Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه ترکیه امروز (جمعه) اعلام کرد که در حال بررسی گزارش‌ها مبنی بر گروگان گرفته شدن کارکنان شبکه «تی.آر.تی» در یمن توسط نظامیان اماراتی است.

روزنامه «دیلی صاباح» دقایقی پیش نوشت که گزارش‌های تایید‌نشده‌ای به دست آنها رسیده مبنی بر اینکه کارکنان دفتر شبکه «تی.آر.تی» در شهر «عدن» توسط نظامیان و مزدوران وابسته به امارات عربی متحده به گروگان گرفته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه ترکیه با اعلام بررسی دقیق این مسئله، گفت که سفیر این کشور در یمن در جریان حادثه قرار گرفته و مامور بررسی اوضاع شده است.

جزئیات بیشتری از این گزارش‌ها هنوز منتشر نشده است.

این در حالی است که سردبیر روزنامه «ینی شفق» چندی پیش در یادداشتی نوشته بود امارات عربی متحده و عربستان سعودی آشکارا علیه ترکیه اعلان جنگ کرده‌اند و تلاش می‌کنند با تروریسم و فشارهای اقتصادی عرصه را بر آنکارا تنگ کنند.

جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن از ششم فروردین سال 1394 آغاز شده و هنوز ادامه دارد. این جنگ که با حمایت سیاسی و تسلیحاتی و مشارکت محدود آمریکا، فرانسه، انگلیس و مشارکت مستقیم امارات (و برخی کشورهای دیگر مثل سودان) در قالب «ائتلاف عربی»‌ و به رهبری عربستان ادامه دارد، تاکنون بیش از 50 هزار یمنی را به کام مرگ کشانده است. 

طبق اعلام قبلی نهادهای حقوق بشری یمنی، بیش از 30 هزار نفر نیز در نتیجه غیرمستقیم جنگ جان باخته‌اند که عمده آنان بیمارانی هستند که به دلیل محاصره زمینی، هوایی و دریایی عربستان، یا داروی کافی دریافت نکرده‌اند یا موفق نشده‌اند برای درمان به خارج از یمن منتقل شوند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۹۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد

 اسد و الزیانی در این دیدار، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و «تلاش‌های بحرین برای برگزاری موفق نشست سران عرب را که قرار است ماه آینده (میلادی) برگزار شود»، بررسی کردند.

وزیر خارجه بحرین و رئیس‌جمهور سوریه مهمترین موضوعات مندرج در دستورکار این نشست را بررسی کردند؛ به نحوی که در راستای منافع مشترک کشور‌های عربی باشد و با چالش‌های کنونی نیز مقابله کند.

بشار اسد خطاب به الزیانی گفت که باید همبستگی کشور‌های عربی و اقدامات مشترک بین آنان تقویت شود تا ثبات در منطقه برقرار گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • ماموریت بلینکن در عربستان چیست؟
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • محمد صلاح در فهرست فروش لیورپول قرار گرفت
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی