Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@03:58:08 GMT

روزهای آلوده اراک به ۴۱ روز رسید

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۴۱۱۶۴

روزهای آلوده اراک به ۴۱ روز رسید

استاندار مرکزی گفت: روزهای آلوده اراک امسال به ۴۱ روز رسید. ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در نشست هیئت اندیشه‌ورز استان مرکزی با اشاره به  لزوم به کارگیری و استفاده از متخصصان، فعالان حوزه اقتصادی اظهار داشت: چه‌ بخواهیم چه نخواهیم استان مرکزی یک استان صنعتی و کشور درگیر تحریم و معضلات اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و تجارت است که این موارد شرایط را حساس می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای این که بتوانیم از نیروهای متخصص جامعه بیشتر استفاده کنیم، در همین راستا می‌توانیم از تجربیات و ظرفیت‌های بخش خصوصی، فعالان بخش خصوصی، فعالان بخش اقتصادی در هر رشته استفاده کنیم، زیرا شرایط کشور به‌گونه‌ای است که باید همه در این زمینه کمک کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: جمع متخصصان و فعالان بخش اقتصادی در شرایط تحریم بسیار می‌توانند به مسئولان کمک کنند، تا بتوانیم حوزه خدمت به جامعه که در نهایت منتهی به مردم است بیشتر گسترش دهیم، در استان نمی‌توان 100 درصد برای برطرف کردن مشکلات تصمیم‌گیری کرد، اما استان می‌تواند بر روی تصمیمات در سطح ملی  تاثیر‌گذار باشد، این چیزی است که تجربه آن را در چندسال گذشته داشته‌ایم که اگر یک راهکار مناسب، منطقی و کارشناسانه ارائه شود می‌تواند بر تصمیمات ملی و دولت تاثیرگذار باشد، این جلسات و مشورت‌ها در راستای استفاده از پیشنهادات و مواردی  مطرح در سطح استان و بعضا با بررسی و چکش‌کاری بیشتر موارد، استفاده و ارائه در سطح ملی است.

آقازاده بیان کرد: در این جلسات تنها به دنبال مطرح کردن مسائل و موارد حوزه صنعت نیستیم بلکه موارد حوزه کشاورزی، تجارت و کارهایی اقتصادی هم است تا موارد و دانش‌های جدید و نو در موضوعات مربوط به این موارد مطرح شود، در این جلسات به این که  موارد مطرح شده در سطح اختیارات استان است یا خیر، یا این که مسئولان خوششان می‌آید یا خیر نباید توجه کرد زیرا موضوع کاملا باز بوده و  پیشنهادات مطرح شده در راستای تکمیل مسیر استان و بیشتر شدن کارها و خدمات و در نهایت ارائه خدمات به مردم کمک کند.

وی عنوان کرد: با گذشت 270 روز  از سال 97 تنها 41 روز، روز آلوده در شهر داشته‌ایم این درحالی است که تعداد این روزها در سال گذشته 51 روز بود و میزان روزهای آلوده 96 در مقایسه با 95 یک سوم کاهش یافته است، این امر به سبب یک‌سری از اقدامات انجام شده در سطح استان بوده و این نشان دهنده لزوم انجام کارهای بیشتر و اقدامات گسترده‌تر است، باتوجه به اقدامات انجام شده روند آلودگی شهر اراک کمتر می‌شود و هرسال از سال قبل شرایط بهتر می‌شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: در این جلسات در مقام پاسخگویی نیستم، باتوجه به پراکندگی و تنوع موارد مطرح شده و این‌ تکرار این موارد در جلسات و کارگروه‌های دیگر، باید گفت بسیاری از این موارد فصل مشترکی کاملا مشابه با بسیاری از موارد دارد، هرچقدر در بحث و گفت‌وگو با افرادی که از بیرون به مسائل نگاه می‌کنند بسیار می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها اثر داشته باشد.

آلودگی هوا مدارس شهرستان اراک را به تعطیلی کشاندمدارس نوبت عصر اراک به سبب آلودگی تعطیل شدایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌های کهگیلویه و بهمئی راه‌اندازی شود

آقازاده تصریح کرد: به عنوان کسانی که داری راهکار، ابزار، تجربیات و غیره می‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم، این جلسات بسیار خوب برای ارائه راهکار هستند، باتوجه به فراوانی مطالب، از جلسات بعد موارد دسته‌بندی و هر جلسه به دو تا سه مورد رسیدگی می‌شود و بعد از به نتیجه رسیدن موارد ذکر شده به سراغ موارد دیگری می‌رویم.

وی بیان کرد: هم اکنون در شرایطی هستیم که حتی اگر خاک کشور را صادر کنیم صرفه اقتصادی دارد، درست است که افزایش قیمت ارز مشکلاتی را در داخل کشور به‌وجود آورده است اما باید از این ظرفیت استفاده کرد، میزان صادرات غیرنفتی ما 35 تا 40 میلیارد دلار بوده است، در هشت و 9 ماه نخست امسال دو سوم ارز صادرات مربوط به بخش خصوصی هنوز به کشور بازنگشته است، اگر قرار باشد صادرات انجام شود و ارز آن بازنگردد، آیده‌ای نصیب مردم نمی‌شود، پس همان بهتر که اجازه خروج به تولیداتی که در داخل کشور احتیاج است داده نشود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: بالا یا پایین شدن قیمت ارز دست دولت نیست، بعد از  چهار تا پنج سال فشار‌های وارد شده به دولت، ارز نتوانست کنترل شود و مانند فنری از جا پرید، اگر راهکاری باشد  بیشتر به نفع مردم است زیرا هرچه قیمت ارز کاهش پیدا کند برای دولت از نظر سود‌آوری و آرامش ارزی بهتر است، به دنبال حضور و استفاده بیشتر از اساتید، فعالان، کارآفرینان حوزه اقتصادی در جلسات و پیدا کردن راهکارهای مناسب هستیم.

انتهای پیام/ ت

R41371/P1336/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۱۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است

سید محمد حسینی معاون امور پارلمانی رئیس جمهور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تعطیلی روز‌های هفته گفت: جزئیات لایحه به این صورت بود که به جز روز جمعه یک روز دیگر نیز باید تعطیل باشد. در کمیسیون اجتماعی مجلس نظرات مختلف بر سر تعطیلی پنجشنبه و یا شنبه وجود داشت. با توجه به اینکه عملا در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است نظر دولت بر تعطیل شدن پنجشنبه‌ها بود و بیشترین ارتباط هم با دنیا از طریق تهران است. همه وزارت خانه‌ها منتظر نظر مجلس هستند، اما دولت هم نظر رسمی خود را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: دولت تا الان ۴۴ ساعت کاری را مبنا قرار داده بود، اما بعد پیشنهاد ساعت کاری دو ساعت و نیم را داد و بعد هم مجلس این ساعت را ۴۰ ساعت اعلام کرد که دولت هم با آن موافق است و حقوق افراد هم تغییری نخواهد کرد. اگر بخش خصوصی بخواهد اقدام خاصی انجام دهد مربوط به وزارت کار است.

حسینی افزود: در دولت دهم بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه تعطیلی ما از همه جا بیشتر است، اما بعد از بررسی دیدیم که چنین موضوعی صحت ندارد و تازه اگر تعطیلی ما در هفته دوروز باشد تازه میتوان گفت که با برخی از کشور‌ها یکی هستیم. حتی ساعات کاری ما نسبت به برخی ازکشور‌ها بیشتر است. مردم علاوه بر کار زندگی خود را نیز دارند مخصوصا ما که تاکید بر ارتباط با خانواده داریم این تعطیلات کمک کننده است. حتی در دوران کرونا که ساعات کاری کم بود گاهی بازدهی بیشتری داشتیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • شروع رقابت‌های آزمون سراسری در استان مرکزی
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • روزهای جلسات علنی مجلس تغییر کرد +جزئیات
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟