Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:24:22 GMT

گارد بسته مشکلات مقابل ووشو کاران خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۴۶۶۴۷

گارد بسته مشکلات مقابل ووشو کاران خراسان رضوی

مشهد - ایرنا - داشتن امکانات ورزشی و هزینه کردن برای آن از جمله عوامل موفقیت یک رشته ورزشی است اما نبود این امور در ووشوی خراسان رضوی باعث شده است ورزشکاران این رشته با سختی هایی مواجه شوند.

ووشو یک ورزش رزمی چینی است، و این واژه از 2 قسمت 'وو' به معنای رزم و 'شو' به معنای هنر تشکیل شده است.
ووشو بر چابکی، حرکات طبیعی و انفجاری متمرکز است و امروزه این رشته ورزشی در 2 بخش تالو (فرم) و ساندا (مبارزه) به صورت بین المللی شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خراسان رضوی دست کم هزار و 300 ووشوکار حرفه ای و بیش از 30 مربی در رده های مختلف سنی این ورزش دارد که با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می کنند.

* ساعات کم تمرین ووشوکاران
دارنده مدال طلای آسیایی رشته تالو 2016 و طلای 2017 جهان و عضو تیم ملی تالوی کشور در باره مشکلات ووشو کاران خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: امکانات و حمایتهای استانهایی همچون زنجان و اصفهان از ووشوکاران نسبت به استان ما بیشتر است به همین علت اغلب قهرمانان این رشته از آن استانها هستند.
امیرمحمد رضایی افزود: کمبود خانه اختصاصی ووشو یکی از مشکلات ورزشکاران این رشته است و برای تمرین و آمادگی حضور در مسابقات نیاز به دو جلسه تمرین در روز داریم اما سالن ورزشی که در اختیار این هیات است سه جلسه در هفته به ووشوکاران اختصاص دارد و در بقیه ساعات به ورزشکاران رشته های دیگر اجاره داده می شود.
وی اظهار داشت: هزینه کفش و لباس استاندارد یک ووشو کار نیز بیش از 30 میلیون ریال و با هزینه شخصی است و هزینه های زیاد در کنار کمبود امکانات عده بسیاری را از گرایش به این ورزش منصرف می کند.
وی گفت: به رغم هزینه های شخصی که انجام می شود تقدیر و تشکری از ورزشکاران صورت نمی گیرد بطوریکه پارسال مدال طلای جهانی به دست آوردم ولی تاکنون کسی از ما تجلیل نکرده است.

* امکانات صفر
مربی تیم منتخب نوجوانان و جوانان ووشوی خراسان رضوی هم گفت: ووشو کاران استان یک محل اختصاصی تمرین ندارند و هر بار در یک مکان جدا تمرین می کنند.
هاشم رسولی افزود: سانداکاران هم باید تمرینات خود را بر روی سکوهای مخصوص این رشته انجام دهند در حالی که به دلیل نبود آن روی زمین تمرین می کنند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه شرایط تمرینی ووشوکاران با شرایط مسابقه فرق می کند نتیجه گیری در مسابقات هم سخت می شود.
وی گفت: با توجه به اینکه بیشتر اعضای تیم نوجوانان و جوانان شهرستانی هستند این افراد هنگام ورود به مشهد محلی برای خواب ندارند و هزینه اقامت و رفت و آمد بر عهده خودشان است.
رسولی با بیان اینکه ورزشکارانی که در مسابقات داخل استان مقام می آورند جایزه نقدی دریافت نمی کنند افزود: هزینه ورودی مسابقات زیاد است و فقط عشق و علاقه است که آنها را در این ورزش نگه داشته است.
وی اظهار داشت: این شرایط باعث شده است بسیاری از ورزشکاران این رشته ریزش کنند و انگیزه ادامه دادن آن را نداشته باشند.
وی گفت: استعداد زیاد است اما وقتی حمایتی در کار نباشد شکوفا نمی شود.

* تمرین در شرایط غیر استاندارد
نایب رئیس هیات ووشو خراسان رضوی نیز با بیان اینکه وضعیت بودجه ای و مالی هیات ووشو قابل تعریف نیست گفت: از نظر امکانات خوابگاهی هم برای اسکان ورزشکاران شهرستانی با مجموعه ورزشی کارگران هماهنگی می کنیم.
محمد رستگار مقدم افزود: شرایط استاندارد برای تمرین قهرمانان نداریم و آنها با حداقل های ممکن بهترین نتایج را برای استان به ارمغان آورده اند.
وی اظهار داشت: بیش از 12سال از شروع ساخت خانه ووشو استان گذشته و هنوز این مکان تحویل هیات استان نشده است که امیدواریم با مدیریت جدید ورزش استان دیدگاه تک محوری حل شده و دیگر رشته های ورزشی هم مورد حمایت قرار گیرند.
وی گفت: در ووشوی خراسان رضوی توان بسیار وجود دارد و با کمی توجه و حمایت می توانیم بهترین نتایج را برای استان و کشور داشته باشیم و اگر بخشی از هزینه ای که برای رشته های توپی و برخی رشته های بومی تر انجام می شود به ووشو اختصاص یابد افتخارات بیشتری برای استان به ارمغان می آوریم.
رستگار مقدم با بیان اینکه یک سالن ورزشی از اداره کل ورزش و جوانان اجاره شده است افزود: درآمدهایی که از این سالن ورزشی به دست می آید صرف هزینه های آب، برق، گاز و نگهداری آن می شود و برای هیات درآمدی باقی نمی ماند و حامیان مالی نیز به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی وارد عرصه تیم داری نمی شوند.

* بهره برداری از خانه ووشو در دهه فجر
معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی هم گفت: این اداره کل در حد توان خود از تمام هیاتهای ورزشی و ورزشکاران حمایت می کند.
امیر زارعی افزود: همه ورزشکارانی که در مسابقات مختلف موفق به کسب مدال شده اند پارسال تجلیل شدند و مدال آوران امسال هم در بهمن ماه تجلیل می شوند.
وی با بیان اینکه طبق صحبتهای انجام شده با پیمانکاران، خانه ووشو استان طی دهه فجر به بهره برداری می رسد اظهار داشت: هم اکنون بیشتر کارهای این پروژه به پایان رسیده و در مرحله نصب انشعابات است و عجله ما برای بهره برداری از این خانه بیشتر از ورزشکاران است.
7507 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ووشو مشكلات خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تمرین اودینزه تحت هدایت فابیو کاناوارو / عکس

اودینزه با سرمربی جدید خود مقابل رم قرار می گیرد.

اودینزه به دنبال تداوم نتایج ضعیف خود د‌ر فصل ۲۰۲۳/۲۴ بازهم تغییراتی در کادر فنی ایجاد کرد. گابریله چوفی اخراج شد و فابیو کاناوارو جای او را روی نیمکت اودینزه گرفت. 

اودینزه فاصله زیادی تا منطقه سقوط ندارد و امیدوار است با ورود کاناوارو اوضاع تغییر کند. اولین تجربه کاناوارو به عنوان سرمربی اودینزه، تقابل ۲۰ دقیقه ای مقابل رم است. ۲۰ دقیقه پایانی دیدار نیمه تمام اودینزه و رم فرداشب برگزار می شود. این بازی تا دقیقه ۷۱ با نتیجه ۱-۱ در جریان بود که ایوان اندیکا دچار تنگی نفس شد. سه امتیاز این بازی هم برای رم و هم برای اودینزه بسیار ارزشمند است.

 

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۹۱ هزار داوطلب در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی
  • ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • بسته خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت فارس
  • اولین تمرین اودینزه تحت هدایت فابیو کاناوارو / عکس
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام
  • ممنوعیت ورود غیر ورزشی‌ها به پیست اسکی شیر باد گلمکان
  • المپیاد ورزشی کارگران تبریز برگزار می‌شود