Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@13:10:49 GMT

اعزام ۳۰۰۰ دانش آموز مازندران به راهیان نور

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۴۲۳۸۰

اعزام ۳۰۰۰ دانش آموز مازندران به راهیان نور

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفری عصر پنجشنبه در همایش تجلیل از خادمین فرهنگی راهیان نور دانش آموزی در شهرستان بابل بیان کرد: امسال بحث کیفی سازی بیش از کمی سازی مورد توجه قرار گرفته است و این باعث شد که سه هزار نفر از دانش آموزان این استان در قالب گروههای راهیان نور از مناطق جنگی بازدید کنند.

جعفری افزود: امسال ۸۰ دستگاه اتوبوس نو برای اعزام دانش آموزان خواهر استان تهیه شد و برخلاف سالیان قبل، بحث کیفی سازی بیش از کمی سازی مورد توجه قرار گرفته است و همچنین در سال جاری به بحث پاسخگویی به شبهات بیش از بحث های دیگر با توانمند سازی خواهران طلبه مدنظر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی مازندران با بیان اینکه زمان ثبت نام برای راهیان نور ویژه خواهران از اول مهرماه بود وبرای آقایان از ۱۵بهمن آغاز می شود گفت: زمان اعزام در بخش خواهران آذرماه و زمان اعزام در بخش آقایان از ۳۰بهمن ماه خواهد بود.

وی افزود: از جمله برنامه های محوری این سازمان، تغییر ذائقه های دانش آموزی در شناسایی هویت ملی و مذهبی شهدا است تا با شناختن سیره منطقی شهدا، راه و روش سبک زندگی درست برای دانش آموزان ما فراهم شود.

وی در پایان تصریح کرد: از جمله اهداف این اردوهای فرهنگی ابلاغ رسالت مبانی فکری و شعائر دینی در قالب مسائل روز چون نپذیرفتن ذلت، بحث توانمندسازی و پاسخگویی به شبهات دانش آموزان و بحث گفتمان سازی است.

کد خبر 4490819

منبع: مهر

کلیدواژه: اردوهای راهیان نور بسیج دانش آموزی محمد جعفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح مدیریت تلفیقی (ICM) در سه هزار هکتار شالیزار مازندران به منظور تولید برنج سالم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، فرید بیگی، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد گیاه پزشکی استان مازندران در ساری از اجرای روش مدیریت تلفیقی (ICM) در اراضی کشاورزی مازندران خبر داد و اظهار کرد: این روش با اهداف حاصل‌خیزی خاک، مدیریت آفات و بیماری‌ها، مدیریت آب، تناوب زراعی، کنترل علف‌های هرز و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی است.

وی افزود: برای تولید محصول سالم برنج به روش مدیریت تلفیقی (ICM)، مصرف بهینه کود، استفاده از تله‌نوری و مبارزه مکانیکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای این طرح در سه هزار هکتار اراضی شالیزاری استان به‌منظور تولید برنج سالم خبر داد و گفت: این برنامه سال گذشته در ۱۴۰ هکتار اراضی شالیزاری مازندران اجرا شد.

بیگی با اشاره به اینکه بیماری زنگ زرد از جمله بیماری‌های مهم مزارع گندم است، تصریح کرد: تاکنون با بیماری زنگ زرد در ۱۹ هزار هکتار مزارع گندم استان مبارزه شیمیایی شد.

وی با تاکید بر اهمیت مبارزه با آفت شپشک توت روی کیوی یادآور شد: به لزوم مبارزه با این آفت و دریافت گواهی ارتقای سلامت کیوی (کد QR) دستور کار قرار گرفت که وجود این آفت مانع صادرات کیوی به خارج از کشور می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی سال گذشته برای فعالیت آفت مگس مدیترانه‌ای و شکار آفت در سال قبل و ادامه این شرایط مطلوب در سال جاری، مبارزه با مگس میوه با اولویت کانون‌کوبی مورد تاکید است، عنوان کرد: سال گذشته مبارزه شیمیایی با مگس میوه در ۵۰ هزار هکتار و مبارزه غیرشیمیایی با این آفت نیز در ۱۰۱ هزار هکتار از باغ‌های استان انجام و ۱۳۷ هزار مگس به‌وسیله تله‌های فرمونی و جلب‌شونده در ایستگاه‌های پیش‌آگاهی استان شکار شد.

کد خبر 749095

دیگر خبرها

  • دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ اول شدند
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • مقام نخست دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ آزاد کشور
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • اعزام ۳۰۰۰ نفر از استان همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور