Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جانشین فرمانده ناجا گفت: نیروی انتظامی تنها سازمانی است که مسئول مقابله با وقوع جرایم در فضای مجازی محسوب می‌شود.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان سردار ایوب سلیمانی اظهار داشت: با روحیه انقلابی مردم، تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و آمادگی کامل نیرو‌های مسلح به ویژه نیروی انتظامی، امنیت خوبی بر کشور حاکم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طی نظرسنجی‌های صورت گرفته در سطح کشور حدود ۷۷ درصد مردم به توانمندی‌های نیروی انتظامی در راستای تأمین نظم و امنیت اذعان و از عملکرد پلیس در جامعه اعلام رضایت کرده اند.

جانشین فرمانده ناجا درخصوص امکانات نیروی انتظامی و میزان حمایت دولت از ناجا، خاطر نشان کرد: گرچه امروز از نظر تجهیزات و امکانات با مشکل خاصی مواجه نیستیم و از حمایت‌های دولت نیز در این مورد تقدیر و تشکر می‌کنیم، اما با توجه به تغییرات روز افزون در دنیای کنونی همواره نیاز است برای پیشگیری از وقوع جرایم به تقویت و بروز رسانی تجهیرات اهتمام ورزیم.

سردار سلیمانی درباره مشکلات اقتصادی و تأثیر آن بر امنیت کشور، گفت: در این رابطه ما نیز به عنوان یک شهروند نگران وضعیت مردم هستیم، بخشی از مشکلات اقتصادی به صورت محسوس در سرقت‌های خرد تأثیر داشته به گونه‌ای که ۵۰ درصد علت بروز این جرم متأثر از اعتیاد و بخشی دیگر نیز به دلیل وضعیت اقتصادی کشور است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه طبق قانون، نیروی انتظامی تنها سازمانی است که مسئول مقابله با وقوع جرایم در فضای مجازی محسوب می‌شود، گفت: به همین دلیل پلیس فتا در مجموعه ناجا تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه جرایم فضای مجازی در سال جاری ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته، گفت: با برنامه ریزی‌های لازم مقرر شده در کلیه شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، مراکز پلیس فتا راه اندازی و پلیس‌های تخصصی دیگر نیز پلیس فتا را در مقابله با جرایم سایبری یاری کنند.

سردار سلیمانی با اشاره به کشف ۸۰ درصدی جرایم فضای مجازی در کشور، گفت: پلیس تحت هر شرایطی با جرایم در فضای مجازی و حقیقی برخورد می‌کند که این موضوع از اهم اولویت‌های پلیس در حال و آینده به شمار می‌رود.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه با بیان اینکه کشفیات جرایم در استان فارس نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، گفت: فارس جزء استان‌های ممتاز کشور در کاهش جرایم به شمار می‌رود به طوری که در زمینه سرقت رتبه ۲۸ را در کشور به خود اختصاص داده که این موضوع عملکرد فوق العاده ماموران انتظامی استان را نشان می‌دهد.

سردار سلیمانی، آمار تلفات حوادث رانندگی در استان را نگران کننده اعلام کرد و گفت: با برنامه ریزی‌های خاص، تجهیزات پیش بینی شده، تأمین نیروی انسانی و ارتقاء زیرساخت‌های لازم در صدد کاهش حوادث رانندگی هستیم.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به وقوع ۶۸ درصدی حوادث رانندگی در شعاع ۳۰ کیلومتری مقصد، بیان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی پلیس، هوشمندسازی، کشف علمی جرم و دانش پایه‌ای کردن پلیس است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر موضوع قاچاق سوخت و تمهیدات پلیس در مقابله با آن، بیان کرد: پدیده قاچاق سوخت یک موضوع جدی و حیاتی است و قاچاقچیان به دلیل سود آوری بالا نسبت به انجام این پدیده شوم اقدام می‌کنند.

سردار سلیمانی گفت: نیروی انتظامی با تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا به صورت عام و قاچاق سوخت به صورت خاص، درصدد برخورد جدی با این پدیده شوم در کشور است؛ بنا بر اعلام رسمی دولت، قاچاق سوخت روزانه ۲ میلیون لیتر کاهش داشته که این موفقیت حاصل تلاش مأموران ما در اقصی نقاط کشور است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: راهور ناجا پلیس جانشین فرمانده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات

رئیس پلیس فتای فراجا از آغاز طرح عملیاتی این پلیس برای برخورد با تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی در سال‌جاری خبرداد.

به گزارش مشرق، سردار وحید مجید دراین‌باره گفت: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و در راستای پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کردند. بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچگونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... را به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی؛ از کاربران خواست تا ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات