Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، شاهمرادی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تغییر رویکرد امسال این سازمان در خصوص کشت پنبه گفت: بیش از هزار و ۳۰۰ هکتار در استان سمنان زیر کشت پنبه است که بیشترین سطح زیر کشت در شهرستان‌های گرمسار و آرادان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متوسط عملکرد برداشت پنبه استان سمنان دو و نیم تن در هکتار است که انتظار میرود با اجرای طرح‌های به زراعی و به نژادی در آینده متوسط عملکرد برداشت پنبه استان به رکود هفت تن در هکتار برسد.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان امسال به جای کشت رقم مادری ورامین جایگزینی ارقام پرمحصول وکیفی همچون رقم: خورشید وخرداد بیشتر مورد توجه قرار گرفت، زیرا طول دوره رشد پنبه را از شش ماه به چهار ماه می‌رساند و میزان مصرف آب را هم ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

شاهمرادی گفت: پنبه تولیدی استان با رقم‌های ورامین ساجدی و خورشید بعداز ورود به دو کارخانه پنبه پاک کنی فعال گرمسار و فرآوری وارد بازار مصرف داخلی می‌شود.

شاهمرادی عنوان داشت: نرخ مصوب خرید تضمینی پنبه درجه دو سفید و خالص امسال هرکیلو نرخ مصوب سه هزار و ۱۹۶ تومان است که البته کارخانه‌های پنبه پاک کنی با قیمت بالاتر هم این محصول را خریداری می‌کنند.

انتهای پیام / گ

جزئیات برداشت ۵۴۰۰ تن پنبه در استان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۱۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم

 

 

 

علی محمد ملا تقی، رئیس اداره باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:همزمان با برداشت گل محمدی در سراسر کشور برداشت این محصول در قم نیز در آغاز شده است.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت گل محمدی در کشور ۲.۲ تن در هکتار است، گفت: در سال گذشته کشاورزان ما به میانگین عملکرد حدود ۲.۵ تن در هکتار دست یافتند که با توجه به شرایط خوب اقلیمی در سال جاری و اقدامات اصلاحی از جمله تغذیه و هرس به موقع بوته‌های گل محمدی در قم، پیش بینی می‌کنیم میانگین عملکرد استان ۳ تن در هکتار باشد. 

ملاتقی با اشاره به  پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم افزود:در حال حاضر ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی است که به دلیل محدود بودن صنایع مکمل در زمینه گلاب گیری و سایر فرآورده‌های گل محمدی گل‌های برداشت شده از سطح استان به صورت خام فروشی به دیگر استان‌ها به ویژه شهر کاشان ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برداشت جو قصیل در قم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود