Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم خدایی (رئیس سازمان سنجش آموزش کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره هزینه‌کرد پول‌های که داوطلبان برای ثبت‌نام و خرید دفترچه آزمون‎ها پرداخت می‌کنند، گفت: این درآمدها به خزانه دولت واریز می‌شود. ما هم یک دستگاه دولتی هستیم و مثل دیگر دستگاه‌های دولتی به ما بودجه تخصیص داده می‌شود.

وی تصریح کرد: این‌ها جزو درآمدهای عمومی دولت است که وارد خزانه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال آیا زمانی که مخابرات از مردم پول می‌گیرد، آن را صرف کارمندان خود می‌کند؟ یا وقتی که وزارت نفت پول می‌گیرد آن را به کارمندان خود می‌دهد؟ چنین نیست و بحث پول‌هایی که داوطلبان به سنجش می‌دهند هم همینطور است، بودجه مستقیم به خزانه دولت می‌رود و به دست ما نمی‌رسد.

او خاطرنشان کرد: در آمد سازمان مشخص است و خیلی بحث پیچیده‌ای نیست. سال گذشته ۱۲۸ میلیارد تومان بود که البته همه بودجه در بحث آزمون‌های سراسری نیست، بلکه شامل آزمون‌های دیگر از جمله آزمون‌های استخدامی هم می‌شود.

وی گفت: همه این ۱۲۸ میلیارد به سازمان سنجش واریز نمی‌شود، بلکه به خزانه دولت می‌رود. ما هم مثل شما کارمند دولت هستیم و مانند بقیه حقوق می‌گیریم، اما اینطور نیست که پول ثبت‌نام در کنکورها به جیب سازمان سنجش آموزش کشور برود.

خدایی ادامه داد: در این راستا برای برگزاری آزمون‌ها،‌ دولت از محل این پول‌ها به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کمک می‌کند و یا به هر دلیلی که بحث برگزاری آزمون باشد، حق‌الزحمه‌ای پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به تعداد تمام کارکنان سازمان سنجش آموزش کشور اشاره کرد و گفت: ما حدود ۱۲۰ هزار نفر عوامل اجرایی داریم که با ما همکاری می‌کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: گفتگو با ایلنا رئیس سازمان سنجش آموزش کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: بیش از ۸۴ در صد از داوطلبان شرکت کننده در این آزمون بانوان و حدود ۱۴ درصد آقایان هستند.
این آزمون در ۵ حوزه آقایان و ۱۳ حوزه بانوان برگزار شد که در پایان ۱۶۶ نفر از داوطلبان که حائز بالاترین امتیاز شوند، جذب آموزش و پرورش می‌شوند.
دوست محمدی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۱۷ آزمون استخدامی برگزار شده که از طریق این آزمون‌ها ۴ هزار و ۱۸۶ نفر جذب دستگاه‌های اجرای استان شده اند.
به گفته مدیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سال جاری مجوز جذب ۶۷۸ نفر برای دستگاه‌های اجرای اخذ شده است.

دیگر خبرها

  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • رقابت داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش و EPT در دانشگاه آزاد اسلامی
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در استان بوشهر
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • آزمون کنکوری‌های شهرستان زیرکوه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود