Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه آمریکا با اشغال سوریه مانع حل و فصل سیاسی بحران در این کشور می شود، افزود: تروریست ها در مناطق اشغالی آمریکا پناه گرفته اند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، ماریا زاخارووا افزود: این مساله کاملا در مورد اردوگاه پناهندگان رکبان واقع در محدوده 55 کیلومتری ایجاد شده از سوی آمریکا پیرامون پایگاه آمریکا در التنف صدق می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که نیروهای آمریکایی مقام های سوری را به این محدوده راه نمی دهند و در همین حال تروریست ها از جمله داعشی ها در این منطقه پناه می یابند.
وی ادامه داد: بر اثر این مساله وضعیتی پیش آمده که اعضای گروه های مسلح غیرقانونی اردوگاه پنجاه هزار نفری رکبان را کنترل می کنند.

**امیدوار به حل بحران در سوریه هستیم
زاخارووا در ادامه با اشاره به نشست اخیر مذاکرات آستانه، گفت که امیدها برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه افزایش یافته است.
به گفته وی، گام مهم رایزنی طرف های سوری درباره ترکیب کمیته قانون اساسی بود که وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه به عنوان حامیان صلح آستانه به اتفاق استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در سوریه در خصوص آن توافق کردند.
وی با یادآوری اینکه تصمیم درباره تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه در نشست کنگره مذاکرات ملی سوریه در سوچی به دست آمد ابراز امیدواری کرد که این کمیته در اوایل سال 2019 به منظور فراهم آوردن مقدمات اصلاحات قانون اساسی در سوریه بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل آغاز بکار کند.

**گسترش شهرک های غیرقانونی یهودی باعث افزایش امنیت اسرائیل نمی شود
سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به تشدید تنش ها در اراضی فلسطین در روزهای اخیر که منجر به کشته شدن سه اسراییلی و هفت فلسطینی شد اشاره کرد و وضعیت در کرانه باختری رود اردن را نگران کننده خواند.
وی افزود: از طرف های مناقشه می خواهیم هماهنگی موثر در عرصه امنیتی را از سرگیرند تا اوضاع منطقه بهبود یابد.
زاخارووا گفت: بر این باوریم که گسترش شهرک های غیرقانونی منجر به افزایش و تقویت امنیت اسراییل نمی شود.
وی ادامه داد: باید روند حل و فصل سیاسی بحران میان فلسطین و اسراییل را بر اساس تصمیمات شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و ابتکارات صلح عربی پیش برد.

**رقابت آمریکا در عرصه انرژی ناسالم است
زاخارووا گفت که مقام های آمریکایی برای فروش گاز گرانب های خود به کشورهای اروپایی با طرح خط لوله گاز جریان شمالی 2 روسیه به آلمان مخالف هستند و با آن مقابله می کنند.
وی ادامه داد: از برخی پایتخت های اروپایی نیز اظهاراتی علیه این طرح به گوش می رسد مبنی بر این که این طرح در نهایت امنیت انرژی اروپا را تهدید می کند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: منطق برخی مقام های اروپا مبنی بر اینکه اتباع کشورشان را وادار می کنند هزینه روس ستیزی آنها را بپردازند، قابل توجیه نیست.
زاخارووا تصریح کرد که اروپا هر قدر که گاز نیاز داشته باشد می تواند از روسیه خریداری کند اما اینجا این سوال مطرح است که چرا انحصارگری اوکراین در ترانزیت گاز روسیه بهتر از متنوع سازی مسیرهای انتقال گاز اروپا است.

** رد قطعنامه سازمان ملل در خصوص کریمه
زاخارووا در بخش دیگری خاطرنشان کرد که مجمع عمومی سازمان ملل به تازگی قطعنامه پیشنهادی اوکراین با عنوان مساله نظامی شدن جمهوری خودمختار کریمه و دریای آزوف را بررسی و تایید کرد.
وی افزود: این سند ماهیت سیاسی دارد و بر اتهامات غیرقابل قبول علیه روسیه استوار شده و هدف از پیشنهاد آن ربط دادن تمام مشکلات سیاسی و اقتصادی اوکراین به روسیه و جو سازی است.
وی ادامه داد: علاوه بر آن هدف کی یف از این قطعنامه افزایش سطح محبوبیت پترو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین است تا در انتخابات پیش رو پیروز شود.

**بوتینا تحت فشار مجبور به اعتراف شد
زاخارووا در واکنش به اینکه ماریا بوتینا دانشجوی زندانی روس در آمریکا به تازگی به جرم خود به عنوان عامل خارجی اعتراف کرده است، گفت: او با دستگاه قضایی آمریکا معامله کرده است و ما می دانیم که این تصمیم را تحت فشار شدید آمریکا گرفته است.
وی گفت: آمریکا که خود را الگوی دفاع از حقوق بشر می داند و به دیگران می گوید چگونه باید در این عرصه رفتار کنند، با تهدید، فشار و حبس بوتینا، او را مجبور به امضای اعتراف نامه ای کرد که براساس آن جرم نکرده را پذیرفته است.
ماریا بوتینا دانشجوی 29 ساله اهل روسیه به اتهام نفوذ در گروه های سیاسی آمریکا برای جاسوسی حدود پنج ماه پیش دستگیر شد.
اروپام*391*1346*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه آمريكا سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۴۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه

مقامات محلی روسیه در منطقه کورسک اعلام کردند که در پی حمله ارتش اوکراین به مناطق غیرنظامی ۳ نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، «رومن استاروویت» فرماندار منطقه کورسک روسیه اعلام کرد که نیروهای ارتش روسیه به چند روستا در این منطقه حمله کردند که در پی آن دو نفر کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

وی با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: طرف اوکراینی روستای کوزینو را بار دیگر بمباران کرد که در نتیجه آن یک زن کشته و یک نفر دیگر نیز به علت جراحت شدید به بیمارستان منتقل شد.

این مقام روس در ادامه افزود: یک پهپاد اوکراینی مهمات آتش‌زا بر بام یک خانه در روستای نیکولائف-دارینو در حومه سوژانسکی ریخت که باعث خسارت شدید شدید و یکی از ساکنان این خانه نیز بر اثر آتش‌سوزی جان باخت.

وزارت دفاع روسیه دیروز سه شنبه نیز در بیانیه ای اعلام کرد: پهپاد اوکراین بر فراز منطقه بلگورود منهدم شد. تلاش کی یف برای انجام یک حمله تروریستی پهپادی بر فراز منطقه بلگورود و کورسک خنثی شد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه آمده است: پهپادی که کی یف با آن قصد حمله به منطقه بلگورود و کورسک را داشت، منهدم شد؛ تلفات جانی و خسارتی هم به بار نیامد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر هم اعلام کرده بود که سامانه پدافند هوایی مسکو، چند پهپاد ارتش کی‌یف را در منطقه بلگورود سرنگون کرد.

ضدحملاتی که کی یف ماه ها درباره آن تبلیغ کرده و غربی ها به شدت به آن دل بسته بودند، از اوایل ژوئن پیش شروع شد؛ اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که این ضدحملات راه به جایی نبرده و علاوه بر این، تلفات زیادی را هم روی دست رژیم کی یف گذاشت.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»