Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در این هفته فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی در نامه ای به اسحاق جهانگیری درباره اختلاف دو سازمان در حوزه صدور مجوزهای بند «الف»، «ب» و «پ» آژانس های مسافرتی نامه ای نوشت. در این نامه که چند روز پیش نوشته شده تاکید شده که سازمان میراث فرهنگی به عنوان دستگاه اصلی در صدور مجوز دفاتر مسافرتی موضوع بندهای الف ب و پ آیین نامه نظارت بر دفترهای مذکور مصوب سال ۸۰ هیات وزیران به استحضار می رساند سازمان حج و زیارت تاکنون چندین بار اعتراض خود را نسبت به مصوبه مزبور اعلام کرده است ولیکن در خواست این سازمان بنا به چند دلیل رد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون با گذشت نزدیک به یک سال از مصوبه مورد اشاره اعتراض فوق بار دیگر طی نامه روز ۲۸ مرداد سال ۹۷ وزیر فرهنگ و ارشاد اعلام شده و از طریق درخواست بررسی مجدد موضوع را مطرح کرده اند بنابراین نظر متولی هیات مقررات زدایی مستقر در این وزارتخانه کماکان بر لازم الاجرا بودن مصوبه و صیانت از مصوبات هیات مذکور است.

در هفته همچنین صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی، ۴ اثر تاریخی را به مزایده گذاشت. یکی از این بناها کاروانسرایی در استان آذربایجان شرقی، کاخ خوش ییلاق آزادشهر گلستان، خانه زرشکیان کرمانشاه و خانه حیرانی یزد است.

در این هفته همچنین علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراف فرهنگی در بازدید از ساخت و سازهای اطراف کاخ گلستان به ساخت و ساز به جای چلوکبابی جوان در خیابان ناصرخسرو رفت و از این ساخت و ساز دیدن کرد. او در جمع خبرنگاران گفت: ارتفاع مجاز برای ساخت و ساز در این مکان ۷.۵ متر بوده اما مدیران وقت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و اعضای شورای فنی تا دو برابر حد مجاز اجازه ساخت و ساز داده بودند که این تخلف است.

نماینده شهرداری منطقه ۱۲ که در این بازدید حضور داشت طبق بررسی های ما این ساخت و ساز تا ۱۱.۱۵ متر پیش رفته است.  مونسان اعلام کرد این موضوع را با دادستان تهران در میان خواهد گذاشت و متاسف است از اینکه این ساخت و ساز با وجود اخطار سازمان میراث فرهنگی متوقف نشده است.

 خبر دیگر در حوزه گردشگری برگزاری دو کنفرانس گردشگری سلامت در سال ۲۰۱۹ است این خبر را محمد جهانگیری رئیس انجمن خدمات گردشگری سلامت اعلام کرد و گفت: پنجمین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی بعد از چهار سال وقفه سال ۲۰۱۹ در مشهد برگزار می شود. نمایشگاه و دومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو نیز از ۱۸ تا ۲۰ خرداد سال ۹۸ در شهر اردبیل برگزار خواهد شد.

این هفته همچنین در نشست خبری پنجمین دوره جشنواره جایزه تهران مطرح شد که این جشنواره سوم دی ماه در تهران به افراد برگزیده در چندین رشته از جمله عکاسی، فیلم، پژوهشگر پیشکسوت، کتاب و ... جوایزی اهدا خواهد شد.

جبرییل نوکنده رئیس موزه ملی ایران در این نشست اعلام کرد قصد دارد نمایشگاهی از تصاویر آثار تاریخی کشف شده از تهران را به نمایش بگذارد.

او همچنین به این موضوع اشاره کرد که سفال های به دست آمده از محوطه تاریخی چشمه علی شهرری نمایشگر آغاز دوره نگارش در تهران بوده است.

او اظهار امیدواری کرد مسئولان شهری طرحی داشته باشند که هر جایی اگر فعالیت باستان شناسی انجام گرفت در آنجا موزه یا نمایشگاه باستان شناسی به طور دائم برپا شود.

کد خبر 4490715 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: شهردار تهران گردشگری موزه ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۶۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: طبق دستورالعمل ماده ۲۵ قانون جهش تولید و ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

به گزارش مهر، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تأمین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود.

به گزارش مهر، پیش‌از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • درخواست فوری باشگاه پرسپولیس: مثل استقلال نگاهمان کنید
  • لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با معاونت زنان و خانواده رییس‌جمهوری
  • مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت با ۳۵ جایزه ویژه به‌ مناسبت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • اخطار فدراسیون جهانی به ژیمناستیک ایران/ انتخابات قطعا برگزار شود
  • کمالوندی: ما به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم
  • توافق‌نامه همکاری کمیته امداد و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور
  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور