Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@10:50:37 GMT

بازار ایران باید متکی به مهارت آموزی باشد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۹۷۴۳

بازار ایران باید متکی به مهارت آموزی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری ظهر پنج شنبه در حاشیه برگزاری سمینار حکمرانی و مدیریت محلی آموزش مهارت استان البرز که در کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: ‌سیاست های دولت خدمتگزار در جهت تصویب قانون نظام جامع آموزشگاه های فنی و حرفه ای و تربیتی کشور که بزودی آیین نامه اجرایی آن هم به تصویب دولت خواهد رسید اتفاقی مهم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: پیگیری اقدامات محله ای مهارتی در سطح کشور و با همکاری و هماهنگی بخش خصوصی،  دولتی و نهادهای استانی برای ایجاد رقابت ها و ظرفیت ها ‌میان منابع انسانی در این زمینه انجام شده است.

وی توضیح داد: باید به گونه ای کار کنیم که بازار کار ایران متکی بر مهارت آموزی و متناسب با نیازها باشد و در نظام آموزش ابتدایی، ‌دبیرستان و آموزش عالی هم سیاست هایی در کنار سیاست های کلی کشور در این خصوص اعمال شود.

شریعتمداری ادامه داد: برای توسعه نیازمند مهارت افزایی هستیم و برای توسعه اشتغال مبتنی بر استفاده از منابع هم به توسعه ای بر گرفته از دانش و مهارت نیاز است تا تغییرات مهم در نظام آموزشی کشور محقق شود.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری با مراکز فنی و حرفه ای کشور برای توسعه مهارت آموزی در نظام آموزشی ایران گفت: ‌شکل کیری کار گروه های تخصصی و تقسیم کار میان بخش خصوصی و دولتی هم در این رابطه مهم است تا به توسعه پایدار و رفع بیکاری دست یابیم.

وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی در مورد نرخ رشد بیکاری در کشور گفت: ‌این مورد توسط مراکز رسمی در مرکز آمار ایران اعلام می شود و برای پرسش به آن به این مرکز باید مراجعه کرد تا آمار یکسانی دریافت شود.

شریعتمداری توضیح داد: با تلاش تمامی مسئولان کشور در مقابل فشارهای اجتماعی و شرایط تحریمی دشمن ایستادگی خواهیم کرد و روند رو به رشد را طی می کنیم که در این خصوص برای ایجاد اشتغال تلاش خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: ‌از محل منابع توسعه ملی اعتباری میلیاردی با مجوز و دستور رهبر معظم انقلاب برداشت شده است تا در مناطق روستایی و محروم که مراکز مهم توسعه رشد کشور هستند و بیشتر جمعتی زیر ۱۰ هزار نفر دارند اقدامات اساسی برای اشتغال زایی زود بازده و جلوگیری از توسعه بیکاری انجام شود.

وزیر کار عنوان کرد: با اعتبارات خوبی که دولت در بودجه سال ٩٨ برای این قبیل ردیف ها مدنظر قرار داده است به اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی که در واقع توجه به اشتغال خرد است عملیاتی می شود.

کد خبر 4490606

منبع: مهر

کلیدواژه: تحریم اقتصادی ایران شهرستان کرج وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال کشور در هرمزگان

محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: طبق هماهنگی‌های انجام شده، زمین‌های والیبال ساحلی دانش‌آموزی طرح شهید سلیمانی میناب که به نام «شهید مدافع سلامت شهید ایرج رحیمی» نامگذاری شده است، از دهم تا دوازدهم فروردین جاری میزبان شاگردان عبدالرئوف بستگانی سرمربی فرهنگی و با تجربه هرمزگانی تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی گفت: علاقه‌مندان به این رشته ورزشی و همچنین دانش‌آموزان و دوستداران تیم ملی والیبال می‌توانند شاهد این تمرینات در روزهای جمعه (عصر) و شنبه و یکشنبه (در نوبت صبح و عصر) در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۲ فروردین باشند.

این مقام مسئول اذعان کرد: چنین اقدامات فرهنگی ورزشی باعث ایجاد انگیزه و پیشرفت رشته ورزشی والیبال ساحلی دانش آموزی در نقاط مختلف استان هرمزگان خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اردوی تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال کشور در هرمزگان
  • مهارت‌های پرتقاضا در بازار کار آینده
  • متکی: نباید در کمیسیون‌ها سرگرم رسیدن به ریاست باشیم
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • منوچهر متکی: دولت باید اقتصاد را رها کند
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست /۲۰ برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست/ 20برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در کردستان
  • مرحله سوم طرح یاور شهر ۹ امسال تکمیل و افتتاح می‌شود