(۲۹ آذر)در جمع تعدادی از فعالان مسجدی و فرهنگی شهر در سخنانی با استفاده از آیه ۵ سوره مبارکه ابراهیم، چهل سالگی انقلاب را یکی از روزهای خوب خدا دانست و گفت: باید از این مناسبت استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی وجود ۵۳ مسجد در شهر راین را آماری قابل توجه و آن را مصداق آیه انما یعمر مساجدالله دانست و اظهار داشت: مردم راین کارهای بزرگی انجام دادند و میزبان ۵ امامزاده که امروز قطب فرهنگی هستند؛ سهم این مردم در دفاع  مقدس سهم ارزشمندی به تعداد ۶۵ شهید است.

 

امام جمعه راین به میزبانی مردم راین از هفت شهید گمنام-دو شهید در شهر و ۵ شهید در منطقه نی بید- اشاره و تصریح کرد: مردم راین در این تنگنای اقتصادی که حاکم است ۲۰۰ میلیون تومان به ساخت یادمان شهید گمنام کمک کردند و این یعنی بناهای مذهبی را خوب می بینند.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ سال نمازجمعه در این شهر برگزار می شود و باید افتخارات مردم راین گفته شود؛ افزود: بیش از ۳۰۰ وقف در این منطقه وجود دارد که باعث شده این شهر برخوردار از اداره اوقاف باشد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه به سنت های حسنه مردم راین در تشییع و تدفین اموات اشاره و در ادامه بر لزوم توجه به برگزاری مراسم بر مبنای آنچه در اسلام آمده تأکید کرد و گفت: اسلام نظم خاصی به مراسم داد و امام صادق علیه السلام فرمود «غذا خوردن نزد مصیبت دیده از رفتار و کردار زمان جاهلیت است» 

 

وی با انتقاد از این موضوع که چرا بعضی خانواده ها در اعلامیه های ترحیم می نویسند همراه با صرف ناهار؟ و تازه ناهار را هم در هتل می دهند؟! گفت: باید این برنامه ها لغو شود و نباید سنت های غلط رایج شود و به جای این باید واجبات اموات{نماز و روزه و...} را جبران کرد.

 

امام جمعه راین با اشاره به در پیش بودن شب یلدا هم تأکید کرد: در این شب فقرا را دریابیم زیرا فقرای زیادی به ما مراجعه می کنند که شرمنده آنان هستیم.

 

در این جلسه بر نکاتی از جمله اینکه در مراسم ختم هیچ بنر تسلیتی نصب نشود، ناهار مراسم ختم حذف، سنگ های آنچنانی نصب نشود زیرا باید حداکثر ۴ انگشت از زمین بلندتر باشد و در جلسات ختم به حداقل پذیرایی بسنده شود؛ تأکید شد.

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب یلدا هرمزگان آداب و رسوم وحدت حوزه و دانشگاه آتش سوزی مدرسه زاهدان اصفهان مجلس شب چله یلدا آیت الله جنتی فعالان فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین  نواب در بازدید از نمایشگاه «درآستان بقیع» در حرم مطهر رضوی، با اشاره به مظلومیت بقیع و شناخت ناکافی جامعه از این گنجینه بزرگ جهان اسلام، گفت: مظلومیت بقیع در این است که نگذاشته‌اند بقیع به درستی به جامعه معرفی شود و ما باید  بقیع را آن‌گونهکه هست به جامعه بشناسانیم..

وی افزود: تخریب قبور بقیع ظلمی بزرگتر از نشناختن شخصیت‌های مدفون در آن است.

تماینده ولی فقیه در حج و زیارت با بیان اینکه شخصیت‌های بزرگی در بقیع مدفون هستند که در هیچ جای دیگر عالم یافت نمی‌شوند، افزود: «چهار امام معصوم، فاطمه بنت اسد، دختران پیامبر، همسران پیامبر، مادر علی علیه السلام، مادر جناب عباس، اصحاب ائمه، فرزندان امام‌ان و همسران ائمه همگی در بقیع آرمیده‌اند.»

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به برخی از شخصیت‌های برجسته مدفون در بقیع گفت: «حسین اصغر، یکی از فرزندان امام سجاد (ع)، محمد حنفیه، اسماعیل عباس عموی پیامبر، اسماعیل فرزند امام صادق (ع) و تعدادی از شهدای احد در بقیع مدفون هستند.»

وی در ادامه با اشاره به نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی گفت: «این نمایشگاه در نوع خود کار بسیار خوبی است و باید در کار‌هایی که انجام می‌دهیم، جنبه‌ها و تاثیر واقعی مدنظر باشد.»

رئیس بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه مظلوم‌نمایی نیست، افزود: «ما به دنبال این هستیم که شخصیت‌های بزرگ مدفون در بقیع را به جامعه بشناسانیم و از آنها الهام بگیریم.»

حجت الاسلام نواب از آستان قدس رضوی، بعثه خراسان، روایتگران، و همه کسانی که در برگزاری این نمایشگاه نقش داشتند، قدردانی کرد.

این نمایشگاه تا پایان ماه شوال مصادف با بیستم اردیبهشت  در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برپا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • ۲۰ ناهار سبک و فوری برای روز‌های بی‌حوصلگی
  • هزینه 5 میلیونی برای هر ایرانی/ ماجرا چیست؟!