Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه رفسنجان در سخنان مهمی با تحلیل مسائل روز، تذکرهایی خطاب به مسئولان داد و گفت: امروز بی تدبیری ها و بی سیاستی ها، عرصه را بر جوانان تنگ کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رفسنجان حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه شهر رفسنجان با بازخوانی فتنه 88 و یاداوری 9 دی گفت: درسها و عبرتهایی برای ملت ایران برجا گذاشته شد و خاطرات آن زمان را مردم فراموش نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

وی بیان کرد: اما لازم است که مسئولان در دلسوزی از نظام مقدس جمهوری و انقلاب اسلامی و ولایت صادق و مثل مردم باشند باید حقوق هم سطح افراد متوسط را داشته باشند خودروی داخلی سوار شوند وگرنه جدای از مردم هستند؛ از مسئولان می خواهیم در صدد تطهیر آشوبگران و فتنه گران نباشند وآنها را به کار نگیرید به آنها پست و مقام ندهند.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان اظهار کرد: حادثه غم انگیز آتش سوزی مدرسه ای در سیستان و بلوچستان منجر به جان باختن 4 دانش آموز مظلوم شد که به خانواده های آنها تسلیت عرض می کنیم باید از نصب بخاری های غیر استاندارد یا دست ساز پرهیز شود تا منجر به تلفات فرزندان معصوم نشود.

 

 

 

رمضانی پور میلاد باسعادت حضرت مسیح را که در 622 سال قبل از هجرت بود تبریک گفت و افزود: غربی ها که خود را متدین به آیین مسیح می بینند کاش از ارزشها و آرمانهای دین خود تبعیت می کردند و به مردم ظلم نمی کردند برخی از غربی ها اسلحه می سازند برای کشتار مسلمانان یمن، لذا آیا در دین مسیح این است که در عراق و سوریه و لبنان و در جاهای مختلف مردم کشی و جنایت کنند؟ ضمن اینکه خود را متدین می دانند و خود را جهان اول و ما را جهان سومی می دانند، آنها یک درصد از فهم و شعور یمنی ها را ندارند اما خود را تابع حضرت مسیح می دانند.

 

 

 

وی به آیین شب یلدا اشاره و تصریح کرد: ضرورت دارد اصالت این آیین رعایت شود و سنت رفتن به سمت بزرگترها و انجام صله رحم، احترام به بزرگترها باشد و نیاز نیست تا پاسی از شب مهمانی انجام شود.

 

 

 

وی به موضوع ثبت احوال اشاره کرد و گفت: اخذ شناسنامه  و کارت هوشمند از موضوعات جدی برای مردم باشد.

 

 

 

وی به حمل و نقل اشاره و بیان کرد : حمل و نقل به عنوان زیر ساخت محسوب می شود به خوبی از پل ها، علائم راهنمایی و رانندگی و جاده ها حفاظت می کنند مردم از این سرمایه های ملی نگهداری کنند مال بیت المال است هم نصب و خریدش هزینه دارد، سرقت انجام نشود.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان در بخشی از سخنانش به تحولات منطقه و خروج آمریکاییها از سوریه اشاره کرد و خاطرنشان نمود: این خروج جای خوشحالی دارد و آمریکا به صورت غیر مجاز و غیر قانونی دو هزار نیرو در سوریه پیاده کرده بود وامروز وزیر دفاعش نیز استعفا داده است.

 

 

وی بیان کرد: مسایل اقتصادی و ضرورت توجه به شیطنت اروپا در کانال ویژه مالی، که اروپاییها وعده بسیارمی دهند ولی عمل نمی کنند آنها امروز از تجارت مشروع با ایران سخن می گویند این تجارت چیست و مرادشان چیست؟ فروش نفت ما به چه صورت خواهد بود؟ ایا نفت در برابر غذا خواهد بود؟ اگر این باشد تحقیری از سوی این دولتهای مستکبر و ظالم برای ایران است چرا دیپلماسی ما با شدت برخورد نمی کنند و تذکر نمی دهند، ما اگر دور روز سفره هایمان را بدهیم به اندازه 40 میلیون از آمریکایی ها را می توانیم غذا بدهیم ما نیازمند به مواد غذایی نداریم و این توهین را به ما می کنند نفت در برابر غذا ؟!

 

 

 

وی تأکید کرد: برخورد دولتمردان لازم است و مسئولان دولتی و مجلس باید هوشمند باشند و به فرمایشات رهبر در شهریور امسال که خطاب به مسئولان داشتند و فرمودند: نسبت به عملکرد اروپایی ها شک کنید، توجه کنند.

 

 

 

 

رمضانی پور گفت: فرمایشات رهبر در درس خارج فقه در 27 آذر ماه به حدیث نبوی در رابطه با ریاست در دنیا اشاره داشت و ترجمه روایت به این شکل است کسی که بر ده نفر یا بیشتر ریاست کند در روز قیامت دست بسته وارد محشر می شود اگر خوب عمل کرده باشد رها می شود در غیر این صورت غِلی بر غِلش اضافه می شود لذا در پذیرش مسئولیتها  رعایت کنید اگر بر اساس تکلیف گرایی باشد آثار و برکات اخروی را دارد ضمن اینکه شایسته سالاری را در بر دارد، عدم کوتاهی و قصور را مردم مشاهده می کنند، افزایش ضریب امنیت در جامعه  را دارد، کاهش بزهکاری و کاهش هزینه های انتخاباتی، توجه به شاخصه ها در سپردن منصب ها به وجود می اید در غیر این صورت پذیرش بدون ملاحظه مسئولیتها موجب عقب ماندگی جامعه  و رشد پدیده های زشت در جامعه را به دنبال دارد.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: تحلیل بر وقایع هفته جاری و تجمعاتی که از سوی جوانان بیکار در مقابل درب کارخانه مس سرچشمه و در مقابل فرمانداری رخ داد حاکی از این است که شغل حق جوان تحصیل کرده و بیکار است یا افرادی که از شغل  بیکار شدند اما راهکار مطالبه شغل و کارآفرینی تجمع غیرقانونی نیست که خوراک برای شبکه های ظاله آمریکا و انگلیس می شود، منافقینی هستند در لباس دوست که عامل بیگانه هستند.

 

 

 

وی یکی دیگر از عوامل این تجمات را بی کفایتی مسئولان خواند و افزود: به موقع تصمیم به پیشگیری آن نکردند از طرفی دادن نامه های بی جا به مردم و آنها را فرستادن به مس از عوامل این تجمعات بود.

 

 

 

رمضانی پور خاطرنشان کرد: امروز در کشور بی تدبیری و بی سیاستی ها و سوء مدیریت از سوی مسئولان کشور عرصه را بر جوانان تنگ کرده است؛ مردم راه درست را بروید خود مردم شوراها و نماینده و رئیس جمهور را انتخاب می کنند پس خوب انتخاب کنید تا درست عمل کنند.

 

 

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب یلدا خبرگزاری شبستان هرمزگان وحدت حوزه و دانشگاه مجلس اصفهان شب چله استان بوشهر آداب و رسوم اقتدار ملت ایران فتنه 88 خطبه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۰۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در پیامی به مناسبت ۱۷ اردیبهشت و گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری نوشت: بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که به تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل عظیم‌الشأن بنیان نهاده شد؛ سازمانی مردمی که در برهه‌های خطیرِ بیش از چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی خدمات بی‌شماری را در عرصه‌های مختلف، از حضور خالصانه در دفاع مقدس تا عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه و سازندگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی تقدیم کرده است.

وی یادآورشد: ۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری است که فرمودند: «این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: از این‌رو فرصت را غنیمت شمرده و سلام، خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • امام جمعه اهواز: طرح «نور» محله به محله اجرا شود
  • جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است