Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@02:50:13 GMT

کارنوال نزاع سگ‌ها در بوکان متلاشی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۴۹۷۱۳

کارنوال نزاع سگ‌ها در بوکان متلاشی شد

رحیم عبدالکریمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،اظهار داشت: با حضور به موقع اداره حفاظت محیط زیست و همراهی نیروی انتظامی، کارناوال بزرگ نزاع سگ‌ها در روستای تکانتپه این شهرستان متلاشی شد.

وی افزود: با مشارکت چندین گروه از استان‌های مختلف قرار بود در روستای تکانتپه و به میزبانی یکی از افراد روستا چنین میدانی برگزار شود که به محض اطلاع، یگان حفاظت این اداره، با هماهنگی نیروی انتظامی به این موضوع ورود پیدا کرد و حضور به موقع باعث متواری شدن متخلفان و برگزار نشدن به اصطلاح مسابقه نزاع سگ‌ها گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عبدالکریمی ضمن تاکید بر برسی و پیگیری در مورد عاملان این اجتماع غیر اخلاقی، نسبت به تکرار هرگونه اقدامی از این دست، که منجر به حیوان آزاری و جریحه دار شدن اذهان عمومی شود، هشدار داد.

پدیده "نزاع سگ ها" تجارتی خشونت آمیز است که در قالب آن صاحبان سگ‌ها با بوی خون حیوانات را تحریک می‌کنند و با نا دیده گرفتن حقوق حیوانات آن‌ها را برای دعوا و مبارزه به میدان مسابقه می‌فرستند.

این در حالی است که مدافعان حقوق حیوانات بر این باورند که ایجاد درد و رنج برای حیوانات نادرست است و نباید این موجودات حتی برای توسعه زندگی انسان مورد آزار و اذیت قرار بگیرند. اما عده‌ای نه تنها این موضوع را نادیده گرفته اند بلکه پا را فراتر گذاشته و با آزار و اذیت حیوانات به دنبال تجارت و یا تفریح هستند و حقوق حیوانات را زیر پا می‌گذارند.

مسابقات نزاع سگ‌ها به عنوان یکی از مصادیق نادیده گرفتن حقوق حیوانات به شمار می‌رود که بار‌ها از سوی دوستداران طبیعت و حامیان حقوق حیوانات سخت مورد نکوهش و مذمت قرار گرفته است؛ اقدامی که طی آن صاحبان سگ‌ها این حیوانات خود را به میدان می‌آورند و بعد از پیدا کردن رقیب آن‌ها را به جان هم می‌اندازند و تا زمانی که یکی از سگ‌ها فرار نکند، کشته نشود و یا صاحب آن شکست را نپذیرند، جنگ خونین ادامه دارد.   انتهای پیام/   متلاشی شدن کارنوال نزاع سگ‌ها در بوکان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس از توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر، محسن رضائیان اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک