Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فناوری و کاربردی‌سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: تا سه سال آینده ۳۰درصد از پژوهش های پژوهشکده های پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به موضوعات فناورانه و دانش فناورانه اختصاص می یابد.

به گزارش ایسنا، علیرضا قلی‌نژاد با اشاره به شکل‌گیری مراکزی با هدف حمایت و پشتیبانی جوانان دارای ایده و نوآوری اظهار کرد: طبیعتا زمینه  شکل‌گیری چنین ایده‌های نوآورانه‌ای در پژوهشگاه میراث فرهنگی در حوزه  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود دارد؛  بنابراین معاونت فناوری و کاربردی سازی با مشاوره و اراِئه خدمات تخصصی با ایجاد بستر و حمایت از تشکیل مراکز رشد، کارآفرینی و واحد های فناوری در حوزه های مربوطه از صاحبان این ایده ها حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این‌که «این معاونت در حوزه  سیاست پژوهی و آینده پژوهی نیز به برنامه ریزی و هدف گذاری آینده های بالقوه می پردازد»، افزود: پژوهشکده‌های مختلف پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به خصوص پژوهشکده‌های باستان شناسی و حفاظت و مرمت آثار فرهنگی تاریخی فعالیت های مختلفی را خارج از اولویت های این مرکز و بنا به نیاز اولویت دستگاه های دیگر به صورت ارائه خدمات تخصصی انجام می دهند.

وی گفت: از آن‌جایی که فعالیت‌های پژوهشگاه باید چند جانبه، بخشی، میان بخشی و فرابخشی بوده و  بین این‌گونه فعالیت‌ها هماهنگی صورت گیرد این معاونت مدیریت کلان حوزه  اراِئه  و مشاوره  خدمات تخصصی را بر عهده دارد.  

معاون فناوری و کاربردی‌سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با بیان این‌که «حدود ۲۶۰ مرکز در حوزه های مربوط به مراکز رشد و شتابدهی فعالیت می‌کند»، افزود :چالش های پیش رو برای جوانانی که در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری فعالیت می‌کنند نبود وجود حلقه اتصال کننده بین این مراکز و نهاد های حاکمیتی است که امیدواریم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، این فاصله را در این حوزه کم کند.  

این عضو ایکوم ایران اضافه کرد: با ایجاد یک گروه ارزیاب در سازمان میراث فرهنگی سعی بر کم کردن این فرایند و کمک به جریانی داریم  که  صدور مجوز ها را برای جوانان راحت‌تر کند.

وی در ادامه از انعقاد  تفاهمنامه‌ای بین پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد و گفت: در ادامه  آن مرکز نوآوری در نوروز ۱۳۹۷ در خانه تاریخی سرهنگ ایرج با رویدادی که زمستان سال قبل شکل گرفته بود شروع به فعالیت کرد.

وی با بیان این‌که «فعالیت‌های مختلف این معاونت نیز در آینده به نقطه‌ای می رسد که یک ایده تبدیل به کسب و کار پرپسند شود» گفت : براساس الگو هر کدام از فعالیت هایی که در پژوهشگاه انجام م‌ دهیم می تواند مستقیم یا غیر مستقیم تبدیل به کسب و کاری شود که ضمن این که بخشی از مسِئولیت های عام پژوهشگاه را عهده دار است آن کسب و کار ها را هم ادامه‌ حیات دهد.  

قلی‌نژاد با تاکید بر این‌که «در حوزه آینده پژوهی و سیاست پژوهی نیز  این معاونت جلسات مختلفی را با نهاد هایی که در این زمینه پیشرو بودند برگزار کرده است»، ادامه داد: در نهایت به تمام دانشگاه‌های کشور اعلام شده که از تمام پایان‌نامه های دکتری که موضوعیت آینده پژوهی و سیاست‌پژوهی در حوزه  میراث فرهنگی دارند حمایت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۵ فروردین سال جاری، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به استان کردستان سفر کرده‌اند که از این میزان سه میلیون نفر از جاذبه‌های استان بازدید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، منصور مهرزاد شامگاه _سه‌شنبه بیست‌وهشتم_ در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: کردستان یکی از استان‌های برتر کشور در ایام نوروز بود و به عنوان سومین استان مقصد گردشگری کشور معرفی شد.

وی افزود: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۵ فروردین سال جاری، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به استان کردستان سفر کرده‌اند که از این میزان سه میلیون نفر از جاذبه‌های استان بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان ادامه داد: در مدت مذکور ۶۱۵ هزار نفر نیز در استان اقامت داشته‌اند که شاهد رشد خوبی در این بخش بودیم.

مهرزاد با اشاره به وجود پنج هزار و ۵۰۰ تخت هتلی فعال در کردستان، اضافه کرد: میزان اسکان استان را تا ۴۱ هزار نفر نیز می‌توانیم افزایش دهیم‌.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه کردستان در بخش زیرساخت‌های اقامتی و اسکان دارای کمبودهایی است سرمایه‌گذاری در این بخش فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران و توسعه گردشگری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان تصریح کرد: امسال شاهد کاهش ورود مسافر حتی تا ۲۵ درصد نیز در استان‌های همجوار خود بودیم اما این کاهش در کردستان سه درصد بود.

مهرزاد از وجود یک هزار و ۵۲ اثر ثبت ملی در استان خبر داد و گفت: منظر فرهنگی هورامان یک اثر ثبت جهانی استان کردستان است و درصدد ثبت جهانی روستای پالنگان و غار کرفتو دیواندره نیز هستیم.

وی افزود: در این راستا مراسم هزار دف روستای پالنگان کامیاران قرار است ساعت چهار بعدازظهر روز جمعه ۳۱ فروردین برگزار شود که برای سنوات آتی نیز این مراسم هر سال در این روز به صورت ثابت برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان به ثبت ملی پنج رویداد فرهنگی استان در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: مراسم عروسی پیرشالیار، کومسای، نوروز پالنگان، نوروز سنندج و جشنواره توت فرنگی شیان سال قبل ثبت ملی شدند.

مهرزاد خاطرنشان کرد: ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات صنایع دستی نیز به صنعتگران فعال استان پرداخت شده است که این روند ادامه خواهد داشت.

کد خبر 745273

دیگر خبرها

  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • رسیدگی به فرونشست یکی از برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی است
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • ۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند
  • جام صفوی منجر به توسعه گردشگری ورزشی اردبیل می‌شود
  • اختصاص ۹۱ میلیارد تومان برای تملک بنا‌های تاریخی در سال ۱۴۰۲