Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید هادی خسروشاهی در همایش بررسی نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نهضت امام خمینی(ره) که در موسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل در قم برگزار شد، با ببان اینکه در سال ۱۳۳۲ برای تحصیلات حوزوی به قم آمده اظهار داشت: آشنایی من با مرحوم هاشمی به سال ۱۳۳۴ و زمانی که در مدرسه حجتیه قم تحصیل می‌کردم برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: آیت الله هاشمی از همان زمان‌ها بینش سیاسی بالایی داشتند و نسبت به رژیم غاصب اسرائیل و مظلومیت فلسطین بینش عمیقی داشتند، ایامی که در قم ایشان کتاب المنجد را ترجمه می‌کردند، من بسیار محضر ایشان می‌رفتم.

این کارشناس تاریخ خاطرنشان کرد: تحریر کتاب امیرکبیر توسط ایشان انجام شد که این کتاب اندیشه های استعمار ستیزی او را نمایندگی می‌کند و ایشان این کتاب را به ملت‌های رنج دیده تقدیم کردند.

وی بیان کرد: اگر مجموع کتاب امیرکبیر را بررسی کنیم می‌بینیم که ایشان خواستار بازگشت به اسلام اصیل و استقلالی همچون استقلال سید جمال‌الدین اسدآبادی هستند.

خسروشاهی با اشاره به نقش اساسی مرحوم آیت‌الله هاشمی در مبارزات انقلاب عنوان کرد: در آغاز مبارزات اولیه انقلاب اسلامی، زحمات اصلی و تامین بودجه برای اعلامیه ها بر عهده آیت‌الله هاشمی بود.

وی تصریح کرد: نشریه سیاسی و اجتماعی بعثت با همکاری برخی از شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله مصباح یزدی شروع به همکاری کرد که این نشریه به دلیل مشکلات امنیتی در زمان طاغوت با احتیاط فراوان توزیع می‌شد.

این پژوهشگر حوزه تاریخ ابراز کرد: آیت‌الله مصباح یزدی به دلیل روحیات تندتر نسبت به ما، نشریه انتقام را در کنار بعثت راه‌اندازی کرد که در آن مباحث ایدئولوژیک مطرح شد.

وی مطرح کرد: آیت‌الله هاشمی سردار حقیقی جبهه‌های مختلف بود اما نسبت به ایشان ظلم‌های بسیاری روا داشته شد که این اتهامات چیز جدیدی نیست و نسبت به بسیاری از بزرگان همچون سید جمال‌الدین اسدآبادی روا داشته شده است، اما تفاوت این است که اتهامات قبل از آیت‌الله هاشمی از طرف دشمنان بود، ولی اتهاماتی که به آیت‌الله هاشمی روا داشته شد از جانب خودی‌ها بود.

خسروشاهی با بیان اینکه حضرت امیر(ع) معمولا به اتهامات پاسخ نمی‌دادند، یادآور شد: من زمانی که به آیت‌الله هاشمی می‌گفتم چرا به اتهامات پاسخ نمی‌دهید، بیان می‌کرد که اگر پاسخ دهم اتهامات جدیدتری از جانب آنان به ما روا داشته می‌شود.

وی اضافه کرد: آیت‌الله هاشمی در زندان‌های ساواک به شدیدترین حالت شکنجه شده و امروز باید مردم به تاریخ مراجعه کنند و ببینند چه کسانی برای انقلاب زحمت کشیده اند و چه کسانی بهره برده اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آیت الله هاشمی انقلاب بودجه زندان هاشمی رفسنجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۶۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون با حضور در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی این ضایعه را به وی و اعضای بیت امام خمینی تسلیت گفتند.

آنگونه که جماران روایت کرده، مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسسه حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح دیروز پس از طی دوره ای بیماری در گذشت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900046

دیگر خبرها

  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • تصویری دیده نشده از ۱۶ سالگی آیت‌الله هاشمی در کنار دوستانش
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرده است
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • اظهارات جنجالی دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد! / پرونده باز است
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم