Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@21:24:05 GMT

کُرد‌های سوریه از فرانسه کمک می‌خواهند

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۵۰۴۲۰

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک رهبر کُرد‌ها در شمال سوریه مدعی شده که پس از خروج نیرو‌های آمریکایی در شمال سوریه، کُرد‌ها از فرانسه کمک می‌خواهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در شرایطی که ترکیه خود را برای عملیاتی در شمال سوریه آماده می‌کند و واشنگتن نیز از خروج نیرو‌های خود از سوریه خبر داده، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک رهبر کُرد مدعی شده است که پس از خروج آمریکا از شمال سوریه، کُرد‌ها از فرانسوی‌ها کمک می‌خواهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مقامات فرانسوی پیش از این در واکنش به خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه تاکید کرده‌اند که نیروهایشان را در این کشور حفظ خواهند کرد.

روز چهارشنبه، واشنگتن از تصمیم خود برای خارج کردن نظامیانش از سوریه خبر داد. بیشترین بخش نیرو‌های آمریکایی در شمال سوریه حضور دارند که بخش‌های زیادی از آن در کنترل شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» (قسد) است. قسد در سال‌های اخیر، اصلی‌ترین متحد آمریکا در بین نیرو‌های شبه‌نظامی حاضر در سوریه محسوب می‌شده است.

از آنجا که بدنه نظامی اصلی قسد را «یگان‌های مدافع خلق» کُرد، شاخه نظامی پی. وای. دی، متحد پ. ک. ک. تشکیل می‌دهند، ترکیه نگرانی‌های جدی در خصوص قدرت گرفتن قسد در مرز‌های جنوبی خود دارد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت

پس از حمله پهپادی به نزدیکی پایگاه آمریکا در فرودگاه خراب الجیر واقع در شمال حسکه صدای سه انفجار به گوش رسیده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، المیادین اعلام کرد پس از حمله پهپادی به نزدیکی پایگاه آمریکا در فرودگاه خراب الجیر واقع در شمال حسکه صدای سه انفجار به گوش رسیده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد پنج موشک از موصل به سمت پایگاه آمریکایی در حسکه سوریه شلیک شد.

مقاومت عراق از حمله به پایگاه آمریکا در سوریه خبر دادحمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه آمریکایی «حریر» در شمال عراقمقاومت عراق: عین‌الاسد در عراق و دو پایگاه آمریکایی‌ها را در سوریه هدف قرار دادیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه