Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز رشد علمی باقرالعلوم در جهت حمایت از ابتکارات، اختراعات و ایده‌های نخبگان خراسان شمالی و به همت سپاه جوادالائمه خراسان شمالی و دانشگاه آزاد بجنورد افتتاح شد.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین اکبری؛ مرکز رشد علمی باقرالعلوم در جهت حمایت از ابتکارات، اختراعات و ایده‌های نخبگان خراسان شمالی به همت سپاه جوادالائمه خراسان شمالی و دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این مرکز در دانشگاه آزاد بجنورد فعال خواهد بود و از ایده‌های دانشجویان حمایت می‌کند.

در این خصوص هادی محمدزاده، مسئول علمی و پژوهشی سپاه پاسداران خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند استان خراسان شمالی جزو ده استان برتر در استعداد و توانایی علمی است، لذا باید ما بستر‌ها را فراهم کنیم تا استعداد‌های بالقوه به بالفعل تبدیل شوند و استعداد‌های بالفعل را به نقش آفرینی برسانیم.در این راستا مرکز رشد باقرالعلوم افتتاح شد.

محمدزاده ادامه داد:  ما بنا داریم در دو بخش فعالیت‌های خود را به پیش ببریم. ابتدا ساخت نمونه ابتدایی ایده‌های وارد شده به مرکز در دستور کار است و در ادامه مسیر رشد این نمونه اولیه را با حمایت‌های کارگاهی، آزمایشگاهی و مالی انجام خواهیم داد تا محصول به حالت بهینه برسد.

مسئول علمی و پژوهشی سپاه پاسداران خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این راستا محیط آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد مهیا و افتتاح شده است تا با کمک این دانشگاه فعالیت‌های نخبگان آغاز شود.

وی در پایان گفت: این مرکز رشد با انعقاد تفاهم نامه‌ای بین سپاه حضرت جوادالائمه و دانشگاه آزاد در محل دانشگاه آزاد راه اندازی شد و امیدواریم بتوانیم استعداد‌های موجود شناسایی شوند.

حرکت به سمت پژوهش یک اجبار است/ تجهیزات مرکز رشد کامل خواهد شد
رجبعلی وثوق، رئیس دانشگاه آزاد بجنورد نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: به لطف خدا تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه آزاد و مرکز رشد حضرت باقرالعلوم منعقد شده است تا فعالیت‌های این مرکز در حوزه‌ی حمایت از طرح ها، اختراعات و ابداعات در حوزه‌ی دانشگاه و بیرون از دانشگاه به سهولت انجام بپذیرد.

وثوق ادامه داد: ما بعد از مطالعاتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که اگر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این مرکز را به حوزه آموزشی و پژوهشی دانشگاه منتقل کنیم یک بازوی قدرت ایجاد خواهد شد تا باعث رشد فضای علمی شود. از این جهت در ضلع غربی دانشگاه آزاد محلی در نظر گرفته شده است و البته در آینده‌ی بسیار نزدیک تجهیزات این محل کامل خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد بجنورد حرکت به سمت پژوهش را یک اجبار دانست و خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی ما چاره‌ای جز رفتن به سمت پژوهش، تحقیقات و نوآوری نداریم و در این راستا مراکز رشد می‌تواند محلی برای حمایت از دانشجویان و دیگر پژوهشگران باشد.

وی افزود: ما باید ایران را تبدیل به قطب علمی کنیم و این حرف مد نظر رهبر انقلاب نیز است. ما باید به جایگاهی دست یابیم که پژوهشگران برای کسب علم مجبور باشند زبان ایرانی را فرا بگیرند تا منابع ما را بخوانند.

وثوق کسب علم را یک وظیفه‌ی الهی عنوان کرد و گفت: البته ما هیچ گاه نمی‌خواهیم از طریق علم به اهداف دنیایی برسیم، اما این وظیفه را داریم در حوزه علم وارد شویم و به دور از رقابت‌های جهانی در راستای این فریضه الهی حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد بجنورد تصریح کرد: دانشگاه آزاد می‌تواند از طریق همین مراکز رشد به تولید محصولاتی دست یابد و در آینده منبع درآمدی به دست آورد تا جبران مشکلات مالی دانشگاه بشود و از متکی بودن به شهریه فاصله بگیرد.

وی در پایان خواستار همبستگی بیشتر برای تولید علم شد و بیان داشت: اگر ظرفیت بسیج و دانشگاه آزاد در حوزه‌ی علمی در یک راستا قرار بگیرند، می‌توانند باعث تولید علم شوند که در نهایت منجر به اتفاقات مثبت در استان شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که مدت هفت سال تحت تعقیب پلیس بین‌الملل بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سعید مطهری زاده اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی افزود: ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی است، به مدت هفت سال متواری شده بود و به همین دلیل از سوی پلیس بین‌الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

مطهری گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 749220

دیگر خبرها

  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان