Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@03:48:52 GMT

ایران و ترکیه دو یادداشت تفاهم امضا کردند

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۴۲۹۱۹

دو یادداشت تفاهم در حاشیه سفر حسن روحانی رییس جمهور اسلامی ایران به ترکیه برای شرکت در پنجمین نشست شورای عالی روابط راهبردی دو کشور، در حوزه بهداشت و درمان و امور ارتباطات و رسانه‌ای به امضا رسید. آفتاب‌‌نیوز :  این دو یادداشت تفاهم را از طرف ایران محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان با محمد موذن اوغلو وزیر بهداری و مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
بر اساس این دو یادداشت تفاهم، دو کشور در زمینه ارتباطات و نیز بهداشت و درمان همکاری‌های خود را توسعه می دهند.
رییسان جمهور ایران و ترکیه سپس در یک نشست طبوعاتی مشترک شرکت کردند. 
حسن روحانی رییس جمهوری ایران امروز مورد استقبال رسمی رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه قرار گرفت و بعد از مراسم استقبال رسمی دیدار دوجانبه روسای جمهور آغاز شد.
در پایان دیدار دوجانبه میان دو رییس جمهور، پنجمین نشست شورای عالی راهبردی دو کشور برگزار شد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ایران و ترکیه حسن روحانی بهداشت و درمان رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۲۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با دعوت همتای عمانی خود راهی این کشور شد.

تقوی در این سفر در جلسات متعددی با رئیس فدراسیون والیبال عمان در خصوص تبادل مربی، برگزاری کمپ مشترک در بخش‌های و رده‌های سنی مختف رشته‌های والیبال ساحلی و سالنی به بحث و گفتگو پرداخت و با امضای یک تفاهم‌نامه مشترک، همکاری و تعامل ایران را با عمان آغاز کرد.

همچنین تقوی در این دیدار مذاکراتی در خصوص افزایش تعامل و همکاری با فدراسیون حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی داشت و مذاکراتی با دیگر روسای فدراسیون‌ها انجام داد.

رییس فدراسیون والیبال کشورمان در دیدار با سفیر ایران در عمان در خصوص لزوم حمایت فدراسیون‌های ورزشی در سفرهای بین‌المللی توسط وزارت امورخارجه و سفارت خانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف صحبت‌هایی انجام داد و با حضور در کمیته ملی المپیک عمان با دبیر کل این کمیته به گفتگو نشست.

بازدید و بررسی بیشتر امکانات والیبال عمان و همچنین بررسی زمینه‌های مشترک دو فدراسیون برای ارتقای سطح والیبال دو کشور از دیگر برنامه‌های امروز تقوی در عمان است.

رییس فدراسیون والیبال ایران امشب(جمعه ۱۴ اردیبهشت) به تهران باز خواهد گشت.

کد خبر 6095559

دیگر خبرها

  • اردوغان: تجارت با اسرائیل را ندیده گرفتیم و این در را بستیم
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رییس جمهور دریافت کرد
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد