Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مسئول امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی و نشر فرهنگ، هنر و معماری ایرانی و اسلامی از دستاورد‌های بیش از یک دهه حضور مهندسان، استادکاران و هنرمندان ایرانی در عراق است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، حمید افضلی در گردهمایی مسئولان ستاد‌های بازسازی عتبات تابعه استان خوزستان با بیان اینکه طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین بنام صحن حضرت زهرا (س) در حال تکمیل است افزود: این طرح بزرگ، همانند یک موزه از هنر‌های معماری ایرانی و اسلامی پذیرای شیعیان سراسر جهان بوده و منعکس کننده توان مهندسی و هنر استادکاران ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از جمله آثار و فواید پرداختن به بازسازی عتبات، افزون بر فراهم آوردن رفاه و آسایش زوار، احیاء آثار هنری و معماری ایرانی به کار رفته در حرم‌های مطهر است که به‌دلیل بی توجهی و عوامل فرسایشی طی قرن‌ها در حال از بین رفتن بود.

افضلی گفت: از دیگر فواید اقدامات ستاد بازسازی عتبات، صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از مرز‌ها و همچنین رونق دادن به صنایع و تولیدات داخل و معرفی ظرفیت‌های صنعتی، فنی، مهندسی و هنری داخل کشور به دیگر ملل است.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات به‌منظور ساماندهی، هدفمندسازی و فعالیت با برنامه و متمرکز در اعتاب مقدسه شکل گرفته است افزود: با کمک‌های داوطلبانه مردم و نذورات خیرین که از سر اخلاص و با طیب خاطر به این امر مقدس اهداء می‌شود توانستیم خدمات و اقدامات قابل توجهی در بازسازی و عمران حرم‌های مطهر داشته باشیم.

مسئول امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات یادآور شد: طی سال‌های اولیه تشکیل ستاد، کار بازسازی حرم‌ها به طور کامل به انجام رسید و پس از آن، وارد مرحله توسعه بارگاه ملکوتی ائمه اطهار (ع) در عراق شدیم.

وی گفت: اولین پروژه بزرگ در این مرحله، طرح توسعه حرم امام علی علیه السلام است که با ساخت صحن بزرگ حضرت زهرا (س) در زیربنایی به مساحت ۲۲۰ هزار متر مربع، گنجایش حرم امام علی (ع) به ۲۰ برابرافزایش پیدا می‌کند.

افضلی اظهار داشت: هم اکنون فاز نخست طرح توسعه حرم امام حسین (ع) بنام صحن حضرت زینب (س) نیز در حال اجراست که فرصت معنوی خوبی برای علاقه‌مندان به مشارکت در فیض توسعه اعتاب مقدسه است.

وی بیان کرد: هموطنان علاقه‌مند به مشارکت در فیض توسعه اعتاب مقدسه می‌توانند کمک‌های خود را از طریق شماره‌گیری کد #۲۳۳* (ستاره دویست و سی و سه مربع) اهداء کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازسازی عتبات حرم حضرت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۹۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ درخواست عجیب روسیه از ایران

 

به گزارش تابناک، یک مقام مسئول گفت: هیات‌های روسی در ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند و این اتفاق بسیار نادر است.

روشن یکتا، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در برنامه «تهران ۲۰» اظهار داشت: چهارشنبه «۱۲ اردیبهشت ماه»، اختتامیه ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو برگزاری می شود. خوشبختانه مجریان آن توانسته‌اند ضعف‌های دوره‌های گذشته را کاهش دهند.

او در ادامه بیان کرد: کشورهایی از جمله روسیه، آفریقا، چین و غیره در این نمایشگاه دعوت شده بودند. تقریباً هم سرمایه‌گذاران داخلی و هم خارجی از این نمایشگاه استقبال ویژه‌ای داشتند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه عنوان کرد: در این نمایشگاه در حوزه بخش خدمات فنی و مهندسی و همچنین در بحث ترانزیت نیز تفاهم نامه‌ای منعقد شد.

او اظهار کرد: هیات‌های روسی در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند. آنها استقبال خوبی نشان دادند. این اتفاق بسیار نادریست و می توان بگویم قطعاً دیپلماتیک ما نسبت به گذشته موثرتر بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: امیدواریم بتوانیم که در دوره‌های بعدی و پس از این جلساتی که توافق داشتیم اجرا کنیم و همچنین بتوانیم از رسمیت فارغ التحصیلان ما بیشتر استفاده کنند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • از روستای مهمویی تا عتبات عالیات 
  • اعزام دانشجویان عمره گزار به عمره مفرده
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی