Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@18:26:46 GMT

واکنش وزارت خارجه به اقدام ضدایرانی دولت آلبانی

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۹۴۷۹

واکنش وزارت خارجه به اقدام ضدایرانی دولت آلبانی

ساعت24-سخنگوی وزارت امور خارجه به اقدام غیر قابل قبول دولت آلبانی در اخراج دو دیپلمات ایرانی واکنش نشان داد.

قاسمی با نکوهش این اقدام گفت: این اقدام و سناریو تحت فشار دولت آمریکا و سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی و با همکاری برخی گروههای تروریستی ضد ایرانی و با بیان ادعاهای واهی و نادرست تدوین و در جهت تخریب و تحت تاثیر قرار دادن روابط ایران و اروپا اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رفتار دولت آلبانی که هیچ توجیه و پایه و اساس منطقی ندارد تماما بر بنیان اطلاعات ساختگی و غلط برخی سرویس های امنیتی و اقدامی محکوم و غیر قابل قبول تلقی می شود. جای تاسف دارد که این بار سناریوسازان ضد ایرانی کشور آلبانی که همواره از روابط خوبی با ایران برخوردار بوده است را قربانی نقشه های شوم خود قرار داده اند.

قاسمی تصریح کرد: ما این اقدام  نابخردانه  تحمیلی بر این کشور را در ادامه همان خط تخریب و اخلال در روابط خارجی ایران، بویژه با اروپا و نیز با هدف ایران آزاری و ایران هراسی ای می دانیم که توسط آمریکایی ها و صهیونیست ها همواره دنبال می شود که ذوق زدگی کودکانه و از سر ناشیگری و ورود عجولانه به اعلام موضع گیری و بیان شادمانی ابلهانه برخی مقامات آمریکایی بویژه وزیر خارجه آن کشور از این اقدام  گواهی بر این تلاش های مذبوحانه افراد غیر حرفه ای و مزد بگیر گروههای تروریستی طی سالیان اخیر است.

قاسمی در پایان افزود: در ماههای اخیر شاهد آن بودیم با جدی تر شدن همکاری های ایران و اروپا برای بی اثر کردن تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا، طراحی سناریوهای تخریب روابط ایران و اروپا بیشتر شده است که البته با هوشیاری، درایت و کیاست طرفین قطعا ناکام خواهد ماند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری، در مورد اقدامات دیپلماتیک ایران در رابطه با حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق، اظهار کرد: جنایتی که رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق انجام داد، نقض مفاد منشور ملل متحد و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی یک کشور عضو سازمان ملل متحد بود.

وی افزود: از وظایف حرفه‌ای دستگاه وزارت خارجه بود که این اقدام را در سطح بین‌المللی مورد پیگیری قرار دهد؛ در کمتر از ۲۴ ساعت بیانیه‌ای تنظیم و توسط روسیه در شورای امنیت به بحث گذاشت؛ لذا ایران در این چارچوب عمل کرد.

کنعانی تصریح کرد: متأسفانه به رقم اقدام حرفه‌ای ایران، سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه مانع تصویب بیانیه محکومیت رژیم اسراییل شدند؛ در سایه نقش منفی این سه کشور، شورای امنیت نتوانست نقش خود را به درستی انجام دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: دستگاه دیپلماسی ایران، در یک دیپلماسی کاملاً فشرده و فعالیت شبانه‌روزی سفارت‌خانه‌ها در خارج از کشور و همچنین برگزاری جلسات توجیهی دو یا چندجانبه با سفرای کشورهای خارجی در ایران، تلاش کرد این اقدام جنایت‌آمیز را محکوم کند.

وی ادامه داد: این اقدامات نتیجه بسیار درخشانی را برای دولت جمهوری اسلامی ایران به ثبت رساند. بیش از ۳۰ مکالمه تلفنی وزیر امور خارجه با مقامات خارجی مشتمل بر این رویکرد بود که آنچه ایران انجام داد، یک اقدام قانونی و مشروع بوده است.

کنعانی ادامه داد: ایران به عنوان دولت متعهد و مسؤولیت‌پذیر در تلاش‌های دیپلماتیک ثابت کرد رژیمی که اقدام به تجاوز کرده باید در چارچوب سازوکارهای بین‌المللی، تنبیه شود.

وی اظهار کرد: ایران مبتنی بر حق ذاتی و مشروع و مسلم و شناخته شده خود از منظر حقوق بین‌الملل، اقدام نظامی لازم را در جهت ایجاد بازدارندگی انجام داد و دو مقر نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که مستقیما در عملیات جنایت‌آمیز حمله علیه مقر دیپلماتیک ایران و به شهادت رساندن مستشاران نظامی ایران در دمشق نقش داشتند را مورد حمله قرار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ایران مقدمات سیاسی، حقوقی و بین‌المللی لازم را انجام داده که متجاوز تنبیه شود؛ ایران نمی‌تواند نسبت به منافع و امنیت ملی و امنیت شهروندان خود دست بسته بماند.

وی تصریح کرد: ایران این عملیات را در چارچوب حفظ صلح و امنیت منطقه‌ای انجام داد و به هیچ وجه به دنبال دامن‌زدن به بحران و جنگ در منطقه نیست؛ هیچ هدف اقتصادی، مسکونی یا هیچ شهروند عادی مورد هدف قرار نگرفتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بیان کرد: عملیات پایان یافته است و ایران به دنبال ایجاد ثبات و آرامش در منطقه است؛ اگر اقدام متجاوزانه دیگری از هر مبدایی صورت بگیرد یا هر کسی کمکی به این رژیم کند، پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهد داد.

کنعانی اظهار کرد: به حمایت از مردم فلسطین ادامه می‌دهیم و در حفاظت از امنیت ملی خود با هیچ طرفی مسامحه نخواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به مصوبه اخیر کنگره آمریکا در رابطه به کمک به رژیم صهیونیستی افزود: اگر حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی نبود، این رژیم حتی یک روز امکان ادامه جنگ نداشت؛ مصوبات جدید و مایه تاسف آمریکا جهت کمک به این رژیم، چیزی جز پاداش به جنایات جنگی در سرزمین فلسطین نیست.

کنعانی گفت: متاسفانه دولت آمریکا اعتبار ملت خود را در کنار یک رژیم غاصب قرار داده که تا به امروز چیزی جز شکست نداشته است؛ طبیعتا دولت آمریکا روی طرف بازنده شرط‌بندی کرده است.

وی با اشاره به خرابکاری نافرجام در اصفهان هم گفت: جهات ذی‌ربط درباره این موضوع پاسخ داده‌اند؛ اتفاق رخ‌داده ایضایی بوده و ارزش نظامی هم نداشت. رژیم صهیونیستی مسوولیت این اتفاق را برعهده نگرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: ایران در ارتباط با حفاظت از امنیت ملی خود، مقتدرانه ثابت کرده که از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند.

در حال تکمیل...

کد خبر 6085216 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند
  • اعلام جزئیاتی از سفر ۳ روزه رئیسی به پاکستان