Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان که همراه با یک هیات عالی رتبه به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان برای برگزاری پنجمین نشست شورای عالی همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه وارد آنکار شده است، با مراد کوروم، وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه نشستی دوجانبه برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر نیرو در حاشیه برپایی این نشست با تاکید بر اینکه در این دیدار دو طرف در خصوص مسائل و ملاحظات زیست محیطی و همچنین دریافت حقابه‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با احداث دیوار مرزی توسط ترکیه به بحث و بررسی پرداختند، عنوان کرد: مقرر شد در آینده نزدیک کمیته مشترک مربوطه که شامل مسئولان وزارتخانه‌های کشور، نیرو و سازمان حفاظت از محیط زیست است از محل‌های مورد نظر بازدید و نشست مشترکی داشته باشند.

گفتنی است: وزیر نیرو همچنین امروز دیداری با وزیر کشاورزی وجنگلداری ترکیه خواهد داشت.

انتهای پیام/

جزئیات نشست مشترک وزرای نیرو و محیط زیست ایران و ترکیه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۴۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال حمیدی عصر سه‌شنبه در حاشیه نشست مشورتی شورای محیط زیست استان‌ها که به صورت وبینار و با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور برگزار شد؛ به خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان اظهار کرد: براساس دستورات رئیس جمهور برای مدیریت پسماند و پیگیری جدی کارگروه‌های مربوطه امیدواریم با کمک اعضای شوراهای اسلامی شهرها که ناظر بر عملکرد شهرداران هستند، تفکیک از مبدا زباله جزو برنامه‌های اولویت‌دار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این نشست درخواست‌های محیط زیست کردستان مطرح شده‌اند، گفت: توسعه کسب و کارهای مدیریت پسماند، مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و توسعه زیرساخت‌ها، ایجاد فضای سبز و اجرای پروژه‌های محیط زیستی از جمله درخواست‌های ما در این نشست است.

حمیدی به جولان سگ‌های ولگرد به عنوان یکی از معضلات شهری اشاره کرد و افزود: افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد منجر به اجرا نشدن تفکیک از مبدا زباله است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه زباله‌گردها به طور کاملاً غیر بهداشتی اقدام به تخلیه زباله از سطل‌های زباله می‌کنند، افزود: این مساله افزون براینکه به خوراک رسانه‌های معاند تبدیل شده عاملی برای انتقال بیماری و افزایش هزینه‌های بهداشت و درمان است.

حمیدی خاطرنشان کرد: کمتر از ۶۰ درصد جایگاه‌های پسماند در روستاهای استان دارای استاندارد و مورد تأیید است و از هزار و ۷۰۰ روستای استان ۸۰۰ روستا دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار هستند.

وی بیان کرد: جایگاه‌های زباله در استان بیشتر به محل تلنبار زباله تبدیل شده است و تا زمانی که مدیریت و ساماندهی این مهم در اولویت برنامه‌های شهرداران قرار نگیرد این مشکل حل نمی‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اضافه کرد: ۳۰ درصد زباله‌های تولیدی در استان قابلیت بازیافت هستند و بازیافت زباله باید از منازل آغاز شود که این اقدام مستلزم ایجاد بسترهای لازم است.

گفتنی است؛ کردستان جزو منطقه ۲ محیط زیست کشور (شامل استان‌های اردبیل، آذربایجان‌های غربی و شرقی، زنجان و قزوین) است و مباحث مهم هر استان جمع‌آوری شده و توسط رئیس منطقه در این وبینار بیان شد.

کد خبر 6086966

دیگر خبرها

  • نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت