Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان درباره آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی استان گفت: جلسات مختلفی با وزیر نفت برگزار شده و با ورود شرکت پارسیان که زیرمجموعه این وزارتخانه‌ است، این پروژه اجرایی خواهد شد. ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیدمناف هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در یکسال اخیر تلاش کردیم تا قول‌هایی که در سفرهای مقامات و مسئولان و همچنین دولت تدبیر و امید به مردم استان داده شده را در دستور کار قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قول‌ها مبنای پیگیری ما در لایحه بودجه سال 98 بود.

وی با بیان اینکه ردیف‌های ملی در برخی دستگاه‌های اجرایی استان بهبود پیدا کرده است، گفت: در حوزه‌های مرتبط با جهادکشاورزی از جمله زهکشی و برای پروژه‌هایی مانند آشوراده و پروژه‌های ریلی که در گذشته جزو قول ها بود اما اعتبارات خوبی نداشتیم، مصوبه‌های خوبی داشتیم.

استاندار به برخی مصوبات حوزه ریلی در استان اشاره کرد و بیان داشت: در چندماه اخیر 3 مصوبه از هیئت دولت برای راه‌آهن داشتیم. اتصال خط عریض در بندرخشک اینچه‌برون به ترکمنستان، مصوبه 15 درصد برقی کردن راه‌آهن گرگان- تهران- گرمسار و هم چنین ابلاغ سهم 15 درصد دولت برای راه‌آهن گرگان- مشهد مهم‌ترین مصوبات حوزه ریلی استان بوده است.

وی ادامه داد: برای پیگیری موضوعات مختلف استان بیش از یکصد نامه با وزارتخانه‌های مختلف مکاتبه شده است که از مدیران دستگاه‌ها خواستیم شخصا نتایج آن را پیگیری کنند. افزون براین با وزرای مختلف نیز جلساتی برگزار شد که امیدواریم ردیف‌های ملی استان با این تلاش‌ها بهبود پیدا کند. برای ردیف‌های استانی نیز دولت همه‌ساله رشدی 15 تا 20 درصدی برای همه استان‌ها در نظر می‌گیرد که شامل گلستان هم می‌شود؛ هرچند اوضاع ما نسبت به برخی استان‌ها بهتر است.

هاشمی درباره احتمال سفر رئیس جمهور به استان و وضعیت مصوبات سفر نخست دولت تدبیر و امید به گلستان گفت: در ارتباط با پروژه‌های سفر رئیس جمهور در یکسال اخیر کارهای خوبی کردیم. تاکنون دو، سه جلسه در استان برگزار شد و در روزهای آینده نیز جلسه دیگری برای جمع بندی مصوبات، بررسی کندی کار در 5 سال گذشته و نیازهای استان در مسائل زیرساختی و کلان خواهیم داشت. ما اصرار داریم که این سفر تا پایان امسال انجام شود.

پرونده پتروشیمی گلستان روی میز وزیر نفت/ 3 سرمایه‌گذار و ‌2 وزارتخانه پای کار آمدنداما و اگرهای استاندار در خصوص پتروشیمی گلستان؛ پای وزیرکشور هم به میان آمدمعاون وزیر کشور: پروژه پتروشیمی گلستان تا 3 ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود

وی درباره آخرین پیگیری‌ها درباره پتروشیمی استان بیان داشت: این پروژه امروز دغدغه همه ما است. در این رابطه جلسات خوبی به همراه نمایندگان استان با وزیر نفت داشتیم. امیدواریم با ورود شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان که زیر نظر وزارت نفت است و با کمک دستگاه‌های اجرایی این پروژه اجرایی شود.

استاندار در پاسخ به سوالی درباره شیطنت‌هایی که در این روزها در فضای مجازی می‌شود، گفت: من این مسئله را خیلی احساس نمی‌کنم. انتظار ما این است که همه برای توسعه استان مشارکت عملی داشته باشند نه مشارکت حرفی. من نقش رسانه‌ها را می‌دانم و می‌فهمم کجاست و چقدر است زیرا سال‌ها با رسانه کار و زندگی کردم. اگر نقش رسانه را به عنوان نماینده عالی دولت متوجه نباشم که ایراد بزرگی خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به مسئولیت سنگین رسانه‌ها، آنها هم باید ظرفیت‌های خود را به نفع استان بکار بگیرند. ما علاقه‌مند به همه رسانه‌های شناسنامه‌دار و رسمی هستیم. آنها می‌توانند به ما گزارش دهند، ایراد بگیرند و انتقاد کنند. اما باید دقت کنیم چه رسانه‌های شناسنامه‌دار و چه بدون شناسنامه این حق و اجازه را ندارند که به کسی توهین کنند و مسائلی را مطرح نمایند که واقعیت ندارد. اگر چنین اتفاقاتی بیفتد حقوق شخصی افراد است. منم علاقه‌مند نیستیم که مدیران ما در این عرصه خود را درگیر کنند. همه ما باید تلاش کنیم تا استانی که توسعه یافته نیست را به سمت توسعه حرکت دهیم.  

هاشمی افزود: البته عده‌ای هم هستند که آنها از نظر من رسانه نیستند و آنها را به عنوان معاندین استان و نظام می‌شناسم. هرکسی که معاند باشد و بخواهد افکارعمومی را گول بزند، مطمئن باشد که افکارعمومی دیگر فریب نمی‌خورد و نقش آنها را متوجه می‌شود و قانون و قانونگذار نیز به هر نحوی با آنها برخورد می‌کند.

انتهای پیام/ ع

R41471/P1494/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۹۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، عصر چهارشنبه در بازدید از کارخانه تولید روغن نباتی گلناز کرمان با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی، وضع یک سری قوانین را مانع فعالیت و سرمایه گذاری می‌دانند گفت: با توجه به اینکه امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است، دستگاه قضائی در سطح کشور و استان برنامه‌هایی را برای حمایت و تحقق شعار سال دارد و از سرمایه گذاری‌های مردم در بخش تولید حمایت خواهد کرد.

وی افزود: سیستم قضائی استان کرمان گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی دارد و تا حد امکان به رفع موانع تولید کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار خوب مردم در راستای مشارکت در تولید تصریح کرد: این موضوع آنچنان اهمیت دارد که موجب شده است تا مقام معظم رهبری از مردم درخواست کنند تا سرمایه خود را در زمینه جهش تولید و کارآفرینی به کار گیرند و در مقابل لازم است تا مسئولین زمینه مشارکت در سرمایه گذاری را تسهیل و فراهم کنند.

حجت الاسلام حمیدی افزود: با توجه به شعار سال لازم است مسؤولین و مردم در کنار یکدیگر به افزایش و جهش تولید کمک کنند و این موضوع یکی از اولویت‌های دادگستری استان کرمان در سال پیش رو خواهد بود.

کد خبر 6081292

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان
  • صدور موافقت‌نامه اصولی اولیه برای ۱۴ طرح گردشگری درگلستان
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • تزریق ۲ همت اعتبار برای اجرای طرح‌های کلیدی استان گلستان
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است
  • واکنش وزارت ورزش به شایعات پتروشیمی و بانکی
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم