Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید وظایف را مرور و معلومات و سطح بینش خود را در راستای مدیریت توانمند امامزادگان بالا ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، کارگاه آموزشی، تخصصی و توجیهی هیئت امنا و خدام ثابت بقاع متبرکه شهرستان های بویراحمد و دنا امروز ( ۲۹ آذر ) در محل امامزاده مختار (علیه السلام) یاسوج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام قاسم مومنی شاد، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در این کارگاه، گفت: کارگاه آموزشی و تخصصی هیئت امنا، مدیران فرهنگی - قرآنی و خادمین امامزادگان استان به صورت غیرمتمرکز در استان در حال برگزاری است.

 

وی اظهار داشت: این کارگاه با محوریت شهرستان گچساران با حضور شهرستان های کهگیلویه، باشت، بهمئی، چرام و لنده برگزار و شهرستان های بویراحمد و دنا نیز امروز در محل امامزاده مختار (علیه السلام) شهر یاسوج در حال برگزاری است.

 

مومنی شاد در ادامه، با بیان اینکه پیامبر خدا به امیرالمومنین (علیه السلام) فرمود: «یا علی، خداوند قبر تو و فرزندانت را خانه ای از خانه های بهشت و میدانی از میدان گاه بهشت قرار داده است»، یادآور شد: امروز حضور تشیع در ایران اسلامی به برکت وجود این امامزادگان عظیم الشان است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با استناد به سخنان حجت الاسلام قرائتی، سه دلیل برای حضور امامزادگان در ایران اسلامی بیان و اضافه کرد: نخستین دلیل حضور امامزادگان فشارهایی بود که دشمنان دین و اسلام به آنها وارد کرده و امامزادگان مجبور به هجرت شدند.

 

وی دومین دلیل حضور امامزادگان در ایران را دعوت دانست و ادامه داد: وقتی که امام رضا (علیه السلام) وارد ایران شد از بستگان خود دعوت کرده و آنها را برای حضور در ایران اسلامی فراخواند.

 

مومنی شاد سومین دلیل را محبت مردم ایران به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) دانست که باعث شد اولاد ائمه به سرزمین ما کوچ کنند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: کشور ما این ظرفیت را داشت و امروز تشیع ما خود را مدیون این امامزادگان عظیم الشان هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: امامزادگانی که در همه مناطق این کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد نورانیت بخشیده اند، به عنوان مقدسات ما مورد احترام هستند.

 

 

مومنی شاد عنوان کرد: اگر در گذشته فرزندان ما در صدد رفع حاجات خود بودند به این مکان های مقدس مراجعه و خواسته خود را بیان می کردند، ولی امروز با توجه به شبهاتی که دشمن علیه مقدسات ما به راه انداخته، راز وحدت ملت ایران را متوجه و هجمه به مقدسات و ارزش های دینی ما را در دستور کار خود قرار داده است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اگر امروز خادمین، هیئت امنا و مدیران ما به سلاح معلومات مجهز نباشند، دشمنان امامزادگان را از ما خواهند گرفت.

 

وی اذعان کرد: اکنون بمبی به نام فضای مجازی (واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و ...) در اختیار فرزندان ما قرار دادند که اگر از این فضاها به خوبی استفاده نکنیم و ارزش های خود را ترویج و ارائه ندهیم، دشمن بر ما پیروز خواهد شد.

 

مومنی شاد با اشاره به اینکه ما به عنوان دست اندکار، خادم و هیئت امنا وظیفه داریم در راستای موازین شرعی و قانونی در بقاع متبرکه فعالیت کنیم، اظهار داشت: باید وظایف را مرور و معلومات و سطح بینش خود را در راستای مدیریت توانمند امامزادگان بالا ببریم.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اگر ما توانستیم امامزادگان را مدیریت فرهنگی و قرآنی کنیم، می توان مردم را به سمت امامزادگان به عنوان ارزش های اسلامی سوق داد.

  

وی ضمن تاکید بر اینکه گنبد و مناره امامزادگان نماد توحید بوده و مردم با دیدن آنها به یاد دین و اهل بیت (علیهم السلام) می افتند، اضافه کرد: امامزادگان ملجاء و پناهگاه امیدهای مردم هستند و بنا به فرموده امام خمینی (رضوان الله علیه) «ما می خواهیم مردم در پناه این امامزادگان در آرامش زندگی کنند» و ما به عنوان دست اندرکاران باید این امنیت و آرامش را فراهم کنیم.

 

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: باید برای امامزادگان بهترین برنامه ها را پی ریزی کنیم تا مردم و آحاد جامعه از وجود این مکان های مقدس استفاده کنند.

 

مومنی شاد با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند»، ابراز داشت: این مهم در صورتی محقق می شود که دین را به صورت عملی در دستور کار خود قرار دهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: باید در راستای فرمایش مقام معظم رهبری تلاش و از لحاط زیرساخت اسلامی و اجرای برنامه های فرهنگی در جوار این امامزادگان اقدامات لازم با مدیریت اصولی انجام گیرد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر برنامه های فرهنگی مطلوب و مخاطب پسند در امامزادگان برگزار شود، هم امامزادگان از ما راضی خواهند شد و مردم نیز از وجود برنامه ها بهره مند می شوند.

 

وی حضور امامزادگان در ایران اسلامی را در راستای تبلیغ دین خدا و پیامبر دانست و اضافه کرد: امروز باید کار فرهنگی مستمر داشته و بحث ساخت و ساز امامزادگان را مدنظر قرار دهیم.

 

مومنی شاد تصریح کرد: وجود امامزادگان یادآوری توسل به پروردگار متعال است و هرکس وارد امامزاده ای می شود، دید و بینش او پروردگار متعال خواهد بود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: خادم اگر به وظیفه خادمی و شرح وظایفی که برای او مشخص شده عمل کند، شاهد حضور زائرین در امامزاده خواهیم بود، زیرا امامزادگان بستر برای حضور زائرین را از ما می خواهند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب یلدا مجلس هرمزگان خبرگزاری شبستان آداب و رسوم آتش سوزی مدرسه زاهدان اصفهان سیدعباس صالحی استان بوشهر موازین شرعی شبهات هیئت امنا کارگاه آموزشی ارزش های دینی اوقاف و امور خیریه امامزادگان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر میعاد فر ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی پایگاه‌های اورژانس کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: یک دستگاه آمبولانس آفرود در سال گذشته به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شد اما با توجه به کوهستانی بودن منطقه، کافی نیست.

وی بیان داشت: روند تکمیل طرح احداث ساختمان مرکزی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد، طبق گزارش‌های دریافت شده، پیشرفت خوبی دارد.

میعاد فر تصریح کرد: سهم استان‌ها در حوزه تأمین آمبولانس بر اساس شاخص‌ها در نظر گرفته می‌شود و تلاش می‌شود که در بین پایگاه‌های اورژانس استان‌ها توزیع مناسبی انجام شود.

کد خبر 6090112

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • زنگ «سپاس معلم» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود