Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: هم اکنون تهیه و تنظیم پرونده‌های نرگس زار‌های جره و بلبلک کازرون و چشمه تنگه رغز داراب برای ثبت در فهرست آثار طبیعی کشور در دست تهیه است و تا قبل از پایان سال به شورای ثبت آثار ارسال خواهد شد.
وی افزود: با اجرای مرحله اول طرح مطالعه و بررسی آثار طبیعی استان، برای ثبت در فهرست آثار ملی، تاکنون بیش از ۱۰۰ اثر طبیعی شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیری گفت: از جمله این آثار غار‌های آبی، درختان کهنسال، رویشگاه‌های گونه‌های گیاهی نادر، آبشار، دریاچه، رودخانه، مناظر بدیع جغرافیایی و زمین شناسی است.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس ادامه داد: آثار فوق بنا به منحصر به فرد‌ترین و در معرض خطر بودن، در اولویت تهیه و تنظیم پرونده‌های ثبت ملی قر ار گرفته اند.
وی با اشاره به گام اول حفظ آثار طبیعی که ثبت ملی آن‌ها است، تصریح کرد: پس از ثبت، ضمن رعایت حقوق مالکانه، با طرح‌های حفاظتی و مدیریتی مصوب، این آثار مورد حفظ، احیا و بهره برداری قرار خواهند گرفت.
نرگس زار بلبلک و جره از جمله مشهورترین نرگس زار‌های کازرون است که از تنوع گونه‌ای فراوان همچون نرگس شش پر، شهلا و معمولی برخوردار است.
گیاهان خانواده نرگس، علاوه بر ارزش زینتی به لحاظ دارا بودن ترکیبات آلکالوئیدی از نظرخواص دارویی نیز اهمیت دارند. این گیاه پیازدار با ارتفاع بین ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر و با گل‌های ۳ تا ۸ تایی در فصل زمستان به گل می‌نشیند.
حدود ایام گلدهی نرگس کازرون ۴۵ روز است که از اوایل دی تا اواسط بهمن ماه است و از جاذبه‌های گردشگری شهرستان کازرون به شمار می‌رود.
همچنین تنگه رغز داراب که با چشمه و آبشار‌های فراوان همچون بهشتی در دل کوه‌های استان فارس واقع شده است از منحصربفردترین مناظر جغرافیای طبیعی است که دارای آبی با کیفیت بالا و شامل استخر‌های طبیعی ۱۲ گانه است.
این تنگه در فصل بهار و تابستان یکی از مقاصد گردشگری شهرستان داراب در استان فارس است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: داراب نرگس زار کازرون خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: تاکنون مجوز فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای صادر نشده است اما حضورشان به عنوان تماشاگر مشکلی ندارد.

مهرعلی باران‌چشمه روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه‌ها، اظهار کرد: ورزش زورخانه‌ای به طور قطع سوای تربیت جسم در ترویج فرهنگ جوانمردی تاثیرگذار است و این مجوز صادر شده تا مادران و بانوان از نزدیک در زورخانه‌ها برای تماشای این ورزش اصیل ایرانی حضور یابند. البته در طرح شهید طوقانی که با همکاری وزارت آموزش و پروش برای مقاطع چهارم تا ششم ابتدایی برگزار شد، خانواده‌ها به عنوان تماشاگر شاهد هنرنمایی فرزندان خود بودند.

وی در خصوص فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای نیز توضیح داد: پیشتر اعلام شد که فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای منوط به تصمیم و مجوز نهایی از سوی وزارت ورزش و جوانان است. در شورای سیاست‌گذاری وزارت ورزش تصمیم‌گیری نهایی در خصوص فعالیت یا عدم فعالیت آنان در رشته‌های مختلف تصمیم‌گیری خواهد شد، چنین مجوزی تاکنون برای ورزش زورخانه‌ای صادر نشده است.

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای این راهم گفت: قرار است که اواخر خردادماه امسال مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای با حمایت وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک در اصفهان برگزار شود. این رقابت‌ها به مدت ۲ روز در بخش تیمی و هنرهای فردی برگزار خواهد شد.

باران‌چشمه ادامه داد: با توجه به گستره این ورزش در سطح جهان، برای شرکت در این رویداد از ۲۵ کشور دعوت شد که تاکنون حضور ۱۲ کشور قطعی است. برای نخستین بار بنا داریم جوایز دلاری را برای این مسابقات در نظر بگیریم که هنوز میزان دقیق مشخص نشده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قهرمانی تیم ایران در ورزش های زورخانه ای جهان (فیلم) تکرار قهرمانی جمهوری آذربایجان در مسابقات زورخانه ای

دیگر خبرها

  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم
  • استقلالی‌ها چشم انتظار نخستین واریزی مالک جدید
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • تلاش قعرنشینان برای بقا در لیگ برتر هندبال مردان
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد