Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-28@00:11:50 GMT

دولت مسایل معیشتی مردم را جدی بگیرد

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۵۰۷۹۰

به گزارش خبرنگار بسیج از یزد، حجت الاسلام سید جواد آیت‌اللهی در خطبه‌های امروز نمازجمعه یزد با اشاره به شرایط سخت گرانی و تورم که مردم در آن گرفتار شده اند، اظهار داشت: کاهش قیمت دلار و عدم کاهش قیمت اجناس نشان داد که دلیل گرانی‌های اخیر بالا رفتن نرخ ارز نبود.

وی بیان کرد: برخورد‌هایی هم که دولت اعلام می‌کند با اخلالگران در نظم اقتصادی انجام داده، کافی نبوده، زیرا در غیر این‌صورت شاهد گرانی بی‌دلیل اجناس نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آیت‌اللهی خاطرنشان کرد: این شرایط نشانه سوء مدیریت و اشتباهات مدیران و مسئولان است، ولی مردم نباید هزینه و تاوان این اشتباهات را بدهند بنابراین بهتر است دولتمردانی که تنها به دنبال منافع ریاستی و حزبی خود هستند، به یاد بیاورند که هدف اول آن‌ها باید خدمتگزاری به مردم باشد، اما به نظر می‌رسد آن‌ها مردم و خدمت به آن‌ها را فراموش کرده اند.

امام جمعه موقت یزد با تاکید بر اینکه عده‌ای از پست‌ها و مناصب خود، نردبانی برای پیشرفت و ترقی خود و خانواده‌هایشان درست کرده‌اند، تصریح کرد: امام راحل به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی بار‌ها فرمودند که در نظام اسلامی، مسئولیت هدف نیست بلکه وسیله‌ای برای خدمت به مردم و حل مشکلات آن‌ها است، اما امروز شاهدیم که اینگونه نیست و مسئولان و دولتمردان به خود خدمت می‌کنند.

آیت‌اللهی با بیان اینکه برخی مسئولان گرفتار جاه‌طلبی، باندبازی و حزب بازی شده‌اند، خاطرنشان کرد: اولویت این افراد دیگر حل مشکلات مردم نیست و این امر به اولویت‌های بعدی آن‌ها تبدیل شده، زیرا اصلا درک درستی از مشکلات مردم ندارند.

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولان خود را از مردم جدا می‌دانند، افزود: امام که بنیانگذار انقلاب بود، خود را خادم مردم می‌دانست، اما اکنون می‌بینیم که برخی مسئولان حتی برای ورود به نمازجمعه از دربی جدا از درب ورودی مردم عادی وارد می‌شوند.

آیت‌اللهی خاطرنشان کرد: مسئولان باید در بین مردم باشند تا مشکلات آن‌ها را لمس کنند همچنین باید سطح زندگی خود را به سطح زندگی مردم نزدیک کنند تا بفهمند که مردم با چه مشکلاتی دست به گریبان هستند و از گرانی‌ها چه رنجی می‌برند.

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: مسئولی که در بین مردم حضور ندارد و برای خود شأن و جایگاه ویژه قائل است و فاصله طبقاتی او با مردم بسیار زیاد است، هرگز نمی‌تواند مشکلات مردم را درک کند چه برسد به آنکه بخواهد این مشکلات را برطرف کند.

وی تاکید کرد: دولت در رفع مشکلات اقتصادی مردم، رفع گرانی‌های بی‌مورد و بازگرداندن ثبات نسبی به بازار اهتمام جدی داشته باشد و مشکلات مردم را جدی بگیرد. انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: استان یزد معیشت وضعیت اقتصاد امام جمعه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۰۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست فعالان محلات استان افزود: روش و رویه پرداخت به مسائل توسط مردم یکی از رویه‌های اصلی دولت است و رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها و بار‌ها حوزه مردم و ایجاد حلقه‌های میانی را مورد توجه و تاکید قرار داده و این مهم را حتی در اقتصاد که مقوله پیچیده‌تر و تکنیکی تری است مطرح می‌کند.   استاندار اضافه کرد: تصدی گری توسط دولت در برخی از موضوعات از جمله موضوعات اجتماعی باعث گرفتاری‌هایی می‌شود و گرفتاری‌هایی را ایجاد می‌کند، در وهله نخست مردم فکر می‌کنند با ورود دولت نقشی ندارند و دوما دولت متصدی خوبی در این زمینه نیست و برخی اوقات مشکلات را بیشتر می‌کند.   نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را می‌کند تا در حد مقدورات و امکانات برای پرداخت مسائل اقدامات لازم را انجام دهد و این موضوعات در کانون توجه دولت سیزدهم است ولی حوزه‌های اجتماعی و حوزه‌های زیرساختی نیازمند بودجه‌های زیادی است که تمامی آنها در توان دولت نیست و باید با هم افزایی دولتی و مردمی مشکلات را برطرف کرد.   وی افزود: استان قزوین به صورت مصداقی اقدامات متعددی را برای کاهش مشکلات اجتماعی انجام داده است که از جمله مهم‌ترین آنها راه اندازی کمپ ماده ۱۶ است، موضوعی که برخی از معضلات اجتماعی را کاهش داده و باید در سطح استان توسعه پیدا کند.   اعلایی گفت: حل مسائل کانون‌های مشکل آفرین اجتماعی در دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد و خدمت گذران با همدلی و همراهی تمام تلاش خود را می‌کنند تا این مشکلات کاهش یابد.

 

دیگر خبرها

  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی