Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه خرم آباد با اشاره به نامه 45 نهج‌البلاغه حضرت علی(ع) در خصوص تقوای سیاسی و اجتماعی اظهار کرد: امام علی(ع) در این نامه می‌فرمایند که «اگر می‌خواستم می‌توانستم بهترین غذاها و لباس‌ها را برای خود تهیه کنم اما چه بد که نفس‌ من فریب‌ام دهد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: این نامه پربار امیرالمومنین(ع) شیوه رفتار مسؤولین با مردم را به خوبی نشان می‌دهد، روشی که مسؤولان خود را از مردم جدا ندانسته و در میان آنان زندگی کنند.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به سالگرد عملیات غرورآفرین کربلای چهار، این رزم رزمندگان لرستانی را منحصربه‌فرد، تاریخی و یگانه خواند و افزود: جوانان بایستی بدانند در این عملیات رزمندگان گردان انبیاء حماسه‌ای آفریدند که ده‌ها سال است در دانشکده‌های عالی نظام دنیا مورد بحث و تحلیل است.

متقی‌نیا ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید «سید نورخدا موسوی»، از شهدای حفاظت هواپیمایی سپاه در کنار شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم یاد کرد و افزود: در هفته پیش‌رو شاهد سی‌وچهارمین سالگرد تشکیل حفاظت هواپیمایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم، نهادی که امنیت را برای آسمان ایران به ارمغان آورده است.

وی تصریح کرد: امنیت و به‌ویژه امنیت هوایی شاخصی مهم و اعتبار جهانی یک ملت و همچنین شاخصه‌ای رسا برای کارایی نظام است.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد حافظان امنیت صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور را زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت در تمامی ابعاد عنوان کرد و گفت: امنیت پرواز در آسمان ایران مدیون شهدای حفاظت هواپیمایی است.

متقی‌نیا با اشاره به فرارسیدن میلاد حضرت مسیح این روز را به اقلیت‌های مسیحی کشور تبریک و تهنیت گفت.

وی به بخشی از بیانات اخیر مقام معظّم رهبری درخصوص فلسفه پذیرش مسؤولیت در نظام اسلامی بیان داشت: منشاء مسؤولیت‌پذیری انجام تکلیف الهی و نه رسیدن به طعام و طعمه است.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد بهره‌مندی بیشتر مدیران از امکانات دولتی همچون خانه‌های سازمانی و حقوق‌های نجومی را مغایر با مبانی دین اسلام عنوان کرد و افزود: اگر مسؤولان در کنار مردم زندگی کنند از وضعیت زندگی‌ آن‌ها باخبر شده و به کمک آن‌ها می‌آیند.

متقی‌نیا خطاب به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حقوق شما بابت خدمت به مردم است، نه اینکه نسبت به احوالات آن‌ها بی‌خبر بوده و به‌فکر مسائل خود باشید.

وی با انتقاد از قطع درختان مثمر در سطح وسیع از یکی از روستاهای استان تصریح کرد: این مسئله یک سال و نیم است که بر روی میز  مسؤولان ذی‌ربط همچون قوه‌قضائیه و نیروی انتظامی قرار دارد اما متأسفانه تاکنون تدبیری برای آن اندیشیده نشده است.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد خواستار تعیین‌تکلیف و رفع این مسئله در آینده نزدیک توسط مسؤولان استانی شد.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی سروری‌مجد، قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از دانشکده ویژه مادران دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری، خواستار الگوگیری همه واحدهای دانشگاهی از این واحد دانشگاهی در ایجاد دانشکده‌های مختص بانوان شد و اظهار کرد:‌ با توجه به تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی و ظرفیت‌های موجود در واحد یادگار امام (ره) به‌زودی شاهد ایجاد رشته‌هایی که مورد اقبال و استقبال دانشجویان مادر در دانشکده بانوان است، خواهیم بود.

وی با خطاب قرار دادن مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) با تأکید بر راه‌اندازی مدرسه عالی مهارتی روان‌شناختی و مدرسه عالی مهارتی مادر و کودک در پردیس مادران افزود: آنچه از این واحد دانشگاهی انتظار می‌رود این است که به‌عنوان واحد نمونه در تأسیس دانشکده مختص بانوان، الگویی موفق برای سایر واحد‌ها در سطح کشور باشد.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: راه‌اندازی پردیس مادران و فعالیت‌هایی که در این حوزه صورت می‌گیرد نشان از توجه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) نسبت به دانشجویان مادر است که این خود بسیار ارزشمند و جای قدردانی دارد.

سروری‌مجد گفت: دانشجو بودن معمولا شرایط خاصی دارد و فرد برای اینکه بدون دغدغه به تحصیل بپردازد، باید همه تمرکز خود را صرف درس خواندن کند؛ اما اشتغال، ازدواج و فرزندآوری شرایطی را برای دانشجو ایجاد می‌کند که گاهی ادامه مسیر برای دانشجویان با سختی و مشقت طاقت‌فرسایی همراه بوده به همین منظور ضرورت ایجاد امکانات و بستری مناسب برای ادامه تحصیل مادران اجتناب‌ناپذیر است. امیدوارم آنچه امروز به جمع‌بندی رسیدیم در یک برنامه زمانی مدون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) و در سازمان مرکزی تحقق یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • وظیفه یگان‌های تکاوری در مناطق کویری، تامین امنیت است
  • نیروهای یگان ویژه موجب ارتقاء احساس امنیت شهروندان است
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است