Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@20:25:54 GMT

میدان نفتی الشراره لیبی دوباره باز خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۴۴۵۷۲

میدان نفتی الشراره لیبی دوباره باز خواهد شد

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، چهارشنبه شب، دولت لیبی اعلام کرد که بزرگترین میدان نفتی این کشور (الشراره)، دوباره باز خواهد شد. این پس از آن انجام شد که نخست‌وزیر این کشور به آن منطقه پرواز کرد تا معترضان را برای خاتمه تعطیلی این میدان متقاعد کند.

اما هنوز تولید نفت از این میدان دوباره آغاز نشده است، چراکه کارکنان منتظر دستور ناک-شرکت ملی نفت این کشور- هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی یک گروه قبیله‌ای که از ۸ دسامبر، کنترل این میدان نفتی با ظرفیت روزانه ۳۱۵ هزار بشکه‌ای را به همراه محافظان دولتی آن در دست گرفته است، گفت: دولت توافق کرده است که ظرف یک هفته که از ۲۲ دسامبر آغاز می‌شود، تقاضا‌های ما را عملی کند.

محمد الحامد گفت: پس از به توافق رسیدن با فیض السراج، میدان نفتی الشراره دوباره بازگشایی خواهد شد. او گفت: ضروریاتی نظیر نقدینگی و سوخت از شنبه فراهم خواهند شد و سایر خواسته‌های ما هم ظرف ۴۵ روز اجرایی می‌شوند.

دولت لیبی پیش از این برای آرام کردن جنوبی‌ها که تا به حال نادیده گرفته شده بودند، اعلام کرد: صندوق توسعه به ارزش ۱ میلیارد دینار لیبی (۷۱۷ میلیون دلار) ایجاد خواهد شد.

افراد قبایل جنوبی، خواهان خدمات‌رسانی بهتر دولت هستند. این منطقه روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند؛ اما از تاسیسات ابتدایی نظیر بیمارستان و الکتریسته محروم هستند.

هنوز مشخص نیست که شرکت ملی نفت لیبی که پیش از این معترضان را افراد نظامی خوانده بود، با توافق آن‌ها برای بازگشایی این میدان موافقت کند یا خیر. این شرکت هنوز به درخواست رویترز برای ارائه توضیحات، پاسخی نداده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: میدان نفتی لیبی دولت لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۴۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست

یکی از رهبران حماس گفت که این جنبش با جدیت در حال تعامل با آتش بس است و این رژیم اسرائیل است که به دنبال آتش بس نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ حسام بدران، یکی از رهبران حماس در گفتگو با «الجزیره مباشر» تاکید کرد که با قضیه مذاکرات آتش‌بس با جدیت تعامل می‎کنیم و مصمم به دست‌یابی به توافقی هستیم که به پایان رنج و دردهای ملت فلسطین منجر شود.

حسام بدران اظهار داشت که نتانیاهو و دولت تندرو او به عمد مانع رسیدن به توافق آتش‌بس می‌شوند و محاسبات نتانیاهو مرتبط با شخص او و آینده سیاسی‌اش است و او قصد دست‌یابی به توافق را ندارد.

بدران گفت: آنچه در این دور از مذاکرات در قاهره به ما ارائه شد، بهتر از پیشنهادات قبلی است. عضو دفتر سیاسی حماس بیان کرد که ما از طریق واسطه‌ها با دولت آمریکا در ارتباط هستیم نه به طور مستقیم.

عضو جنبش حماس همچنین گفت: «ما خواستار آن شدیم تا ترکیه و روسیه نیز به عنوان ضامن هر گونه توافق با رژیم اشغالگر باشند.»

حماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشدنتانیاهو: در زمان حاضر دستیابی به آتش‌بس بعید به‌نظر می‌رسد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه