Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ برپایی کلاس‌های حفظ، تفسیر قرآن، مکالمه زبان عربی، اجرای طرح‌های مفاهیم و ایجاد گروه تواشیح زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه کرمان از جمله فعالیت‌های مؤسسه چهارده معصوم(ع) نجف‌شهر است.

پیش‌دبستانی قرآنی چهارده معصوم(ع) نیز از سال 91 با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و با مجوز از سوی آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقبال از این کلاس‌ها بالاست و در این مهد علاوه بر رعایت استانداردهای آموزش و پرورش، محور کار، قرآن کریم است. همچنین، مجوز مدرسه قرآنی نیز اخذ شده است که به دلیل نبود امکانات، هنوز ثبت‌ نام انجام نشده است.

امسال از کلاس‌های ترم پاییز مؤسسه استقبال نشد و در حال حاضر فقط کلاس‌های تدبر در قرآن، مهدویت و نیز حفظ نیمی از جزء سی، برای 60 قرآن‌آموز دوره پیش‌دبستانی چهار تا هفت‌ساله با همکاری چهار مربی اجرا می‌شود.

فاطمه عزت‌آبادی‌پور، مدیرعامل مؤسسه چهارده معصوم(ع) با گلایه از شهرداری و شورای شهر نجف‌شهر گفت: مکان مؤسسه استیجاری است و هزینه‌های آن از بودجه شخصی تأمین می‌شود و تاکنون کمکی صورت نگرفته است، در حالی که فعالیت‌های قرآنی مؤسسه متعدد و در عین حال رایگان است.

وی افزود: در سال‌های قبل، برای دریافت زمین وقفی تلاش‌هایی داشتم. پس از پیگیری‌های بسیار، شهرداری، قصد اعطای زمینی را داشت، اما پس از مدتی اعلام کردند که کاربری این زمین برای تاسیس دارالقرآن نیست. اما مدتی بعد مطلع شدم که جمع دیگری از بانوان شهر بر روی همین زمین مؤسسه قرآنی را بنا کرده‌اند. نامه‌های مکاتبات آن موجود است.

یادآوری می‌شود، مؤسسه چهارده معصوم(ع) از سال 85 تأسیس شده و با مجوز گرفتن از سازمان تبلیغات اسلامی و همکاری وزارت ارشاد و اداره اوقاف مشغول فعالیت‌های قرآنی شده است و در استان کرمان، نجف‌شهر، خیابان امام رضا(ع)، جنب مدرسه شهید حمزه شهبا واقع است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن قرآن ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند