Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@05:05:49 GMT

تهیه ترشی زمستانیِ انار و لبو

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۵۰۷۰۱

تهیه ترشی زمستانیِ انار و لبو

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از میوه های فصل زمستان استفاده کنید با آنها نوعی ترشی درست کنید که یک هفته ای هم آماده می شود. درر این مطلب طرز تهیه ترشی انار و لبو را به شما آموزش داده ایم که مطمئنا طرفدار آن می شوید.

مواد مورد نیاز:

انار: 1 کیلوگرم
چغندر (پخته و رنده شده): 500 گرم
سرکه انگور: 1 پیمانه
آب انار: 1 لیتر
پودر گلپر: 1 ق س
پودر گشنیز: 1 ق س
سیاه دانه: 2 ق س
فلفل قرمز: 1 ق س
نمک: به میزان لازم

روش پخت:

1- یک دوم قاشق سوپخوری نمک و انار را داخل کاسه ای با هم ملخوط کرده، بعد حدود 6 ساعت داخل ظرف درداری در دمای محیط بگذارید تا نرم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2- داخل قابلمه ای (مسی یا آلومینیومی نباشد) سرکه انگور (یا سرکه انار و یا سرکه لبو) و آب انار را ریخته و به مدت 5 دقیقه بجوشانید. سپس جغندر (از قبل با پوست پخته، سپس پوست آن را جدا کرده و به صورت سرد رنده شده) و انار را به آن افزوده و به مدت 2 دقیقه بجوشانید. بعد از روی حرارت برداشته و بگذارید تا سرد شود.

3- پودر گلپر، پودر گشنیز، سیاه دانه و پودر فلفل قرمز را به مواد افزوده و در ظرف درداری داخل یخچال بگذارید.

نکته: این ترشی بعد از یک هفته قابل استفاده است.

منبع:ماهنامه سر آشپز

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغذیه غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مربا را برای صبحانه نخورید!

به گزارش خبرآنلاین ،کامکوات یا به قول عده‌ای پرتقال تزئینی از جمله مرکباتی است که هم خام آن با پوست در سبد میوه‌ها خوردنی است هم پخته آن به صورت مربا.

همشهری در خبری نوشت:البته این مربا از آن نوع مرباهایی نیست که بشود با خامه یا کره به عنوان صبحانه خورد؛ مربای کامکوات را معمولا به عنوان دسر بعد از غذا یا همراه با چای می‌خورند.

مواد لازم


۱ کیلوگرم کامکوات
۷۵۰ گرم شکر
۲ /۱ یک لیتر آب
۲ ق س آبلیمو

۱. میوه‌ها را شسته و در آبکش بگذارید. بعد روی هرکدام از میوه‌ها به صورت طولی، دوبرش ایجاد کنید تا هم موقع جوشیدن تلخی پوست میوه‌ها گرفته شود و هم اینکه موقع پختن با شکر، به خوبی مواد را جذب کند.

۲. حالا تمام کامکوات‌ها را که برش داده‌اید در قابلمه‌ آب‌جوش بریزید تا بجوشند.

بعد از ۲۰ دقیقه جوشیدن، کامکوات‌ها را از آب خارج کرده و در صافی بریزید. روی آنها آب سرد بگیرید تا تلخی آنها خارج شود.

۳. عمل جوشاندن کامکوات‌ها را یک بار دیگر تکرار کنید و در مرحله بعدی، آنها را در کاسه یا قابلمه‌ای بزرگ ریخته روی آنها آب سرد بریزید و بگذارید حدود ۱۲ ساعت بمانند. در این مدت آب روی کامکوات‌ها را چند بار عوض کنید تا تلخی و اسانس آنها به طور کامل از بین برود.

۴. شکر را با آب در قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت بگذارید تا بجوشد و کمی غلیظ (مانند شربت) شود. حالا کامکوات‌ها را در این شربت انداخته و حدود نیم ساعت بگذارید تا میوه‌ها با شکر بجوشند و شیرین شوند. در آخر آبلیمو را اضافه کنید.

فوت‌وفن


افزودن آبلیمو در مراحل آخر تهیه مربا برای جلوگیری از شکرک زدن مرباست.

جوشاندن‌ و آبکش‌کردن‌ چند باره کامکوات‌ها برای گرفتن تلخی آن است.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901079

دیگر خبرها

  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • تعیین تکلیف شریعتمداری برای لایحه حجاب | کنارش بگذارید، «طرح نور» پلیس کافی است
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟