Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@23:14:31 GMT

باران در تهران و برف در‌ ارتفاعات

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۴۱۳۷۷

به گزارش فارس، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز با فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور، استان‌های واقع در شمال غرب، جنوب غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های قزوین، البرز و  تهران و غرب خزر شاهد بارش باران و وزش باد هستیم که بارش‌ها در مناطق کوهستانی به شکل برف است. 

امروز  پنج شنبه به سبب بارش شدید باران ‌در استان‌های لرستان، نیمه شمالی ایلام، غرب کرمانشاه  و شمال خوزستان، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها  پیش‌بینی می‌شود که ضرورت دارد تمهیدات لازم از سوی هموطنان، سازمانهای امدادی و مدیریت بحران به کار گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا با تداوم بارش‌ها، فعالیت سامانه بارشی به سواحل شرقی خزر، شمال شرق و شرق کشور گسترش می‌یابد و به تدریج از بعدازظهر فردا از فعالیت این سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود. 

روز شنبه در مناطقی از مرکز، شرق، شمال شرق و شرق خزر شاهد بارش باران هستیم.

دریای خزر از بعدازظهر فردا تا ظهر شنبه مواج است، همچنین خلیج فارس و غرب تنگه هرمز از بعدازظهر جمعه و روز شنبه مواجه خواهد بود. 

بر این اساس، فردا جمعه آسمان تهران نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی، گاهی بارش پراکنده و وزش باد و در بعدازظهر افزایش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۲ و ۲ درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمتری مرکز استان و شهر‌کرد با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر و همدان با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود. 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا روز ۲۴ آذرماه‌‌ ۸۰.۶ میلی‌متر ثبت شد، میزبان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۶.۲میلی‌متر بود که بارش سال جاری ۲۰۷.۳درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۵۳.۵ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۵۰.۷درصد بیشتر از سال بلندمدت است. 

بیشترین میزان بارش در هفته دوازدهم سال زراعی متعلق به منطقه مریوان در استان کردستان به میزان ۴۶.۵ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه میناب در استان هرمزگان به میزان ۲۹درجه سلسیوس و سردترین منطقه شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری به میزان منفی ۷.۷درجه سلسیوس بوده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۱۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز سیلاب؛ بارش سنگین باران در ۴ استان کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه از ورود سامانه بارشی به جنوب کشور خبر داد و گفت: در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه جنوبی اصفهان و یزد، شرق خوزستان، جزایر واقع در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، و فردا علاوه بر این استان‌ها در خراسان‌جنوبی؛ رگبارهای شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و حتی در برخی نقاط بارش تگرگ را شاهد هستیم.

وی افزود: روز پنجشنبه بارش‌ها در برخی نقاط استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی، هرمزگان ادامه دارد و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

این کارشناس با بیان اینکه امروز و فردا بارش‌ها در حد هشدار قرمز است، گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، بارش‌های سنگینی خواهند داشت و برای فردا این بارش‌ها برای استان‌های سیستان و بلوچستان هستند که احتمال آب گرفتگی معابر به‌صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل‌ها و اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهری را در پی دارد.

رفیعی خاطرنشان کرد: هم‌وطنان برای سفر و تردد باید تمهیدات لازم را در نظر داشته‌باشند.

وی با اشاره پیش‌بینی وضعیت آب و هوای استان تهران گفت: امروز وزش باد و امشب در ارتفاعات استان رگبار باران و رعدوبرق را پیش رو دارد. بیشینه دمای امروز تهران نیز ۲۴ درجه است.

کد خبر 6079643 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بارش باران و تگرگ در ایران از جمعه
  • بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • افزایش رگبار باران و وزش باد از فردا
  • وزش باد شدید در جنوب و غرب تهران/ بارش باران در ارتفاعات
  • آسمانِ یزد بارانی است
  • هشدار قرمز سیلاب؛ بارش سنگین باران در ۴ استان کشور
  • بارش برف در ارتفاعات