Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نامه‌ای خطاب به «ادی راما» نخست‌وریر آلبانی، اقدام اخیر وی در اخراج ۲ دیپلمات ایرانی از تیرانا را ستود.

وی در این نامه که تاریخ آن به ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) باز می‌گردد با تکرار ادعاهای خود علیه ایران، می‌نویسد: از شما به دلیل تلاش‌های پایدار برای مقابله با ایران و مهار فعالیت‌های ثبات‌زدای این کشور تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است سفارت آمریکا در تیرانا این نامه را امروز پنجشنبه در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد.

این در حالی است که از دیروز چهارشنبه که خبر اخراج ۲ دیپلمات ایرانی، رسانه‌ای شده است؛ وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در پیام‌های توییتری به تقدیر از نخست‌وزیر آلبانی پرداختند.

 همچنین ادعا می‌شود یکی از این ۲ دیپلمات اخراجی، «غلامحسین محمدنیا» سفیر ایران در تیرانا است.

اظهارات ایران‌هراسانه مقامات آمریکایی درحالی مطرح می‌شود که آلبانی آشیانه گروهک تروریستی منافقین است که با آلوده کردن دستشان به خون مردم بی‌گناه ایران، جایی برای برائت از خود باقی نگذاشته‌اند.

کد خبر 4490787 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اخراج دیپلمات ایالات متحده آمریکا ایران دونالد ترامپ کشور آلبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار سلمان الغریری وزیر تجارت عراق، با بیان اینکه توفیقات دولت و ملت عراق همواره برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است اظهار امیدواری کرد روز به روز شاهد افزایش توفیقات و رفاه مردم دو کشور باشیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین لازمه توسعه مناسبات اقتصادی ایران و عراق را تسهیل همکاری بخش خصوصی دو کشور دانست و افزود: بخش خصوصی ایران به دلیل روابط صمیمانه دو کشور و همچنین وجود عتبات عالیات، انگیزه بالایی برای فعالیت در عراق دارند که لازم است کمیسیون همکاری‌های مشترک، موانع پیش روی توسعه مراودات تجاری فی مابین را شناسایی و نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران و عراق باید در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند تصریح کرد: روابط دوستانه، عمیق و تاریخی دو کشور ایجاب می‌کند که در تبادلات تجاری و اقتصادی، به جای استفاده از ارز کشور ثالث، از پول ملی خود استفاده کنیم.

دکتر مخبر در بخش دیگری از سخنان خود از وعده صادق و پاسخ محکم جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر قدس به عنوان یک نقطه تاریخی یاد کرد و اظهار داشت: امروز هیمنه آمریکا و اسرائیل با ایستادگی محور مقاومت کاملاً در هم شکسته و علی رغم اینکه آنها تمامی امکانات خود را بسیج کرده‌اند نتوانسته‌اند به اهداف خود دست پیدا کنند به همین دلیل به کشتار زنان و کودکان در غزه روی آوردند.

وزیر تجارت عراق نیز در این دیدار ایران را سرزمین تاریخ، تمدن و اندیشه توصیف کرد و گفت: بغداد به دنبال تقویت جدی در مناسبات تجاری با تهران است و این موضوعی است که نخست وزیر عراق نیز آن را به عنوان یک اولویت دنبال می‌کند.سلمان الغریری وزیر تجارت عراق با اشاره به وجود کالاها و محصولات ایرانی در عراق خاطر نشان کرد: عراق بازار خوبی برای کالاهای ایرانی است و ما همواره خواهان تقویت واردات محصولات ایرانی به عراق هستیم.

وزیر تجارت عراق از ایران به عنوان یکی از مهمترین شرکای تجاری خود یاد کرد و افزود: به عنوان وزیر تجارت عراق و رییس طرف عراقی کمیسیون همکاری‌های مشترک دو کشور آمادگی دارم موانع و مشکلات پیش روی تجار ایرانی را برای توسعه فعالیت‌های خود در عراق مرتفع کنم.

کد خبر 6098217 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • نامه خواندنی اینزاگی به هواداران اینتر
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران