Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@00:19:29 GMT

​ورود هزار زائر پاکستانی به سیستان وبلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۴۲۰۸۹

​ورود هزار زائر پاکستانی به سیستان وبلوچستان

حدود هزار نفر از زائران پاکستانی که قصد زیارت عتبات عالیات را داشتند از طریق مرز میرجاوه وارد سیستان وبلوچستان شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش عصرهامون، حدود هزار نفر از زوار حسینی کشور پاکستان که قصد عزیمت به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات را داشتند از طریق مرز میرجاوه وارد استان سیستان وبلوچستان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش میدانی خبرنگار ما، این زوار در بدو ورود به میرجاوه مورد استقبال گرم و صمیمی خادمان ستاد مردمی اربعین مستقر در منطقه قرار گرفتند.


بر پایه این گزارش، در میان این زوار کودکان، زنان و حتی افراد مسن که از طریق ویلچر طی طریق می کردند حضور داشت و پس از بدرقه خدام ستاد مردمی، در محل موکب امام رضا(ع) که در پایانه مرزی و با همت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و بنیاد کرامت امام رضا(ع) دایر شده بود مورد پذیرایی قرار گرفتند.


خادم حسین، یکی از زواری بود که به گفته خودش چندین بار است که به کربلا سفر می کند در بدو ورود به ایران در گفتگو با خبرنگار ما گفت: پذیرایی ایرانیان از زوار اباعبدالله الحسین(ع) بسیار عالی و پسندیده است که اوج این میهمان نوازی ایرانیان و به خصوص مردم سیستان وبلوچستان در ایام اربعین امسال به نمایش گذاشته شد.


وی افزود: من در اربعین هم همراه کاروان زائران پاکستانی بودم و از نزدیک مشاهده کردم که خادمان ایرانی شبانه روزی برای فراهم کردن امکانات لازم پذیرایی و اسکان و مباحث درمانی زوار تلاش می کردند.


وی ادامه داد: تمامی زائرانی که اربعین امسال از طریق مرز میرجاوه وارد این استان شده بودند با خاطره ای خوش سیستان وبلوچستان را ترک کردند و برایمان بسیار جالب بود که با برنامه ریزی های انجام شده تمامی استان های مسیر تا شلمچه نیز خود را آماده میزبانی و پذیرایی از زائران پاکستانی کرده بودند.


وی در پایان میزبانی مردم ایران و خصوصاً در استان سیستان وبلوچستان را زبانزد همه زوار اعلام و از تلاش های آنها قدردانی کرد.


شایان ذکر است تمامی این زوار در هنگام ورود به خاک ایران از خدمات درمانی و بهداشتی و تست های سلامت بهره مند شدند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد
  • تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود