Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسؤولان سودان در پی تظاهرات شدید نسبت به افزایش قیمت‌ها و شرایط اقتصادی در شهر عطبره در شمال این کشور حالت فوق‌العاده اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، در شهرهای مختلف سودان اعتراضات گسترده‌ای نسبت به افزایش قیمت‌ها و شرایط اقتصادی شکل گرفت و معترضان برکناری دولت حاکم را خواستار شدند. این تظاهرات در شهرهای عطبره و پورت سودان که عمر البشیر، رئیس جمهوری این کشور برای شرکت در یک مانور نظامی هوایی در آنجا حضور داشت، شدت یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سایت "سودان تریبون" گزارش داد: ساکنان شهر عطبره در شمال سودان در پی وخامت شرایط معیشتی و افزایش قیمت‌ نان دست به تظاهرات زدند.

 

به گفته شاهدان عینی، نیروهای پلیس و ارتش سودان مجبور شدند به تامین امنیت برخی از تاسیسات از جمله بندر اکتفا کرده و برای پراکنده کردن معترضان و یا بازداشت آنها تنها گاز اشک‌آور به سمت آنها شلیک کردند.

 

طبق جزئیاتی که سایت سودان تریبون منتشر کرده معترضان دفتر حزب کنگره ملی را تخریب کرده و آنجا را به آتش کشیدند و قصد داشتند ساختمان‌های دیگر را نیز تخریب کنند که پلیس مانع آنها شد.

 

گزارش‌ها حاکی از این است که تظاهرکنندگان در ادامه توانستند خود را به برخی ساختمان‌ها رسانده و آنها را به آتش بکشند و نیروهای پلیس سودان نیز که حراست این ساختمان‌ها را برعهده داشتند، در نهایت مجبور به ترک محل شدند.

 

با افزایش شدت اعتراضات در سودان کمیته امنیتی شهر عطبره از ساعت شش عصر تا شش صبح ممنوعیت رفت و آمد را اعلام کرد. همچنین مدارس در این شهر تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

 

همچنین شهرهای "پورت سودان" مرکز ولایت "دریای سرخ" و شهر النهود در استان شمال کردفان نیز شاهد موجی از خشم مردم بودند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۰۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی

امتداد - مدیر عامل بانک مسکن گفت: در راستای اجرای تعهدات و مسئولیت های اجتماعی بانک و با هدف توانمندسازی و خودکفایی مددجویان نهادهای حمایتی و افزایش اشتغالزایی در کشور، طی دوره فعالیت دولت مردمی به ۳۴ هزار و ۱۲۴ نفر از معرفی شدگان نهادهای حمایتی، تسهیلات اشتغالزایی مجموعا به مبلغ بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر حسینی با تاکید بر ضرورت و اهمیت توانمندسازی مالی مددجویان نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و اولویت این امر در سیاستگذاری‌های کلان بانک مسکن، افزود: تمرکز هدفمند بر اشتغال این طیف محترم و ارزشمند جامعه، موجب افزایش پویایی و نشاط اجتماعی، رشد اقتصادی کشور و از همه مهمتر، رضایت خدا و مردم می شود.

 

 

 

از این رو پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی در سریع‌ترین زمان ممکن با لحاظ منابع در اختیار، مورد تأکید اینجانب و هیأت مدیره بانک است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+ قیمت
  • به دانشگاه مردمی فلسطین خوش آمدید
  • فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل
  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی