Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@19:18:05 GMT

بخور نخورهاى شب یلدا

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۴۷۷۴۷

بخور نخورهاى شب یلدا

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: شب یلدا مراسم ملی ایرانیان است، مردم باید توجه ویژه‌ای به نحوه مصرف خوراکی‌ها داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران اظهار کرد: شب یلدا یکی از مراسم‌های ملی محسوب می‌شود و ایرانیان از دیرباز توجه ویژه‌ای به این شب داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افراد معمولا در شب یلدا تنقلات زیادی مانند آجیل، انواع مغزها و برگه‌های خشک استفاده می‌کنند که دارای کالری، انرژی و همچنین ویتامین‌های بالایی هستند که هرکدام می‌توانند یک وعده غذایی باشند که انرژی و املاح معدنی مورد نیاز بدن را تامین‌ می‌کنند.   عزیزی بیان کرد:‌ پزشکان متخصص تغذیه به مردم توصیه می‌کنند که در شب یلدا از مصرف بیش از حد آجیل و انواع مغزها به دلیل چربی بالا و شوری این مواد غذایی پرهیز کنند تا دچار مشکلاتی مانند فشار خون، دیابت و در دراز مدت مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی نشوند.   در شب یلدا شام سنگین نخورید   رئیس انجمن صنایع غذایی ایران تأکید کرد: در شب یلدا به دلیل مصرف انواع مختلف تنقلات و برگه‌های خشک کالری‌های زیادی جذب بدن می‌شود به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در این شب از مصرف غذای سنگین به عنوان شام جدا پرهیز کنند و نهایت در کنار خوردن تنقلات ویژه شب یلدا یک وعده شام سبک را بخورند.   وی افزود: در شب یلدا مصرف هندوانه و انار رایج شده است که این دو میوه از آنتی اکسیدان‌های طبیعی و مواد رنگی تشکیل شدند که این مواد ضد سرطان است و کمک بزرگی به پیشگیری از انواع بیماری‌ها می‌کنند.   عزیزی گفت: مصرف بیش از حد تنقلات مانند آجیل در کنار دیگر مواد غذایی مقوی و مغزها می‌تواند باعث بروز مشکلات گوارشی در افراد شود که پزشکان توصیه می‌کنند برای پیشگیری از این مسئله در شب یلدا هر یک از تنقلات را به میزان اندازه مورد نیاز بدن مصرف کنند.    منبع: باشگاه خبرنگاران 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۷۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۰.۳ درصد صادرات صنایع غذایی جهان را انجام می‌دهد

رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران گفت: صادرات صنایع غذایی در جهان و در سال ۲۰۲۳ حدود ۷۰۰ میلیارد دلار بوده و صادرات ایران نسبت به صادرات جهانی ۰.۳ درصد برآورد می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  به نقل از اتاق بازرگانی ایران، ابوالحسن خلیلی اظهار داشت: صادرات صنایع غذایی جهان در سال 2023 بالغ بر 700 میلیارد دلار اعلام شده و نسبت صادرات صنایع غذایی ایران در این سال در مقایسه با صادرات صنایع غذایی در جهان، 0.3 درصد بوده است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه صنایع غذایی سهم 3.7 درصدی از تولید ناخالص داخلی و سهم 18 درصدی از کل اشتغال صنعتی را دارد، گفت: سهم صنایع غذایی از ارزش‌افزوده بخش صنعت حدود 11 درصد و سهم صادرات آن نیز 3.7 درصد از کل صادرات صنایع است. از سوی دیگر در حال حاضر 8 هزار و 300 واحد صنعتی ثبت شده با اشتغال 361 هزار نفر و تولید 40 میلیون تن فرآورده غذایی در کشور فعال هستند.

او همچنین میزان صادرات این بخش در سال 1402 را یک میلیارد و 811 میلیون دلار برآورد کرد و گفت: این رقم نسبت به سال که برابر با یک میلیارد و 580 میلیون دلار بوده، حدود 14 درصد افزایش داشته است.

خلیلی با نگاهی به ظرفیت‌های بی‌بدیل ایران در تولید انواع محصولات غذایی، تأکید کرد: اقلام عمده صادراتی در جهان عبارتند از محصولات لبنی، شیرینی و شکلات، نوشیدنی‌ها، گوشت و فرآورده‌های گوشتی و شرکت‌های ایرانی به ویژه در قالب برند حلال که متقاضیان فراوانی در کشورهای مسلمان و غیرمسلمان دارد، می‌توانند از فرصت‌های موجود بهره ببرند و حجم صادرات صنایع غذایی را افزایش دهند.

رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران خاطرنشان کرد: این بخش به دلیل دارا بودن مزیت‌های نسبی در صادرات، ایجاد ارزش‌افزوده، سطح اشتغال‌زایی بالا و توسعه فعالیت‌های کشاورزی می‌تواند نقش مؤثری در اقتصاد ایران بازی کند. بنابراین باید تأمین نیازهای آن را در اولویت قرار دهیم.

به اعتقاد این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، افزایش تولید و امنیت غذایی، جلوگیری از صدور مواد اولیه خام کشاورزی، وابستگی کم به مواد اولیه وارداتی، پایین بودن میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با سایر بخش‌های صنعتی و انحصار تولید در برخی محصولات از جمله مزایای این صنعت است که با تکیه بر آنها باید زمینه تولید و صادرات آسان‌تر را برای آن مهیا کرد.

خلیلی در ادامه به مهم‌ترین چالش‌های صنعت غذای ایران اشاره کرد. به باور او فعالان صنایع غذایی ایران با نوسانات نرخ ارز و مشکلات عدیده در تأمین مواد اولیه بسته‌بندی، افزایش قیمت تمام شده باتوجه به تصمیمات ارزی در داخل کشور، دخالت دولت در قیمت‌گذاری، شناسنامه‌دار نبودن بخش زیادی از محصولات کشاورزی و اعمال محدودیت‌های مقطعی در حوزه صادرات، مواجه هستند.

او همچنین کمبود نقدینگی برای اصلاح زیرساخت‌ها و خرید دستگاه‌های بسته‌بندی جدید را به عنوان یک چالش جدی مطرح کرد: افزود: زمان طولانی چرخش سرمایه به دلیل فصلی بودن محصولات کشاورزی و پایین آمدن کیفیت مواد غذایی به دلیل شرایط نامناسب حمل و نگهداری در روند صادرات، معضل دیگری است که همچنان نتوانستیم برای حل آن، اقدامی کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اگر با شکم خالی میوه بخوریم چه می‌شود؟
  • ایران ۰.۳ درصد صادرات صنایع غذایی جهان را انجام می‌دهد
  • کشف بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر در لرستان
  • خرید اقساطی ماشین ظرفشویی از الوقسطی
  • نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید
  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند