Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به ساخت واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور گفت: در این زمینه تسهیل‌گران ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده ساخته می‌شود که یک‌هزار و ۵۰۰ واحد آن در بافت فرسوده استان بوشهر امروز کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، هوشنگ عشایری، معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، عصر امروز (29 آذر) در بازدید از بافت‌های فرسوده شهر‌های بوشهر، خورموج و اهرم با قدردانی از مشارکت و همدلی مسئولان استان بوشهر در اجرای طرح بازآفرینی شهری در محلات ناکارآمد بیان کرد: مسئولان این استان برای توسعه زیرساخت‌های لازم و بازآفرینی بافت‌های فرسوده و محلات ناکارآمد با همدلی و تعامل زمینه‌های لازم را برای اجرا و تسریع این طرح فراهم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های دارای بافت فرسوده تصریح کرد: تاکنون برای ساخت ۳۸ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده پروانه ساخت با همکاری شهرداری‌ها صادر شده که این رقم بر اساس برنامه توسعه در مدت یک سال به ۱۰۰ هزار واحد مسکونی افزایش می‌یابد.

 

ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور

عشایری روند اجرای طرح بازآفرینی در محلات هدف شهری در استان بوشهر را قابل توجه دانست و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طراحی شده برای ساخت در بافت‌های فرسوده یک‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آن در استان بوشهر ساخته می‌شود.

 

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای بازآفرینی شهری در ۲۷۰ محله کشور همه باید مشارکت کنند خاطر نشان کرد: ۲۷۰۰ محله هدف در مدت ۱۰ سال بازآفرینی و احیاء می‌شود که سالانه ۱۰ درصد این محلات تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

 

بازآفرینی 250 میلیارد ریالی ۲۷۰ محله ایران

مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نیاز اعتباری اجرای طرح بازآفرینی در ۲۷۰ محله را 250 هزار میلیارد ریال دانست و گفت: از این مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی، ۷ هزار میلیارد تومان شهرداری‌ها و ۸ هزار میلیارد تومان هم دولت و صندوق توسعه ملی تامین می‌کند.

 

وی در پایان با بیان اینکه تا سقف ۱۱۰ میلیون تومان وام برای ساخت مسکن در بافت فرسوده پرداخت می‌شود افزود: در شهر‌ها برای ساخت هر واحد مسکونی ۴۰ میلیون تومان و کلان شهر‌ها ۵۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد و در صورت نیاز مابقی با همان وثیقه با سود ۱۸ درصد تا سقف ۱۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

 

خاطرنشان می شود: آئین بازدید از بافت‌های فرسوده شهر‌های بوشهر، خورموج و اهرم با حضور عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر، هوشنگ عشایری، معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و فرزاد رستمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر انجام شد.

 

پایان پیام/518

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب یلدا آداب و رسوم هرمزگان مجلس وحدت حوزه و دانشگاه اصفهان خبرگزاری شبستان کمیته امداد امام خمینی ره مراجع و علماء مراجع ۱۵۰۰ واحد مسکونی بازآفرینی شهری بافت های فرسوده معماری و شهرسازی ساخت استان بوشهر خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: طرح‌های بازآفرینی شهری در سه سال گذشته در مقایسه با ده سال قبل ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

مهدی هدایت گفت: با تشکیل قرارگاه جهادی مسکن، در سه سال اخیر بیش از ۳۷ تفاهم نامه برای ساخت حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در تعامل با سازمان ها، ارگان‌های دولتی و دانشگاه‌ها منعقد شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود:ساخت ۲۰۰ هزار واحد در قالب ۵۴ طرح با مشارکت بخش خصوصی و دولتی در تامین مسکن استطاعت پذیر برای اقشار کم درآمد هم برنامه ریزی شده است.

مهدی هدایت درباره اقدامات سازمان نوسازی در زمینه مسکن گفت: ساخت یا مشارکت در حوزه مسکن در سه سال گذشته در مقایسه با ده سال قبل ۵ برابرشده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: نوسازی بافت فرسوده در سه سال گذشته با رشد متوسط ۵۰ درصدی سالیانه در حال انجام است.

مهدی هدایت همچنین با بیان این موضوع که اصلاح معابر در سه سال گذشته در مقایسه ده سال قبل دارای رشد ۱۵ برابری بوده است، افزود: رشد طرح‌های موضعی هم در سه سال گذشته در مقایسه با ۱۰ سال قبل ۵۴ برابر شده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان