Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در ادامه سياست هاي خصمانه آمريکا، واشنگتن 18 فرد و 4 شرکت روسي را به اتهام دخالت ادعايي روسيه در انتخابات رياست‌ جمهوري 2016 آمريکا تحريم کرد.
اين تحريم ها در حالي است که واشنگتن مدتهاست درصدد اعمال فشار از طريق تحريم مقامات يا شرکت هاي مختلف روسي براي وادار کردن مسکو به پذيرش خواسته هاي آمريکا و متحدانش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اگر چه روابط آمريکا و روسيه در دوره بعد از جنگ سرد با افت و خيزهاي زيادي رو به رو بوده است با اين حال طي سال هاي اخير تنش در روابط مسکو – واشنگتن سبب شده تا آمريکا با توسل به اعمال تحريم ها و تلاش براي زير فشارگذاشتن روسيه، درصدد رسيدن به اهداف خود برآيد.
«ماريا زاخارووا» سخنگوي وزارت خارجه روسيه نيز در اين باره مي گويد: کاخ سفيد عليه روسيه، ايران و کره شمالي تحريم وضع کرده است زيرا از کمبود منابع براي توسعه آتي آمريکا و به دور ماندن از بحران‌هايي که جهان در حال حاضر با آن‌ها روبه رو است، به خوبي آگاه است.
تحريم ها عليه روسيه
از اين رو آمريکا تحريم ها عليه روسيه را از سال 2012 درچارچوب «قانون ماگنيتسکي» آغاز کرد و با وقوع بحران اوکراين در سال 2014، روند رو به نزول روابط مسکو و واشنگتن شتاب گرفت.
با پيروزي دونالد ترامپ در انتخابات رياست جمهوري 2016 آمريکا، موضوع ادعاي دخالت روسيه در اين انتخابات سبب افزايش تنش در روابط ميان دو کشور شد.
نهادهاي اطلاعاتي و حزب دموکرات آمريکا، روسيه را به دخالت در انتخابات 2016 اين کشور در حمايت از «ترامپ» متهم مي کنند، اتهامي که بارها از سوي مقامات مسکو تکذيب شده است.
مسموميت شيميايي «سرگئي اسکريپال» جاسوس سابق روس در بريتانيا و همچنين توقيف سه شناور اوکرايني در محدوده آب هاي روسيه در تنگه کرچ، سبب شده واشنگتن بر دامنه تحريم هاي خود عليه مسکو بيفزايد.
اگر چه هدف آمريکا از اعمال تحريم ها وادار ساختن مسکو به پذيرش خواسته هاي واشنگتن است اما از ديدگاه مقامات کرملين اقدامات تحريمي آمريکا عليه روسيه سبب تضعيف اين کشور و عقب نشيني در برابر خواسته هاي واشنگتن نخواهد شد.
«دميتري مدودف» نخست وزير روسيه در اين زمينه با تاکيد بر آمادگي روسيه براي ايستادگي در مقابل تحريم هاي آمريکا مي گويد: اين شرايط فرصتي را براي رشد اقتصادي روسيه و يافتن ساز و کارهاي اقتصادي جديد فراهم مي آورد.
آمريکا در راستاي اهداف سياست خارجي خود بيشترين سابقه را در اعمال انواع تحريم ها عليه ديگر کشورها دارد.
در واقع مقامات آمريکا بر اين باورند که براي تحقق اهداف خود بايد ساير کشورها را تحت فشار قرار دهند تا تسليم خواسته هاي آنان شوند.
به همين دليل واشنگتن با شدت هر چه تمام تر رويکرد تحريمي خود عليه مسکو را ادامه مي دهد.
با اين حال روسيه ضمن تاکيد بر حاکميت قانون در روابط بين المللي و پرهيز از يکجانبه گرايي و کاربرد زور که سياست کنوني آمريکا بر مبناي آنها استواتر است، برادامه سياست هاي مستقل خود تاکيد دارد.
در اين راستا نه فقط روسيه بلکه ديگر کشورهاي جهان نيز پذيراي رويکرد زورمدارانه واشنگتن در عرصه بين الملل نيستند.
135/112
نويسنده: آتوسا دينياريان
کليدواژه آمريکا روسيه تحريم

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۹۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان می‌دهد این ائتلاف نظامی در تدارک یک «مناقشه احتمالی» با روسیه است.

این رزمایش بزرگ ناتو از ژانویه ۲۰۲۴ آغاز شده و تا پایان ماه میلادی جاری ادامه خواهد داشت. این رزمایش با حضور بیش از ۹۰ هزار سرباز از تمامی ۳۲ کشور عضو ناتو برگزار شده و هدف آن آزمودن آمادگی نیروهای این ائتلاف در یک تقابل احتمالی با کشوری «تقریباً هم‌قدرت» ناتو است.

زاخارووا در پیامی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، نوشت: «ناتو اکنون در نزدیکی مرزهای روسیه در حال برگزاری بزرگ‌ترین رزمایش خود از زمان جنگ سرد است. بر اساس سناریوی ناتو، آن‌ها از تمامی ابزارهای خود شامل سلاح‌های متعارف و ترکیبی استفاده می‌کنند و در حال تمرین عملیات مشترک علیه روسیه هستند.»

زاخارووا ادامه داد: «باید اعتراف کنیم که کشورهای عضو ناتو واقعاً در تدارک یک مناقشه احتمالی با ما هستند و مقامات عالی‌رتبه این ائتلاف هم به‌صورت علنی درباره آن صحبت می‌کنند.»

این دیپلمات روس گفت کشورهای ناتو با متهم‌ کردن روسیه به انجام حملات ترکیبی علیه اعضای ناتو، سعی دارند جوامع اروپایی و آمریکایی را فریب داده و توجه آن‌ها را از اقدامات کشورهای عضو این ائتلاف منحرف کنند.

هفته گذشته شورای آتلانتیک شمالی بیانیه‌ای صادر کرد که در آن روسیه را به انجام حملات ترکیبی علیه کشورهای عضو ناتو متهم کرده بود.

 زاخارووا در واکنش به این ادعا گفت: «ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) و رهبرانش کاری را می‌کنند که در آن خبره هستند، یعنی اشاعه اطلاعات نادرست و افزایش سطح روس‌هراسی.»

 بر اساس بیانیه‌ای که وزارت خارجه روسیه از زاخارووا منتشر کرده، هدف ناتو و سردمدارانش از این قبیل اقدامات توجیه نظامی‌گری و بودجه‌های نظامی هنگفتی است که اعضای این ائتلاف تصویب کرده‌اند.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه