Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره اوقاف با ادعای وقفی بودن املاک شهر کوهی‎خیل جویبار که در هیچ جایی به ثبت نرسیده است مردم این منطقه را در دریافت سند دچار مشکل کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، جلسه بررسی مشکلات شهرکوهی‌خیل شهرستان جویبار بعد از ظهر امروز با حضور فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر کوهی خیل و مدیر شهرک صنعتی جویبار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علی اصغر قاسمی شهردار کوهی‌خیل در جلسه بررسی مشکلات شهر کوهی‌خیل با بیان اینکه اعتبارات دولتی این شهر نسبت به سال کاهش داشته است گفت: کمک‌های دولتی امسال نسبت به سال گذشته کاهش 50 درصدی داشته است و از این‌رو روش اجرای پروژه‌های شهری را تغییر داده‌ایم.

وی افزود: در سال جاری تمامی پروژه‌ها به صورت امانی و خود شهرداری انجام می‌دهد که این روش حدود 50 درصد صرفه اقتصادی برای شهرداری کوهی‌خیل داشته است.

شهردار کوهی‌خیل با اشاره به اینکه بیشتر اعتبارات عمرانی در حوزه راه مصرف می‌شود اظهار کرد: یکی از چالش‌های شهرهای کوچک یا تازه تأسیس عدم تطابق اعتبارات با زیرساخت‌های آن منطقه شهری است و در شهر کوهی‌خیل نیز حجم کارهای زیرساختی بیشتر از شهرهای بزرگ است.

قاسمی یکی از پروژه‌های اصلی شهر را پارک چهار هکتاری دانست و افزود: در پارک 4 هکتاری که بخشی از آن تجهیز شده و قابل استفاده است ولی بخش اعظمی از آن نیاز به کار دارد که راه‌اندازی این پارک هم برای مردم شهرکوهی‌خیل بسیار مفید و هم برای جذب گردشگران و اسکان و استراحت آنان به این منطقه تأثیرگذار خواهد بود.

وی تأمین قیر برای آماده‌سازی پروژه‌های زیرساختی شهر را یکی دیگر از مشکلات کوهی‌خیل اعلام کرد.

سید احمد سلیلی رئیس شورای شهر کوهی‎خیل در این جلسه اظهار کرد: شهر کوهی‎خیل با دو مشکل اساسی که نخست وقفیت املاک شهر و دوم آب شرب این منطقه روبرو است.

وی با بیان اینکه ادعای وقفی بودن املاک این شهر در هیچ جایی به ثبت نرسیده گفت: اداره اوقاف با ادعای وقفی بودن املاک شهر کوهی‎خیل که در هیچ جایی به ثبت نرسیده است مردم این منطقه را در دریافت سند دچار مشکل کرده است.

رئیس شورای شهر کوهی‌خیل تصریح کرد: اداره کل اوقاف در جدیدترین اقدام طی نامه‎ای به شورای فقها علاوه بر شهر کوهی‎خیل و کردکلا دو روستای گل‎محله و سیدزین العابدین را نیز وقفی اعلام کرده که موجب نارضایتی مردم شده است.

سلیلی با اشاره به مشکل قدیمی آب شرب این شهر بیان کرد: آب زیرزمینی این منطقه شور است و از گذشته تا به امروز همواره در تأمین آب شرب دچار چالش بوده‌ایم.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی که لوله‌کشی از شهرجویبار به روستای شورکا و از آنجا به شهرک صنعتی انجام شد و آب شرب شهرکوهی خیل نیز از این مسیر تأمین می‌شود که باز هم مشکل آب شهر حل نشد زیرا میزان هدر رفت آب در این مسیر بسیار است.

رضا قاسمی عضو شورای شهر کوهی‌خیل نیز از مشکلات و اختلافات پیش‌روی شهرک صنعتی در این شهر اشاره و عنوان کرد: اختلافات در این حوزه در سه محور خلاصه می‌شود که نخست شهرک صنعتی در وسط اراضی کشاورزی ایجاده شده و سبب مسدود شدن برخی از راه‌های قدیمی کشاورزی شده و همچنین برخی از ماشین‌های سنگین این شهرک از جاده بین مزارع تردد می‌کنند.

وی افزود: دومین مورد اختلاف آلاینده‌های این شهرک است که تاحدودی مشکلات با همکاری و همراهی واحدهای صنعتی حل شده ولی برخی از واحدها نیز هنوز نکات زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند.

عضو شورای شهر کوهی‌خیل بیان کرد: براساس قانون، 25 درصد فضای واحدهای صنعتی شهرک باید به فضای سبز تعلق گیرد و 15 تا 20 متر نیز نوار فضای سبز بین شهرک صنعتی و شهر یا روستا ایجاد شود.
قاسمی افزود: از موارد اختلافی دیگر تداخل شهرک صنعتی با حریم شهر کوهی‌خیل است.

سید علی اسد فرماندار شهرستان جویبار در جلسه بررسی مشکلات شهر کوهی‌خیل گفت: در شهرهای جدید تأسیسی مثل کوهی‌خیل، نگرش مدیران شهری در شکل‌دهی درست این شهر در سال‌های آتی می‌تواند اثر بخش باشد.

وی بابیان اینکه نوع تصمیم‌گیری‌های شهری می‌تواند در به انزوا کشیدن یا خروج از انزوا یک شهر تأثیرگذار باشد تأکید کرد: شهردار شهرهای جدیدتأسیس باید فردی تحصیلکرده، متخصص، فنی و با تجربه باشد تا در کالبدسازی شهری تصمیم‌گیرهای درستی اتخاذ کند و سنگ‌بنایی را تا سالیان دراز از خود به یادگار بگذارد.

فرماندار جویبار اظهار کرد: مدیران باید از درگیری‌های خرد و روزمرگی خارج شوند و به دنبال کارهای بزرگی باشند که برای آینده شهر و مردم آن مؤثر باشد.

اسد با اشاره به اینکه شهر کوهی‌خیل زمانی به توسعه و افزایش درآمد دست پیدا می‌کند که از انزوا خارج شود گفت: یکی از راه های خروج از انزوا شهر، اجرای جشنواره و فستیوال های فرهنگی و هنری، ایجاد محیطی مناسب برای جذب گردشگران و فراهم کردن زمینه برای حضور سرمایگذاران است.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات آب شرب این منطقه را نیز از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگر است و بنابر گفته ادیانی نماینده حوزه انتخابیه دستورات خوبی از وزیر نیرو برای مشکلات آبی شهرستان گرفته شده که در آینده نزدیک اعلام می‌شود.

فرماندار جویبار به مشکلات بخش شهرک صنعتی اشاره و عنوان کرد: شهرک صنعتی پویا می‌تواند برای شهرهای همجوار مثمر ثمر باشد و مشکلات پیش‌رو نیز با گفتگو و حل آن به صورت گام به گام بر طرف خواهد شد.

محسن ولی‌پور مدیرشهرک صنعتی جویبار در این جلسه بر اهتمام حل مشکلات این شهرک تأکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار

معاون اقتصادی استانداری کرمان گفت: مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال محقق شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو حسن زاده معاون اقتصادی استانداری کرمان در جریان بازدید از شهرک صنعتی زرند گفت: شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره برداری واحد‌های صنعتی صادر نشد.

او افزود: سرانجام در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از چهار بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، پس از ۱۷ سال وقفه با همت تیم اقتصادی استان دریافت شد.

وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت و سرمایه گذاری شاهد راه اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

سپس حسین میجانی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب، برق و گاز افزود: از هم اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه گذاران واحد‌های مختلف تولیدی است.

شایان ذکر است طبق اعلام شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، سند تک برگ شهرک صنعتی زرند ۲ در چند سال اخیر آماده بوده، اما به دلیل مخالفت حفاظت محیط زیست مجوز استقرار و بهره برداری واحد‌های صنعتی صادر نشده بود که اواخر فروردین ماه امسال پس از ٤ بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، مجوز احداث و بهره برداری پس از ۱۲ سال کسب کرد.

همچنین بنا بر گزارش ها، به دلیل مخالفت سازمان غذا و دارو امکان استقرار واحد‌های صنعتی غذایی حتی تا رده سه نیز در شهرک مذکور و نیز ناحیه صنعتی بهشت وحدت، میسر نیست و شهرک فاقد زون غذایی است. 
موقعیت ۳۰ هکتاری دارای مجوز، در ضلع جنوب شرقی ناحیه صنعتی بهشت وحدت قرار دارد، همچنین مطالعات هیدرولوژی شهرک نیز برای کنترل سیلاب در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • آزادسازی۲۰ هزار مترمربع زمین راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین های راکد در شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان