Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نهاد خبری موسوم به «دیده‌بان حقوق‌ بشر سوریه» می‌گوید مقامات ارشد «نیروهای دموکراتیک سوریه» و دولت مرکزی دمشق در حال گفتگو درباره آینده مناطق شمال‌ شرقی سوریه هستند.

بنا به گزاش این نهاد خبری وابسته به گروه‌های تروریستی این گفتگوها در بحبوحه تصمیم آمریکا مبنی بر خروج نیروهای نظامی‌اش از سوریه صورت می‌گیرد و هم‌ اکنون مقامات ارشد نیروهای کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه در حال گفتگو درباره احتمال واگذاری میادین راهبردی نفت و گاز سواحل شرقی رود فرات به دولت مرکزی دمشق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل این اقدام نیروهای کُرد تحت حمایت آمریکا، دولت دمشق و متحدانش می‌توانند با استقرار نیروهای نظامی خود در منطقه مرزی بین سوریه و ترکیه که هم‌ اکنون تحت کنترل نیروهای کُرد است، از احتمال حمله نظامی ترکیه به شمال‌شرقی سوریه جلوگیری کنند.

به نوشته پایگاه «جبهه جنوب»، تصمیم ناگهانی خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه، نیروهای کُرد تحت حمایت واشنگتن را در برابر حمله نظامی احتمالی ترکیه بی‌دفاع گذاشته است. وزیر دفاع ترکیه اخیراً تهدید کرد «شبه‌نظامیان کُرد سوریه را در خندق‌هایشان دفن خواهیم کرد». ناظران سیاسی پیش‌بینی می‌کنند خروج آمریکا از سوریه، نیروهای کُرد را به سمت توافق با دمشق و متحدانش برای جلوگیری از حمله نظامی ترکیه و همچنین تضمین امنیت شمال‌‍‌ شرقی سوریه سوق خواهد داد.

مناطق شمال‌ شرقی سوریه هم‌اکنون تحت کنترل نیروهای کُرد تحت حمایت آمریکا است. آنکارا نیروهای کُرد سوریه را شاخه‌ای از سازمان تروریستی «پ ک ک» فعال در ترکیه می‌داند و به بهانه سرکوب آنها در حال تدارک حمله نظامی به مناطق شمال‌ شرقی سوریه است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز پنج‌شنبه ضمن تأیید خبر تصمیم کاخ سفید برای خروج کامل نیروهای نظامی آمریکایی از سوریه، در توییتر  نوشت: «آیا آمریکا می‌خواهد در ازای هیچ، پلیس خاورمیانه باشد و زندگی ارزشمند نظامیان و تریلیون‌ها دلار را برای حفاظت از کسانی صرف کند که تقریبا در همه موارد برای کاری که ما می‌کنیم ارزشی قائل نیستند؟ آیا ما می‌خواهیم برای همیشه آنجا باشیم؟».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در توئیت دیگری افزود: «خارج شدن از سوریه، تعجب‌آور نیست. سال‌ها برای آن تبلیغ می‌کردم و شش ماه قبل که می‌خواستم علنا اعلام کنم، موافقت کردم که مدت بیشتری بمانیم.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه ترکیه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق