Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان با داشتن ۱۲ درصد هیئت علمی کشور ۳۰ درصد تولیدات علمی را به خود اختصاص داده که ۳ پروژه با همکاری‌های بین‌المللی در همدان انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حبیب الله موسوی بهار پیش از ظهر پنجشنبه (۲۹ آذر) در آئین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از برگزیدگان برتر این حوزه در همدان، اظهار کرد: پروژه‌های که به دانشگاه اعتماد شده و در اختیار آنها قرار داده شده، موفق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سال ۶۵ که مسئولیت بخش درمان به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد، بسیاری از مشکلات بخش پزشکی حل شد و اکنون جزو سرآمدان منطقه شدیم و امیدواریم در تکنولوژی و خودرو نیز به دانشگاه‌ها اعتماد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: رتبه ما در جهان در موضوع فناوری که با بالاترین سرعت ثبت شده، در سال ۲۰۱۷ رتبه ۱۶ جهان بود که در شش ماهه اول سال این رتبه به ۱۵ ارتقاء یافته است.

وی عنوان کرد: این افتخار و دستیابی که در سال ۱۴۰۴ باید به آن می‌رسیدیم اما اکنون دست یافتیم، با هزینه بودجه ۳ دهم درصدی کشور محقق شده که باید دست پژوهشگران را بوسید و طلا گرفت و مملکت و مدیران باید قدر آنها را بدانند این در حالیست که بودجه پژوهشی مراکش ۱۶ برابر کشور ما است.

موسوی بهار خاطرنشان کرد: توفیقات پژوهشی کشور طی چند دهه قبل شروع شده چرا که در قبل از انقلاب پژوهش‌های خاصی صورت نگرفت و پس از آن نیز با شروع جنگ تحمیلی این موضوع به تعویق افتاد و بدون شک از سال ۷۵ اقدامات پژوهشی کشور آغاز شده است.

وی عنوان کرد: چند دهه هم به تمرین گذشته و طی دو دهه اخیر به فناوری رسیده‌ایم و در این رتبه هم خوش درخشیده‌ایم به طوریکه از رتبه ۱۱۵ در سال ۲۰۱۷ به ۷۵ رسیده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: در راستای توجه به پژوهش، توجه به زیرساخت‌های پژوهشی، آزمایشگاه‌های بزرگ و جدیدی راه انداختیم به طوریکه نظام ثبت سرطان یکی دیگر از شگفتی‌های حوزه پژوهشی است.

وی بیان کرد: در سال ۹۶ در راستای تولید علم در دنیا رتبه ۷ صدم دنیا بودیم که اکنون این رقم به ۱.۸ درصد رسیده که به تولید علم دنیا کمک کرده‌ایم.

موسوی بهار افزود: ماموریت دانشگاه نسل سوم توجه به پژوهش و تقویت مراکز رشد است که چندین شرکت دانش بنیان در این راستا ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: اگر فرهنگ پژوهش را بین مسئولان و مردم نهادینه کنیم بسیاری از مشکلات مردم برطرف می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از کل آمار گزش توسط سگ‌ها، ۱۵ درصد گزش با سگ‌های ولگرد بوده است.
زهرا نهبندانی گفت: در سال گذشته حدود ۳۷۱ هزار حیوان گزیدگی در کشور گزارش شده است که از این میزان ۲۰ هزار و ۵۶۹ مورد حیوان گزیدگی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اتفاق افتاده است.

او افزود: از کل آمار گزش توسط سگ‌ها، ۱۵ درصد گزش با سگ‌های ولگرد بوده است به طوری که در سال گذشته، ۲۱۴۵ مورد حیوان گزیدگی با سگ ولگرد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شده که ۱۰۶۳ مورد آن فقط در شهر مشهد اتفاق افتاده است.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه گزش توسط سگ‌های ولگرد بیشتر در حاشیه شهر و روستا‌ها و شهرک‌های اطراف مشهد اتفاق افتاده است، گفت: ۵۰ درصد گزش توسط سگ‌های ولگرد در افراد زیر ۱۵ سال گزارش شده است.

نهبندانی افزود: در سال گذشته با پیگیری‌های خوب صورت گرفته در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موردی از مرگ هاری انسانی نداشته‌ایم.

او با مقایسه آمار حیوان گزیدگی در سال ۱۴۰۲ با سال ۱۴۰۱گفت: تعداد موارد حیوان گزیدگی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴۵۰۰ مورد افزایش نشان می‌دهد، اما تعداد گزش با سگ‌های ولگرد تغییر نکرده است.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهدافزود: مهمترین اقدام در هنگام رویارویی با سگ‌های ولگرد سعی در دوری و عدم مزاحمت برای آنها است و لازم است با سامانه ۱۳۷تماس گرفته و حضور سگ‌های ولگرد گزارش شود.

 

دیگر خبرها

  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • هشت پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد